Warunki, formy i tryb realizacji przedsięwzięcia dotyczącego rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych.
Dz.U.2012.411
Akt utracił mocROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 3 kwietnia 2012 r.
w sprawie warunków, form i trybu realizacji przedsięwzięcia dotyczącego rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych
1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2004 r. Nr 273, poz. 2703 i Nr 281, poz. 2781, z 2005 r. Nr 17, poz. 141, Nr 94, poz. 788, Nr 122, poz. 1020, Nr 131, poz. 1091, Nr 167, poz. 1400 i Nr 249, poz. 2104, z 2006 r. Nr 144, poz. 1043, Nr 208, poz. 1532 i Nr 227, poz. 1658, z 2007 r. Nr 42, poz. 273, Nr 80, poz. 542, Nr 115, poz. 791, Nr 120, poz. 818, Nr 180, poz. 1280 i Nr 181, poz. 1292, z 2008 r. Nr 70, poz. 416, Nr 145, poz. 917, Nr 216, poz. 1370 i Nr 235, poz. 1618, z 2009 r. Nr 6, poz. 33, Nr 31, poz. 206, Nr 56, poz. 458, Nr 157, poz. 1241 i Nr 219, poz. 1705, z 2010 r. Nr 44, poz. 250, Nr 54, poz. 320, Nr 127, poz. 857 i Nr 148, poz. 991 oraz z 2011 r. Nr 106, poz. 622, Nr 112, poz. 654, Nr 139, poz. 814, Nr 149, poz. 887 i Nr 205, poz. 1206.
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. Nr 170, poz. 1218 i Nr 220, poz. 1600, z 2007 r. Nr 17, poz. 95, Nr 80, poz. 542, Nr 102, poz. 689, Nr 158, poz. 1103, Nr 176, poz. 1238, Nr 191, poz. 1369 i Nr 247, poz. 1821, z 2008 r. Nr 145, poz. 917 i Nr 227, poz. 1505, z 2009 r. Nr 1, poz. 1, Nr 56, poz. 458, Nr 67, poz. 572, Nr 97, poz. 800, Nr 213, poz. 1650 i Nr 219, poz. 1706 oraz z 2011 r. Nr 149, poz. 887 i Nr 205, poz. 1206.
3) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2010 r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835, Nr 152, poz. 1020, Nr 238, poz. 1578 i Nr 257, poz. 1726 oraz z 2011 r. Nr 185, poz. 1092, Nr 201, poz. 1183, Nr 234, poz. 1386, Nr 240, poz. 1429 i Nr 291, poz. 1707.
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
WYKAZ POMOCY DYDAKTYCZNYCH, NA ZAKUP KTÓRYCH MOŻE BYC UDZIELONE WSPARCIE FINANSOWE, ORAZ WARUNKI, JAKIE POWINNY SPEŁNIAĆ POMOCE DYDAKTYCZNE
WYKAZ POMOCY DYDAKTYCZNYCH, NA ZAKUP KTÓRYCH MOŻE BYC UDZIELONE WSPARCIE FINANSOWE, ORAZ WARUNKI, JAKIE POWINNY SPEŁNIAĆ POMOCE DYDAKTYCZNE
1) przenośny komputer dla ucznia, wraz z oprogramowaniem, lub inne mobilne urządzenie mające funkcje komputera, wyposażone w zainstalowany system operacyjny oraz - w zależności od rodzaju wybranego mobilnego urządzenia mającego funkcje komputera - oprogramowanie do zarządzania zestawem przenośnych komputerów dla potrzeb przeprowadzania zajęć dydaktycznych, zwane dalej "przenośnym komputerem dla ucznia";
2) przenośny komputer dla nauczyciela, wraz z oprogramowaniem, lub inne mobilne urządzenie mające funkcje komputera, wyposażone w zainstalowany system operacyjny oraz - w zależności od rodzaju wybranego mobilnego urządzenia mającego funkcje komputera - oprogramowanie do zarządzania zestawem przenośnych komputerów dla potrzeb przeprowadzania zajęć dydaktycznych, zwane dalej "przenośnym komputerem dla nauczyciela";
3) szafkę do przechowywania i bezpiecznego przemieszczania pomiędzy salami lekcyjnymi przenośnych komputerów dla uczniów, posiadającą funkcję ładowania baterii - w zależności od rodzaju wybranego przenośnego komputera;
4) sieciowe urządzenie wielofunkcyjne umożliwiające co najmniej drukowanie, kopiowanie i skanowanie;
5) drukarkę;
6) skaner;
7) tablicę interaktywną z systemem mocowania;
8) urządzenia i oprogramowanie do przeprowadzania wideokonferencji;
9) system do zbierania i analizowania odpowiedzi;
10) projektor krótkoogniskowy;
11) głośniki;
12) kontroler WLAN zarządzający szkolną siecią bezprzewodową;
13) punkt dostępowy będący elementem szkolnej sieci bezprzewodowej;
14) ruter z wbudowanymi lub zewnętrznymi modułami zapory sieciowej i systemem blokowania włamań (IPS);
15) projektor multimedialny;
16) ekran projekcyjny;
17) wizualizer.
2. Pomoce dydaktyczne spełniają następujące warunki:
1) posiadają deklarację CE;
2) posiadają certyfikat ISO 9001 dla producenta sprzętu;
3) w przypadku komputerów przenośnych - spełniają wymogi normy Energy Star 5.0;
4) są wyprodukowane w 2012 r., fabrycznie nowe i wolne od obciążeń prawami osób trzecich;
5) posiadają dołączone niezbędne instrukcje i materiały dotyczące użytkowania, w języku polskim;
6) posiadają okres gwarancji udzielonej przez dostawcę nie krótszy niż 3 lata, a w przypadku tablic interaktywnych - nie krótszy niż 5 lat.
