Warunki i tryb przyznawania pomocy de minimis na działalność upowszechniającą naukę.
Dz.U.2011.81.445
Akt utracił mocROZPORZĄDZENIE
MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO1)
z dnia 4 kwietnia 2011 r.
w sprawie warunków i trybu przyznawania pomocy de minimis na działalność upowszechniającą naukę
1) Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego kieruje działem administracji rządowej - nauka, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 marca 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego (Dz. U. Nr 63, poz. 324).
2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2002 r. Nr 153, poz. 1271, z 2003 r. Nr 124, poz. 1152 i Nr 217, poz. 2125, z 2004 r. Nr 96, poz. 959, z 2005 r. Nr 64, poz. 565, z 2006 r. Nr 145, poz. 1050, z 2009 r. Nr 18, poz. 97 oraz z 2010 r. Nr 40, poz. 230 i Nr 182, poz. 1228.
ZAŁĄCZNIK
WNIOSEK
o przyznanie pomocy de minimis na działalność upowszechniającą naukę
A. DANE PRZEDSIĘBIORCY
Nazwa, siedziba i adres
Numer telefonu, numer faksu, adres e-mail, strona www oraz siedmiocyfrowy identyfikator gminy określony
w przepisach o statystyce publicznej
NIP, REGON
Status (mikro-, mały, średni przedsiębiorca*)
Kierownik jednostki/osoba do kontaktu (imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail)
Nazwa banku, numer rachunku
B. PLANOWANE KOSZTY REALIZACJI ZADAŃ (w złotych)
PLANOWANE KOSZTY REALIZACJI ZADAŃ w roku 20.... | Ogółem | w tym ze środków finansowych na naukę | |
1 | Promowanie przedsięwzięć innowacyjnych wykorzystują- cych wyniki badań naukowych lub prac rozwojowych | ||
2 | Upowszechnianie, promowanie i popularyzowanie osiąg- nięć naukowych lub naukowo-technicznych, w tym: | ||
1) | organizacja konferencji, wystaw lub innych przedsięwzięć | ||
2) | prenumerata czasopism naukowych lub popularyzujących naukę | ||
3) | promocja nauki w mediach | ||
... | |||
3 | Tworzenie, przetwarzanie, udostępnianie i upowszechnia- nie informacji naukowych i naukowo-technicznych, w tym: | ||
1) | zadania wydawnicze | ||
2) | zadania bibliotek podmiotów działających na rzecz nauki | ||
3) | działalność muzealna lub archiwalna | ||
4) | tworzenie i utrzymanie baz danych | ||
... | |||
4 | Ekspertyzy, opinie i oceny naukowe | ||
5 | Inne działania szczególnie ważne dla rozwoju nauki | ||
RAZEM Liczba zadań ....... objętych wnioskiem |
______________
* W rozumieniu załącznika I do rozporządzenia Komisji (WE) nr 800/2008 z dnia 6 sierpnia 2008 r. uznającego niektóre rodza-
je pomocy za zgodne ze wspólnym rynkiem w zastosowaniu art. 87 i 88 Traktatu (ogólnego rozporządzenia w sprawie
wyłączeń blokowych) (Dz. Urz. UE L 214 z 09.08.2008, str. 3).
C. OPIS PLANOWANYCH ZADAŃ
INFORMACJE PODSTAWOWE
Charakterystyka zadania, określenie celów i efektów planowanych do osiągnięcia, termin i sposób ich realizacji
oraz uzasadnienie potrzeby finansowania zadania ze środków finansowych na naukę w odniesieniu do poszcze-
gólnych kryteriów, o których mowa w § 5 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 4 kwiet-
nia 2011 r. w sprawie warunków i trybu przyznawania pomocy de minimis na działalność upowszechniającą
naukę (Dz. U. Nr 81, poz. 445).
INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE
I. Zadania wydawnicze planowane w roku .....
1. Autor, tytuł.
2. Proponowany wydawca.
3. Planowany termin realizacji zadania.
4. Nazwa instytucji, z którą autor współpracował, przygotowując publikację.
5. Planowana objętość w arkuszach wydawniczych, w tym objętość arkuszy wydawniczych tekstu naukowego
(bez reklam, artykułów sponsorowanych).
6. Planowany nakład (liczba egzemplarzy).
7. Informacja o czasopiśmie (publikacji periodycznej):
1) częstotliwość ukazywania się;
2) nr ISSN;
3) czy czasopismo (periodyk):
a) zawiera oryginalne i nigdzie wcześniej niepublikowane wyniki naukowe? (tak – nie)
b) służy wtórnemu upowszechnianiu istniejącej wiedzy? (tak – nie)
(w przypadku odpowiedzi "tak" na obydwa pytania należy podać orientacyjne proporcje procentowe pomiędzy artykułami odnoszącymi się do lit. a i b);
4) czy publikowane materiały były wcześniej recenzowane? (tak – nie)
(w przypadku odpowiedzi "tak" należy podać, jaki procent nadsyłanych prac jest:
a) odrzucany – ...%, b) poprawiany po recenzjach – ...%);
5) język publikacji:
a) polski (tak – nie), b) angielski (tak – nie), c) inny (należy podać, jaki),
d) niektóre w języku polskim, a niektóre w języku obcym (tak - nie); należy podać proporcje: w języku
polskim – ...%, w języku obcym – ...%;
6) czy artykuły polskojęzyczne zawierają streszczenia angielskie? (tak – nie);
7) inne ważne informacje (np. czy czasopismo jest indeksowane w Current Contents, Science Citation Index,
ERIH, B, jaki ma impact factor).
