Waloryzacja taksy opłat za roboty fizyczne, pobieranych przez ajencje celne polskich kolei państwowych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1924.6.48

Akt utracił moc
Wersja od: 21 lipca 1924 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA KOLEI ŻELAZNYCH
z dnia 31 grudnia 1923 r.
o waloryzacji taksy opłat za roboty fizyczne, pobieranych przez ajencje celne polskich kolei państwowych.

Na mocy dekretu z dnia 7 lutego 1919 r. o tymczasowem przekazaniu Ministrowi Komunikacji prawa wydawania przepisów o przewozie pasażerów, bagażu i towarów, oraz ustalania taryf przewozowych na kolejach polskich (Dz. P. P. P. № 14, poz. 152) oraz w związku z ustawą z dnia 6 grudnia 1923 r. (Dz. U. R. P. № 127, poz. 1044) zarządza się w porozumieniu z Ministrami Skarbu oraz Przemysłu i Handlu co następuje:
Przepisy ogólne, zawarte w dziale d) rozporządzenia w sprawie przepisów kolejowych ajencji celnych (taksa opłat za roboty fizyczne - Dz. U. R. P. z r. 1920, № 12, poz. 67) w brzmieniu obecnie obowiązującem zmienia się, w ten sposób, iż uwaga do punktu b) otrzymuje następujące brzmienie: "Należność za robocizną przy każdej odprawie celnej nie może wynosić mniej niż 25 jednostek taryfowych, przyczem za przesyłkę celną należy Uważać całkowitą ilość towaru, objętą jedną deklaracją celną".
Taksa opłat za roboty fizyczne, pobieranych przez ajencje celne polskich kolei państwowych zawarta w dziale d) rozporządzenia w sprawie przepisów kolejowych ajencji celnych (Dz. U. R. P. z r. 1920, № 12, poz. 67, str. 128-155) otrzymuje następujące brzmienie:

Towary przywozowe.

