§ 8. - Warunki i sposób organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2013.529
Akt obowiązujący Wersja od: 7 maja 2013 r.
§ 8.
Zajęcia obejmują w szczególności:1)
naukę nawiązywania kontaktów w sposób odpowiedni do potrzeb i możliwości uczestnika zajęć;2)
kształtowanie sposobu komunikowania się z otoczeniem na poziomie odpowiadającym indywidualnym możliwościom uczestnika zajęć;3)
usprawnianie ruchowe i psychoruchowe w zakresie dużej i małej motoryki, wyrabianie orientacji w schemacie własnego ciała i orientacji przestrzennej;4)
wdrażanie do osiągania optymalnego poziomu samodzielności w podstawowych sferach życia;5)
rozwijanie zainteresowania otoczeniem, wielozmysłowe poznawanie otoczenia, naukę rozumienia zachodzących w nim zjawisk, kształtowanie umiejętności funkcjonowania w otoczeniu;6)
kształtowanie umiejętności współżycia w grupie;7)
naukę celowego działania dostosowanego do wieku, możliwości i zainteresowań uczestnika zajęć oraz przejawianej przez niego aktywności.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (19)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (19)
- Czy na podstawie orzeczenia o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych można przyjąć dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim do specjalnego ośrodka szkolno - wychowawczego?
- Czy rozporządzenie w sprawie pomocy psychologiczno - pedagogicznej obejmuje uczestników zajęć rewalidacyjno - wychowawczych?
- Czy w ośrodku rewalidacyjno - wychowawczym może być organizowane nauczanie indywidualne na terenie domu rodzinnego, ze względu na stan zdrowia dla ucznia z głęboką niepełnosprawnością intelektualną?