§ 4. - Warunki i sposób organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2013.529
Akt obowiązujący Wersja od: 7 maja 2013 r.
§ 4.
1.
W przypadku, zajęć organizowanych w przedszkolu, w tym przedszkolu specjalnym, lub szkole, w tym szkole specjalnej, zajęcia organizuje się odpowiednio w przedszkolu lub szkole położonej najbliżej miejsca zamieszkania lub pobytu dzieci i młodzieży, o których mowa w § 1 ust. 1.2.
Dzieciom i młodzieży, o których mowa w § 1 ust. 1, przebywającym w podmiotach wymienionych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego, innych niż jednostki systemu oświaty, oraz w domach rodzinnych, na wniosek kierowników tych podmiotów lub rodziców (prawnych opiekunów), udział w zajęciach zapewnia jednostka samorządu terytorialnego, do której zadań własnych należy zakładanie i prowadzenie odpowiednio przedszkola specjalnego lub szkoły specjalnej, właściwa ze względu na siedzibę lub miejsce położenia danego podmiotu albo miejsce zamieszkania rodziców (prawnych opiekunów).3.
W domach rodzinnych nie organizuje się zajęć zespołowych, o których mowa w § 9 ust. 1.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (12)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (12)
- Czy dziecko posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na upośledzenie w stopniu głębokim może uczęszczać do przedszkola integracyjnego?
- Czy uczestnik zajęć rewalidacyjno-wychowawczych niepełnosprawny intelektualnie w stopniu głębokim, który w czerwcu skończy 24 lata ma prawo uczęszczać na te zajęcia do końca roku szkolnego 2024/2025?
- Czy nauczyciel może odmówić realizacji zajęć rewalidacyjno-wychowawczych?