ZAŁĄCZNIK Nr 2
FUNKCJONALNOŚCI W ZAKRESIE STOSOWANIA TIK W PROWADZENIU ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RÓŻNYCH PRZEDMIOTÓW
FUNKCJONALNOŚCI W ZAKRESIE STOSOWANIA TIK W PROWADZENIU ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RÓŻNYCH PRZEDMIOTÓW
a) prędkość pobierania danych z sieci Internet 8 Mb/s,
b) prędkość wysyłania danych do sieci Internet 2 Mb/s;
2) w zależności od liczby uczniów, tj. do 300 uczniów albo powyżej 300 uczniów, szkoła posiada odpowiednio, co najmniej, jeden albo dwa zestawy przenośnych komputerów, składające się co najmniej z:
a) przenośnego komputera dla nauczyciela i przenośnych komputerów dla uczniów (liczba komputerów przenośnych dla uczniów nie może być mniejsza od liczby uczniów uczestniczących w zajęciach lekcyjnych) wraz z:
– zainstalowanym systemem operacyjnym,
– oprogramowaniem biurowym - w zależności od rodzaju wybranego przenośnego komputera,
– oprogramowaniem antywirusowym, jeżeli istnieje dla danego urządzenia,
– oprogramowaniem zabezpieczającym komputer w przypadku kradzieży - w zależności od rodzaju wybranego przenośnego komputera,
– oprogramowaniem do zarządzania zestawem przenośnych komputerów dla potrzeb przeprowadzania zajęć lekcyjnych - w zależności od rodzaju wybranego przenośnego komputera,
– oprogramowaniem zabezpieczającym uczniów przed dostępem do treści niepożądanych w rozumieniu art. 4a ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty; w przypadku wariantu I oprogramowanie zabezpieczające może być zainstalowane na szkolnych urządzeniach sieciowych,
b) rutera z wbudowanymi lub zewnętrznymi modułami zapory sieciowej i systemem blokowania włamań (IPS),
c) szafki do przechowywania i bezpiecznego przemieszczania pomiędzy salami lekcyjnymi przenośnych komputerów dla uczniów, posiadającej funkcję ładowania baterii - w zależności od rodzaju wybranego przenośnego komputera;
3) w zależności od liczby uczniów, tj. do 300 albo powyżej 300, szkoła posiada odpowiednio, co najmniej, jedną albo dwie sale lekcyjne z dostępem do Internetu, dostosowane do potrzeb funkcjonowania zestawu przenośnych komputerów;
4) w sali lekcyjnej, w której uczniowie korzystają z zestawu przenośnych komputerów, jest możliwa prezentacja treści edukacyjnych z wykorzystaniem projektora multimedialnego;
5) szkoła zapewnia komputery przenośne do użytku służbowego nauczycielom klas IV-VI prowadzącym w ramach programu zajęcia edukacyjne z wykorzystaniem TIK;
6) szkoła posiada co najmniej jedno miejsce, w którym uczniowie mają możliwość korzystania z dostępu do Internetu w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych.
ZAŁĄCZNIK Nr 3
Algorytm podziału środków budżetu państwa przyznanych na województwo, o których mowa w § 9 ust. 1 rozporządzenia, w stosunku do szkół objętych wnioskami organów prowadzących, o których mowa w § 11 ust. 1 rozporządzenia, obejmuje:
Algorytm podziału środków budżetu państwa przyznanych na województwo, o których mowa w § 9 ust. 1 rozporządzenia, w stosunku do szkół objętych wnioskami organów prowadzących, o których mowa w § 11 ust. 1 rozporządzenia, obejmuje:
2) obliczenie sumy wnioskowanych kwot wsparcia finansowego w wariancie I (WI) i wariancie II (WII);
3) podział WI i WII na kwoty wsparcia finansowego wnioskowane przez szkoły małe, średnie i duże (a, b, c);
4) jeżeli WI ≥ 0,2×(WI+WII) i WII ≥ 0,2×(WI+WII), przeprowadza się losowanie szkół z puli WI i WII proporcjonalnie do podziału (a, b, c) do wysokości:
a) WI/(WI+WII)×D - w przypadku wariantu I i
b) WII/(WI+WII)×D - w przypadku wariantu II
– gdzie D oznacza kwotę środków budżetu państwa przyznanych na województwo;
5) jeżeli WI ≥ 0,2×D i WII ≥ 0,2×D i WI lub WII < 0,2×(WI+WII), przeprowadza się losowanie szkół:
a) z mniejszej puli proporcjonalnie do podziału (a, b, c) do kwoty 0,2×D,
b) z większej puli proporcjonalnie do podziału (a, b, c) do kwoty 0,8×D;
6) jeżeli WI lub WII < 0,2×D:
a) wszystkie szkoły z mniejszej puli są kwalifikowane do objęcia wsparciem finansowym,
b) z większej puli przeprowadza się losowanie szkół do kwoty 0,8×D,
c) mniejszą pulę dopełnia się do kwoty 0,2×D - w drodze losowania szkół spośród tych szkół, które wskazały drugi wariant, o którym mowa w § 10 ust. 2 pkt 10 rozporządzenia - do kwoty dopełnienia według uznania wojewody.
Przez "mniejszą pulę" rozumie się co najmniej 20% środków budżetu państwa przyznanych na województwo, które wojewoda przeznacza na realizację wariantu I albo II, zgodnie z § 9 ust. 2 rozporządzenia.
Losowanie szkół przeprowadza się, mając na uwadze konieczność zagwarantowania porównywalnego prawdopodobieństwa zakwalifikowania do objęcia wsparciem finansowym w danym województwie wszystkich szkół objętych wnioskami organów prowadzących.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »