Warunki i tryb występowania niepaństwowej uczelni zawodowej o dotacje z budżetu państwa.
Dz.U.2003.62.559
Akt utracił mocROZPORZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU1)
z dnia 4 kwietnia 2003 r.
w sprawie warunków i trybu występowania niepaństwowej uczelni zawodowej o dotacje z budżetu państwa
1) Minister Edukacji Narodowej i Sportu kieruje działem administracji rządowej - szkolnictwo wyższe, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 1 lipca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Edukacji Narodowej i Sportu (Dz. U. Nr 97, poz. 866).
2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 1998 r. Nr 106, poz. 668, z 2000 r. Nr 120, poz. 1268 i Nr 122, poz. 1314, z 2001 r. Nr 85, poz. 924 i Nr 111, poz. 1194 oraz z 2002 r. Nr 4, poz. 33 i Nr 150, poz. 1239.
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
ZAKRES WNIOSKU NIEPAŃSTWOWEJ UCZELNI ZAWODOWEJ O PRZYZNANIE DOTACJI NA DZIAŁALNOŚĆ DYDAKTYCZNĄ W ZAKRESIE DOFINANSOWANIA KSZTAŁCENIA KADR NIEZBĘDNYCH DLA PROWADZENIA DZIAŁALNOŚCI DYDAKTYCZNEJ
ZAKRES WNIOSKU NIEPAŃSTWOWEJ UCZELNI ZAWODOWEJ O PRZYZNANIE DOTACJI NA DZIAŁALNOŚĆ DYDAKTYCZNĄ W ZAKRESIE DOFINANSOWANIA KSZTAŁCENIA KADR NIEZBĘDNYCH DLA PROWADZENIA DZIAŁALNOŚCI DYDAKTYCZNEJ
1) nazwa uczelni;
2) data utworzenia;
3) prowadzone kierunki studiów;
4) liczba nauczycieli akademickich zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, z podziałem na posiadających stopień naukowy doktora, stopień naukowy doktora habilitowanego oraz tytuł naukowy;
5) liczba nauczycieli akademickich wykonujących pracę w uczelni na podstawie umów cywilnoprawnych, z podziałem na posiadających stopień naukowy doktora, stopień naukowy doktora habilitowanego oraz tytuł naukowy;
6) liczba studentów, w tym studentów studiów dziennych;
7) informacje o pracownikach uczelni, którzy uzyskali w ostatnich trzech latach stopnie naukowe doktora, wraz z podaniem nazw jednostek, które stopnie te nadały, oraz okresie zatrudnienia tych pracowników w uczelni na podstawie umowy o pracę.
(Informacje o uczelni powinny być podane według stanu na dzień sporządzania wniosku.)
2. Opis zadania z zakresu kształcenia kadr niezbędnych dla prowadzenia działalności dydaktycznej:
1) charakterystyka planowanego zadania;
2) termin realizacji;
3) uzasadnienie celowości realizacji planowanego zadania;
4) dotychczasowe doświadczenia i osiągnięcia w tym zakresie.
(Zadanie powinno być realizowane w roku kalendarzowym wymienionym we wniosku.)
3. Planowane koszty zadania,
z tego:
1) wynagrodzenia;
2) aparatura naukowo-badawcza;
3) programy komputerowe, wydawnictwa;
4) materiały i przedmioty nietrwałe;
5) wyjazdy;
6) koszty pośrednie;
7) inne koszty (podać jakie).
4. Planowane źródła sfinansowania kosztów zadania:
1) wysokość wnioskowanej dotacji;
2) środki własne uczelni;
3) inne środki (z określeniem źródła pochodzenia).
5. Określenie zakresu i kwot przeznaczenia wnioskowanej dotacji (z wyłączeniem rzeczowych aktywów trwałych).
6. Numer rachunku bankowego.
7. Sprawozdanie merytoryczne i rozliczenie z przyznanych wcześniej dotacji w ramach działalności dydaktycznej (jeżeli tego rodzaju sprawozdanie nie było wcześniej przedkładane).