8. Planowane koszty ogółem, w tym ze środków finansowych na naukę (w złotych):
1) koszty wynagrodzeń wraz z pozapłacowymi kosztami pracy;
2) koszty zakupu/amortyzacji środków trwałych;
3) koszty wynikające z odpłatnego korzystania ze środków trwałych;
4) koszty usług;
5) dodatkowe koszty ogólne;
6) pozostałe koszty operacyjne, w tym:
a) honorarium autorskie,
b) koszty redakcyjne,
c) koszt przygotowalni, koszty drukarskie, inne koszty (wymienić jakie) razem.
9. Planowany koszt 1 arkusza wydawniczego.
10. Planowana cena 1 egzemplarza.
11. Planowane przychody:
1) z prenumeraty zagranicznej;
2) z prenumeraty krajowej;
3) ze sprzedaży bezpośredniej;
4) z reklam;
5) inne (np. z opłat za publikacje, tzw. page charge, z projektu badawczego nr ..., z działalności statutowej,
z innych źródeł, np. instytucji, uczelni).
12. Wymagania dotyczące recenzji:
1) do wniosku o przyznanie pomocy de minimis na wydanie publikacji periodycznych należy dołączyć po-
przedni tom publikacji i dwie oryginalne recenzje wydawnicze (nie rekomendacje) niezależnych eksper-
tów odpowiedniej specjalności (dyscypliny naukowej), a jeżeli czasopismo lub inna seria wydawnicza
była dofinansowywana przez ministra właściwego do spraw nauki w okresie ostatnich trzech lat – jedną
recenzję. Nie jest wymagane złożenie recenzji dla wydawnictw zamieszczonych w wykazie czasopism
naukowych ministra właściwego do spraw nauki;
2) do wniosku o przyznanie pomocy de minimis na wydanie publikacji zwartych należy dołączyć elektronicz-
ną wersję publikacji przeznaczonej do druku oraz dwie oryginalne recenzje (nie rekomendacje) niezależ-
nych ekspertów odpowiedniej specjalności (dyscypliny naukowej).
Recenzje powinny dotyczyć tekstu przygotowanego do wydania i zawierać następujące informacje: tytuł
i stopień naukowy oraz imię i nazwisko recenzenta, jego miejsce pracy, datę wykonania recenzji, oświad-
czenie o braku konfliktu interesów w odniesieniu do recenzowanej publikacji, słowną ocenę zawartości
i poziomu naukowego publikacji wraz z ewentualnymi uwagami krytycznymi, informację, jak blisko nurtu
zainteresowań naukowych recenzenta leży tematyka publikacji (w głównym nurcie, pobocznym, jest od nie-
go oddalona), końcową, syntetyczną ocenę recenzowanej publikacji na tle innych, znanych recenzentowi,
wydanych współcześnie pozycji wydawniczych z tego obszaru – przez zaznaczenie jednej z możliwości:
znakomita – mieści się wśród 25% najlepszych wydanych ostatnio pozycji; bardzo dobra – mieści się
wśród 50% najlepszych wydanych ostatnio pozycji; średnia – nie jest gorsza od innych wydanych ostatnio
pozycji.
II. Konferencje naukowe planowane w roku .....
1. Nazwa zadania.
2. Planowany termin, czas trwania i miejsce.
3. Organizator konferencji, przewodniczący komitetu organizacyjnego.
4. Współorganizatorzy konferencji.
5. Skład komitetu organizacyjnego.
6. Zasięg konferencji (np.: międzynarodowa, ogólnopolska, regionalna).
7. Czy konferencja ma charakter cykliczny (tak – nie).
8. Język konferencji.
9. Przewidywana liczba uczestników ogółem: ........................., w tym zagranicznych: ..................... .
10. Wysokość opłaty konferencyjnej (w złotych): pełna ............................, ulgowa ....................................................
(uwaga: nie wlicza się kosztów podróży, zamieszkania, wyżywienia uczestników).
11. Opis merytoryczny konferencji: tematyka, cel, proponowany program, przewidywana liczba referatów.
12. Zaproszeni wykładowcy.
13. Przewidywana forma upowszechniania wyników konferencji.
14. Planowane koszty ogółem, w tym ze środków finansowych na naukę (w złotych):
1) koszty wynagrodzeń wraz z pozapłacowymi kosztami pracy;
2) koszty zakupu/amortyzacji środków trwałych;
3) koszty wynikające z odpłatnego korzystania ze środków trwałych;
4) koszty usług;
5) dodatkowe koszty ogólne;
6) pozostałe koszty operacyjne, w tym:
a) koszty organizacyjne (np. wynajęcie sal, sekretariat, korespondencja),
b) koszt zaproszenia wykładowców,
c) honoraria,
d) opracowanie i druk materiałów pokonferencyjnych.
15. Planowane źródła finansowania:
1) środki własne wnioskodawcy,
w tym oczekiwane wpływy z opłat konferencyjnych;
2) środki współorganizatorów;
3) inne środki (np. od sponsorów).
III. Działalność bibliotek naukowych planowana w roku ..........
1. Nazwa zadania.
2. Planowany termin realizacji zadania.
3. Planowane koszty ogółem, w tym ze środków finansowych na naukę (w złotych):
1) koszty wynagrodzeń wraz z pozapłacowymi kosztami pracy;
2) koszty zakupu/amortyzacji środków trwałych;
3) koszty wynikające z odpłatnego korzystania ze środków trwałych;
4) koszty usług;
5) dodatkowe koszty ogólne;
6) pozostałe koszty operacyjne.
4. Charakterystyka biblioteki według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedzającego rok złożenia wniosku:
1) nazwa i adres biblioteki, rok założenia;
2) stan zbiorów (zgodnie z danymi zawartymi w formularzu K-04 przekazanym do GUS), w tym zbiorów
specjalnych (według kryteriów stosowanych w odniesieniu do Narodowego Zasobu Bibliotecznego):
książki .............................; starodruki ...........................; rękopisy .........................; muzykalia ......................;
kartografia ......................; ikonografia ......................; dokumenty życia społecznego .....................;
mikrofilmy ............................; audiowizualne .........................; elektroniczne .............;
3) charakterystyka tematyczna zbiorów;
4) charakter zbiorów (unikatowy w skali regionu, kraju lub inny);
5) udostępnianie zbiorów:
a) dostępność zbiorów (liczba i rodzaj użytkowników, czytelnie, godziny udostępniania),
b) liczba wypożyczeń w ciągu roku, w tym międzybibliotecznych;
6) komputeryzacja biblioteki:
a) posiadane systemy/moduły,
b) dostęp do sieci komputerowych (lokalnych lub/i rozległych),
c) udostępnianie katalogów w Internecie.
IV. Ekspertyzy, opinie i oceny naukowe planowane w roku ......
1. Tytuł ekspertyzy, opinii, oceny naukowej.
2. Wykonawca (nazwa podmiotu lub imię i nazwisko osoby, stopień lub tytuł naukowy).
3. Odbiorca (nazwa podmiotu).
4. Planowany termin realizacji zadania.
5. Planowane koszty ogółem, w tym ze środków finansowych na naukę (w złotych):
1) koszty wynagrodzeń wraz z pozapłacowymi kosztami pracy;
2) koszty zakupu/amortyzacja środków trwałych;
3) koszty wynikające z odpłatnego korzystania ze środków trwałych;
4) koszty usług;
5) dodatkowe koszty ogólne;
6) pozostałe koszty operacyjne.
6. Informacja o sposobie wyboru wykonawców zadań oraz przewidywane efekty realizacji zadań.
V. Inne zadania planowane do realizacji w roku ....
1. Nazwa zadania.
2. Termin i miejsce realizacji zadania.
3. Opis merytoryczny zadania.
4. Planowane koszty ogółem, w tym ze środków finansowych na naukę (w złotych):
1) koszty wynagrodzeń wraz z pozapłacowymi kosztami pracy;
2) koszty zakupu/amortyzacja środków trwałych;
3) koszty wynikające z odpłatnego korzystania ze środków trwałych;
4) koszty usług;
5) dodatkowe koszty ogólne;
6) pozostałe koszty operacyjne.
5. Planowane źródła finansowania:
1) środki własne wnioskodawcy;
2) inne środki.
6. Informacja o sposobie wyboru wykonawców zadań.
D. INNE INFORMACJE UZNANE ZA WAŻNE DLA OCENY WNIOSKU
E. DOKUMENTY DOŁĄCZANE DO WNIOSKU (ODPOWIEDNIE DLA RODZAJU ZADANIA):
1) opinia właściwego konserwatora zabytków w zakresie udostępniania dla nauki zasobów muzealnych
i archiwalnych;
2) gwarancja lub oświadczenie o terminie emisji w mediach w przypadku produkcji programów radiowych,
telewizyjnych lub filmów.
główny księgowy | kierownik jednostki | ||
....................................... | ....................................... | ....................................... | |
(pieczęć jednostki) | (data sporządzenia wniosku) | (podpis i pieczątka) | (podpis i pieczątka) |
)
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »