§ 11. - Warunki i sposób przeprowadzania ocen okresowych urzędników służby cywilnej i pracowników służby cywilnej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2016.470

Akt obowiązujący
Wersja od: 8 kwietnia 2016 r.
§  11. 
1. 
Sporządzenie oceny na piśmie polega na:
1)
przyznaniu ocen cząstkowych odpowiednio do poziomu spełniania przez ocenianego każdego z kryteriów obowiązkowych i kryteriów dodatkowych, jeżeli zostały wybrane, w trakcie wykonywania przez ocenianego głównych obowiązków wynikających z opisu stanowiska pracy zajmowanego przez ocenianego, według skali ocen:
a)
znacznie poniżej oczekiwań - 1 punkt,
b)
poniżej oczekiwań - 3 punkty,
c)
na poziomie oczekiwań - 5 punktów,
d)
powyżej oczekiwań - 7 punktów,
e)
znacznie powyżej oczekiwań - 9 punktów;
2)
ustaleniu ogólnego poziomu spełniania kryteriów oceny - przez wyliczenie średniej arytmetycznej z ocen cząstkowych - według skali ocen:
a)
znacznie poniżej oczekiwań - od 1 punktu do 2 punktów,
b)
poniżej oczekiwań - powyżej 2 punktów do 4 punktów,
c)
na poziomie oczekiwań - powyżej 4 punktów do 6 punktów,
d)
powyżej oczekiwań - powyżej 6 punktów do 8 punktów,
e)
znacznie powyżej oczekiwań - powyżej 8 punktów do 9 punktów;
3)
przyznaniu oceny pozytywnej - w przypadku ustalenia ogólnego poziomu spełniania kryteriów oceny na poziomie znacznie powyżej oczekiwań, powyżej oczekiwań albo na poziomie oczekiwań, pod warunkiem nieuzyskania przez ocenianego żadnej z ocen cząstkowych na poziomie znacznie poniżej oczekiwań;
4)
przyznaniu oceny negatywnej - w przypadku ustalenia ogólnego poziomu spełniania kryteriów oceny na poziomie poniżej oczekiwań albo znacznie poniżej oczekiwań, a także w przypadku uzyskania przez ocenianego co najmniej jednej oceny cząstkowej na poziomie znacznie poniżej oczekiwań;
5)
wpisaniu do arkusza wniosków dotyczących indywidualnego programu rozwoju zawodowego ocenianego.
2. 
Sporządzając ocenę na piśmie, oceniający bierze pod uwagę wnioski z rozmowy oceniającej.
3. 
Oceniający sporządza uzasadnienie przyznanej oceny w przypadku przyznania oceny negatywnej.
4. 
Oceniający może sporządzić uzasadnienie przyznanej oceny w przypadku przyznania oceny pozytywnej.
5. 
W przypadku przyznania oceny pozytywnej ocenianemu będącemu urzędnikiem służby cywilnej oceniający może sporządzić umotywowany wniosek o przyznanie ocenianemu kolejnego stopnia służbowego, wypełniając część III arkusza.