§ 12. - Warunki i sposób organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2013.529

Akt obowiązujący
Wersja od: 7 maja 2013 r.
§  12.
1.
Dokumentacja zajęć obejmuje:
1)
orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, o którym mowa w § 1 ust. 1;
2)
dziennik zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla każdego zespołu lub dziennik indywidualnych zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla każdego uczestnika zajęć, prowadzone zgodnie z przepisami w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji;
3)
zeszyt obserwacji.
2.
Zeszyt obserwacji jest prowadzony odrębnie dla każdego uczestnika zajęć przez nauczycieli prowadzących z nim zajęcia.
3.
Zeszyt obserwacji zawiera informacje dotyczące:
1)
zmian w zakresie dużej motoryki (postawa, lokomocja, koordynacja ruchów);
2)
zmian w zakresie małej motoryki (koordynacja ruchów rąk, koordynacja wzrokowo-ruchowa, manipulacja);
3)
podejmowania aktywności własnej (niekierowanej);
4)
koncentracji uwagi podczas aktywności spontanicznej (w zabawie, podczas wykonywania zadania), w tym czasu tej koncentracji;
5)
współdziałania w różnych sytuacjach, w tym czasu tego współdziałania;
6)
opanowywania nowych umiejętności (tempo, trwałość, stopień trudności);
7)
dominującego nastroju i emocji;
8)
gotowości do kontaktów (rodzaje i kierunek kontaktów);
9)
umiejętności w zakresie samoobsługi;
10)
udziału w czynnościach porządkowych;
11)
zachowań trudnych (opis zachowań trudnych i sytuacji, w których występują te zachowania, reakcje nauczyciela na zachowania trudne, zmiany w zachowaniu);
12)
sposobów komunikowania się;
13)
innych istotnych zachowań.