§ 12. - Warunki i sposób organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2013.529
Akt obowiązujący Wersja od: 7 maja 2013 r.
§ 12.
1.
Dokumentacja zajęć obejmuje:1)
orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, o którym mowa w § 1 ust. 1;2)
dziennik zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla każdego zespołu lub dziennik indywidualnych zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla każdego uczestnika zajęć, prowadzone zgodnie z przepisami w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji;3)
zeszyt obserwacji.2.
Zeszyt obserwacji jest prowadzony odrębnie dla każdego uczestnika zajęć przez nauczycieli prowadzących z nim zajęcia.3.
Zeszyt obserwacji zawiera informacje dotyczące:1)
zmian w zakresie dużej motoryki (postawa, lokomocja, koordynacja ruchów);2)
zmian w zakresie małej motoryki (koordynacja ruchów rąk, koordynacja wzrokowo-ruchowa, manipulacja);3)
podejmowania aktywności własnej (niekierowanej);4)
koncentracji uwagi podczas aktywności spontanicznej (w zabawie, podczas wykonywania zadania), w tym czasu tej koncentracji;5)
współdziałania w różnych sytuacjach, w tym czasu tego współdziałania;6)
opanowywania nowych umiejętności (tempo, trwałość, stopień trudności);7)
dominującego nastroju i emocji;8)
gotowości do kontaktów (rodzaje i kierunek kontaktów);9)
umiejętności w zakresie samoobsługi;10)
udziału w czynnościach porządkowych;11)
zachowań trudnych (opis zachowań trudnych i sytuacji, w których występują te zachowania, reakcje nauczyciela na zachowania trudne, zmiany w zachowaniu);12)
sposobów komunikowania się;13)
innych istotnych zachowań.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (5)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (5)
- Czy nauczycielowi prowadzącemu zajęcia w zespołach rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim przysługuje bon na zakup laptopa?
- Czy uczeń szkoły, który ma zorganizowane zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze, otrzyma laptopa w ramach wsparcia rozwoju kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli?
- Czy karty pracy powinny znajdować się w indywidualnej teczce każdego ucznia?