§ 10. - Warunki i tryb dopuszczania do użytku szkolnego programów nauczania i podręczników oraz zalecanie środków dydaktycznych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1999.14.130

Akt utracił moc
Wersja od: 26 października 2000 r.
§  10.
1.
Warunkiem dopuszczenia podręcznika szkolnego lub zalecenia książki pomocniczej do użytku szkolnego, przeznaczonych do jednego przedmiotu, kształcenia zintegrowanego lub ścieżki edukacyjnej, jest uzyskanie czterech pozytywnych recenzji kwalifikacyjnych, zwanych dalej "recenzjami":
1)
trzech recenzji zawierających ocenę zawartości merytorycznej, w tym ocenę materiału ilustracyjnego; dwie z nich muszą zawierać również ocenę przydatności dydaktycznej odpowiednio dla danej klasy (klas) lub etapu edukacyjnego,
2)
jednej recenzji zawierającej ocenę poprawności językowej podręcznika lub książki pomocniczej.
2.
Warunkiem dopuszczenia do użytku szkolnego podręcznika szkolnego przeznaczonego do bloku przedmiotowego jest uzyskanie:
1)
odpowiedniej do liczby przedmiotów lub dziedzin wiedzy, wchodzących w skład bloku przedmiotowego, liczby pozytywnych recenzji zawierających ocenę zawartości merytorycznej podręcznika, w tym ocenę materiału ilustracyjnego i dwóch pozytywnych recenzji zawierających ocenę jego przydatności dydaktycznej, w tym przydatności materiału ilustracyjnego,
2)
jednej pozytywnej recenzji zawierającej ocenę poprawności językowej podręcznika.
3.
Do dopuszczania do użytku szkolnego podręcznika szkolnego, o którym mowa w § 3 ust. 2, przepisy ust. 2 stosuje się odpowiednio.
4.
Warunkiem dopuszczenia do użytku szkolnego tłumaczenia na język obcy podręcznika szkolnego, wpisanego do wykazu podręczników dopuszczonych do użytku szkolnego, jest uzyskanie jednej pozytywnej recenzji zawierającej ocenę poprawności językowej przekładu i jego zgodności z wydaniem w języku polskim.