8. Opinia organu kolegialnego uczelni.
9. Dane osoby sporządzającej wniosek (imię i nazwisko oraz numer telefonu).
10. Podpisy określonych w statucie właściwych organów uczelni oraz założyciela.
ZAŁĄCZNIK Nr 2
ZAKRES WNIOSKU NIEPAŃSTWOWEJ UCZELNI ZAWODOWEJ O PRZYZNANIE DOTACJI NA POMOC MATERIALNĄ DLA STUDENTÓW
ZAKRES WNIOSKU NIEPAŃSTWOWEJ UCZELNI ZAWODOWEJ O PRZYZNANIE DOTACJI NA POMOC MATERIALNĄ DLA STUDENTÓW
1) nazwa uczelni;
2) data utworzenia;
3) liczba studentów (bez cudzoziemców) wg stanu w dniu 30 listopada;
4) liczba studentów studiów dziennych (bez cudzoziemców) wg stanu w dniu 30 listopada.
2. Informacja o wykorzystaniu dotacji w ramach pomocy materialnej dla studentów
przyznanej w roku składania wniosku (jeżeli tego rodzaju informacja nie była wcześniej przedkładana), zawierająca w szczególności dane o liczbie stypendystów wg stanu w dniu 30 listopada.
3. Numer rachunku bankowego.
4. Dane osoby sporządzającej wniosek (imię i nazwisko oraz numer telefonu).
5. Podpisy określonych w statucie właściwych organów uczelni oraz założyciela.
ZAŁĄCZNIK Nr 3
ZAKRES WNIOSKU NIEPAŃSTWOWEJ UCZELNI ZAWODOWEJ O PRZYZNANIE DOTACJI NA DOFINANSOWANIE INWESTYCJI BUDOWLANEJ
ZAKRES WNIOSKU NIEPAŃSTWOWEJ UCZELNI ZAWODOWEJ O PRZYZNANIE DOTACJI NA DOFINANSOWANIE INWESTYCJI BUDOWLANEJ
1) nazwa uczelni;
2) data utworzenia;
3) prowadzone kierunki studiów;
4) ocena Państwowej Komisji Akredytacyjnej, z podaniem kierunku lub kierunków studiów;
5) liczba nauczycieli akademickich zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, z podziałem na posiadających stopień naukowy doktora, stopień naukowy doktora habilitowanego oraz tytuł naukowy, z podaniem nazwisk osób stanowiących minimum kadrowe poszczególnych kierunków studiów;
6) liczba studentów, w tym studentów studiów dziennych;
7) opis bazy uczelni, w tym własnej, z podaniem szczegółowych informacji o dotychczasowym zaangażowaniu środków własnych w rozwój bazy uczelni;
8) udokumentowana informacja o wartości bazy materialnej będącej własnością uczelni.
(Informacje o uczelni powinny być podane według stanu na dzień sporządzania wniosku.)
2. Opis inwestycji:
1) nazwa i lokalizacja inwestycji;
2) informacja o przedmiocie i przeznaczeniu inwestycji;
3) uzasadnienie celowości inwestycji i jej lokalizacji;
4) planowany okres realizacji inwestycji;
5) dokumenty potwierdzające przygotowanie uczelni do realizacji inwestycji, w tym zaakceptowany program inwestycji, kopia decyzji o pozwoleniu na budowę, dokument stwierdzający prawo dysponowania nieruchomością;
6) planowana wartość kosztorysowa i struktura nakładów, z podaniem daty zatwierdzenia planowanej wartości kosztorysowej;
7) źródła finansowania inwestycji, w tym środki własne, środki inne niż dotacja z budżetu państwa, wnioskowana dotacja;
8) harmonogram realizacji inwestycji;
9) zakładany wstępnie harmonogram przekazywania wnioskowanej dotacji.
3. Zobowiązanie określonych w statucie właściwych organów uczelni, o których mowa w § 3 ust. 5 pkt 1 rozporządzenia.
4. Oświadczenie, o którym mowa w § 3 ust. 2 rozporządzenia.
5. Numer rachunku bankowego.
6. Sprawozdanie merytoryczne i rozliczenie z przyznanych wcześniej dotacji na inwestycje (jeżeli tego rodzaju sprawozdanie nie było wcześniej przedkładane).
7. Opinia organu kolegialnego uczelni.
8. Dane osoby sporządzającej wniosek (imię i nazwisko oraz numer telefonu).
9. Podpisy określonych w statucie właściwych organów uczelni oraz założyciela.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »