Rozdział 2 - Sprzedaż obligacji - Warunki emitowania obligacji skarbowych oferowanych w sieci sprzedaży detalicznej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2006.113.774

Akt utracił moc
Wersja od: 30 czerwca 2006 r.

Rozdział  2

Sprzedaż obligacji

§  6.
Obligacje są oferowane przez agenta emisji lub podmioty, o których mowa w § 7 ust. 1, w szczególności przez:
1)
subskrypcję;
2)
zamianę - na kolejne emisje obligacji, określone w liście emisyjnym, posiadaczom obligacji podlegających wykupowi;
3)
sprzedaż w punktach sprzedaży obligacji - osobom fizycznym, spółkom nieposiadającym osobowości prawnej oraz stowarzyszeniom, innym organizacjom społecznym i zawodowym oraz fundacjom wpisanym do rejestru sądowego, a w przypadku nierezydentów, również wpisanym do innego rejestru urzędowego, a także osobom prawnym z wyłączeniem banków, zakładów ubezpieczeń, funduszy emerytalnych, funduszy inwestycyjnych, domów maklerskich, spółek z ograniczoną odpowiedzialnością oraz spółek akcyjnych;
4)
sprzedaż za pomocą systemów teleinformatycznych - wyłącznie osobom fizycznym, będącym rezydentami;
5)
sprzedaż w bankomatach - wyłącznie osobom fizycznym.
§  7.
1.
Minister Finansów może, na podstawie umowy, przyznać określonym podmiotom wyłączne prawo składania ofert zakupu na obligacje lub wyłączne prawo składania ofert zakupu na obligacje w całości lub części emisji. Informacje o zawarciu umowy Minister Finansów podaje do wiadomości publicznej w sposób określony w § 2 ust. 6, w dniu podania listu emisyjnego do wiadomości publicznej.
2.
Na podstawie umowy zawartej z Ministrem Finansów podmioty, o których mowa w ust. 1, mogą prowadzić sprzedaż obligacji na rynku pierwotnym, a także obsługę obligacji.