§ 3. - Warunki i tryb dopuszczania do użytku szkolnego programów nauczania i podręczników oraz zalecanie środków dydaktycznych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1999.14.130

Akt utracił moc
Wersja od: 26 października 2000 r.
§  3.
1.
Podręcznik szkolny przeznaczony do kształcenia ogólnego powinien zawierać systematyczną prezentację treści kształcenia ujętych w podstawie programowej, opisanych w szczególności jako przedmiot, blok przedmiotowy, kształcenie zintegrowane lub ścieżka edukacyjna, oraz wskazówki ułatwiające samodzielną pracę ucznia. Podręcznik powinien być przeznaczony dla danej klasy (klas) lub etapu edukacyjnego.
2.
Za podręcznik szkolny przeznaczony do kształcenia ogólnego można uznać także książkę przeznaczoną dla ucznia wspomagającą realizację celów ustalonych w podstawie programowej, opracowaną do programu nauczania dopuszczonego do użytku szkolnego.
3.
Podręcznik szkolny przeznaczony do kształcenia zawodowego powinien zawierać systematyczną prezentację wybranych, powiązanych tematycznie treści kształcenia zawartych w blokach programowych w podstawie programowej kształcenia w zawodzie lub profilu kształcenia zawodowego, ujętych w szczególności jako przedmiot, blok tematyczny lub moduł, oraz wskazówki ułatwiające samodzielną pracę ucznia.
4.
Środek dydaktyczny stanowią:
1)
książka przydatna do ćwiczenia określonych umiejętności, wspomagająca nauczanie albo poszerzająca wiedzę z wybranego obszaru kształcenia, określonego w ust. 1, przeznaczona dla dzieci sześcioletnich w oddziałach przedszkolnych, dla mniejszości narodowych i grup etnicznych lub do kształcenia specjalnego, zwana dalej "książką pomocniczą",
2)
inne przedmioty, przyrządy i urządzenia przydatne nauczycielowi lub uczniowi w procesie dydaktycznym, a w szczególności: tablice, mapy, fotogramy (zbiory tablic, map i fotogramów), portrety, teki tematyczne, przezrocza, foliogramy, fazogramy, programy komputerowe i multimedialne, modele, okazy, nagrania magnetofonowe i gramofonowe, filmy i nagrania na kasetach wideo, środki manipulacyjne i montażowe, gry dydaktyczne, przyrządy pomiarowe, maszyny i urządzenia przystosowane do celów dydaktycznych.