§ 5. - Warunki i sposób organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2013.529
Akt obowiązujący Wersja od: 7 maja 2013 r.
§ 5.
1.
Zajęcia w przedszkolu, w tym przedszkolu specjalnym, szkole, w tym szkole specjalnej, ośrodku umożliwiającym dzieciom i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim, a także dzieciom i młodzieży z upośledzeniem umysłowym z niepełnosprawnościami sprzężonymi realizację obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego, obowiązku szkolnego i obowiązku nauki lub innej jednostce systemu oświaty organizuje dyrektor jednostki systemu oświaty, w której zajęcia te są prowadzone.2.
Zajęcia w podmiotach, o których mowa w § 4 ust. 2, oraz w domu rodzinnym organizuje dyrektor jednostki systemu oświaty, który zapewnia nauczycieli do prowadzenia tych zajęć.3.
Zajęcia są uwzględniane w danym roku szkolnym w arkuszu organizacji jednostki systemu oświaty.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (16)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (16)
- Czy dziecko posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na upośledzenie w stopniu głębokim może uczęszczać do przedszkola integracyjnego?
- Czy jeżeli w szkole nie jest możliwe zorganizowanie zajęć zespołowych, bowiem jest w niej tylko jeden uczestnik zajęć, to w indywidualnym programie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych tego uczestnika powinny być wskazane zajęcia indywidualne jako forma zajęć?
- Czy uczestnik zajęć rewalidacyjno-wychowawczych niepełnosprawny intelektualnie w stopniu głębokim, który w czerwcu skończy 24 lata ma prawo uczęszczać na te zajęcia do końca roku szkolnego 2024/2025?