1234
Pozycja taryfy celnejZa wyładowanie z wagonów, złożenie do magazynu celnego, pracę przy rewizji, sporządzanie wykazów wagi brutto, ważenie przy rewizji wewnętrznej zawartości sztuk (określenie wagi netto), zapakowanie towaru po rewizji, złożenie do właściwego magazynu, przeniesienie towaru na piętro wyższe, niższe lub do piwnic i wydanie do magazynu.Za rewizję pełnych ładunków wagonowych z wyładowaniem nie więcej niż połowy towaru, za naładowanie tej części towaru z powrotem do wagonu i ważenie na wadze setnej.Za rewizję pełnych ładunków wagonowych bez wyładowania części tychże, z przeważeniem lub przeważenia towaru na wadze setnej.
Franków złotych
10,100,050,02
20,200,100,04
30,200,100,04
40,240,120,05
5 p. 1a0,120,060,03
5 p. 1b, 3, 4, 50,180,090,04
60,240,120,05
70,240,120,05
80,200,100,04
90,350,180,05
100,350,180,05
110,350,180,05
12 p. 10,240,120,05
12 p. 20,350,180,08
130,500,250,10
14 p, 10,350,180,06
14 p. 20,600,300,10
15 p. 11,200,600,20
15 p. 2, 30,500,250,10
160,500,250,10
170,350,180,06
180,350,180,06
190,350,180,06
200,600,300,10
21 p. 10,500,250,10
21 p. 2, 3, 4, 5, 61,000,500,15
220,240,120,05
230,240,120,05
240,500,300,10
250,350,180,06
26 p. 10,240,120,05
26 p. 20,500,250,10
27 p. 1, 2 w beczkach0,500,250,10
27 p. 1, 2 w butelkach0,750,400,15
27 p. 30,240,120,05
28 p. 10,500,250,10
28 uw. 1 w cysternach0,25od 100 kg. wagi celnej
28 p. 20,750,400,15
29 p. 10,400,200,10
29 p. 20,500,250,10
30 p. 10,300,150,05
30 p. 2'0,500,250,10
320,240,120,05
330,100,050,02
34 p. 10,200,100,04
34 p. 2, 3, 40,240,120,05
350,050,180,06
360,240,120,05
37 p. 10,180,090,04
37 p. 2, 30,350,180,06
37 p. 40,120,060,03
37 p, 50,750,400,15
380,750,400,15
39 p. 10,240,120,05
39 p. 20,080,040,02
40 od przesyłki wagonowej8,004,002,00
40 od przesyłki drobnej0,30od sztuki lub colis
410,100,050,02
420,200,100,04
43 p. 10,500,250,10
43 p. 20,240,120,05
44 p. 10,120,060,03
44 p. 20,600,300,10
45 p. 1.0,750,400,15
45 p. 2, 30,240,120,03
460,750,400,15
470,500,250,10
480,750,400,15
49 p. 10,250,130,05
49 p. 2, 30,500,250,10
500,500,250,10
510,200,100,04
520,200,100,04
530,350,180,06
540,300,150,05
550,600,300,10
56 p. 10,600,300,10
56 p. 2-71,800,900,20
57 p. 1-31,200,600,15
57 p. 4, 50,350,180,06
58 p. 10,100,050,02
58 p. 2, 30,150,080,03
58 p. 40,240,120,05
58 p. 50,180,090,04
590,180,090,04
600,300,150,05
61 p. 10,240,120,05
61 p, 2-50,500,250,10
62 p. 10,100,050,02
62 p. 20,180,090,04
62 p. 3 i uwaga0,240,120,05
62 p. 4, 50,350,180,05
62 p. 60,600,300,10
630,200,100,04
64 p. 10,300,150,05
64 p. 2, 3, 40,500,250,08
64 p. 50,240,120,05
64 Uwaga 1 i 22,001,000.25
65 p, 1, 20,100,050,02
65 p. 3, 40,120,060,03
66 p. 1, 2, 30,120,050,03
66 p. 4-80,250,130,05
675,00--
68 p. 1 i 31,200,600,15
68 p. 20,600,300,10
68 p. 40,250,130,05
69 p. 10,250,130,05
69 p. 2, 30,350,180,05
69 p. 40,500,250,10
70 p. 10,350,180,03
70 p. 20,200,100,04
71 p. 1, 2, 30,250,130,05
71 p. 4, 50,350,180,05
71 p. 61,000,500,15
72 p. 1, 20,150,030,03
72 p. 30,200,100,04
730,300,150,06
74 p. 1, 20,200,100,04
74 p. 30,600,300,10
74 p. 40,300,150,06
75 p. 1, 20,600,300,10
75 p. 30,800,400,12
76 p. 1, 20,800,400,12
76 p. 31,500,750,20
76 p, 40,600,300,10
77 p. 1, 6, 7 i uwaga 10,350,180,06
77 p. 2,3, 4, 51,000,500,15
781,000,500,15
790,100,050,01
800,120,060,02
810,200,100,04
820,200,100,04
83 p. 1, 20,120,060,03
83 p. 30,150,080,03
840,150,080,03
850,200,100,04
860,200,100,04
87 p. 1, 20,350,180,06
87 p. 3-50,600,300,10
880,800,400,15
890,100,050,02
900,150,080,03
91 p. 10,150,080,03
91 p. 20,200,100,04
920,200,100,04
93 p. 10,120,060,03
93 p. 20,180,090,04
93 p. 3, 40,350,180,06
94 p. 10,120,060,03
94 p. 20,200,100,04
95 p. 10,150,080,03
95 p. 20,200,100,04
96 p. 10,120,060,03
96 p. 2, 30,200,100,04
970,180,090,04
980,350,180,05
990,350,180,05
1000,300,150,05
1010,200,100,04
1020,300,150,05
103 p. 10,100,050,02
103 p. 2, 30,150,080,03
1040,200,100,04
1050,200,100,04
1060,180,090,04
1070,240,120,05
1080,300,150,05
1090,180,090,04
1101,000,500,15
1110,350,180,06
112*) 0,600,300,10
1131,000,500,15
1140,500,250,08
1151,000,500,15
1161,000,500,15
1170,350,180,06
1181,200,600,20
1191,500,750,25
120 p. 11,200,600,20
120 p. 20,350,180,06
1210,350,180,06
1220,300,150,06
1230,300,150,06
124 p. 10,150,080,03
124 p. 20,300,150,05
1250,180,090,04
126 p. 10,180,090,04
126 p. 20,240,120,05
1270,300,150,05
129 p. 10,350,180,06
129 p. 20,500,250,08
1300,350,180,06
1310,300,150,05
1320,350,180,06
1330,350,180,06
1340,350,180,06
1350,400,200,10
1360,800,400,12
1370,400,200,10
1380,100,050,02
1390,120,060,03
140 p. 1, 2, 3 prócz blachy0,180,090,04
140 p. 4 i z p. 3 blacha żel. i stal.0,240,120,05
1410,250,130,05
1420,120,060,03
1430,300,150,05
144 p. 10,200,100,04
144 p. 20,250,130,05
1450,350,180,06
1460,200,100,04
147 p. 1, 20,200,100,04
147 p. 30,250,130,05
148 p. 12,501,25-
148 p. 2-75,00--
149 p. 1, 20,350,180,06
149 p. 3, 4, 50,750,400,12
150 bez opak.0,200,100,04
150 w opakowaniu0,350,180,06
151 bez opakowania0,200,100,04
151 w opakowaniu0,350,180,06
152 bez opakowania0,200,100,04
152 w opakowaniu0,350,180,06
153 bez opakowania0,300,150,05
153 w opakowaniu0,450,230,08
154 p. 1 a, b, 2,
bez opakowania0,350,180,06
w opakowaniu0,450,230,08
154 p. 1 b II, 30,600,300,10
155 p. 10,200,100,04
155 p. 2, 30,300,150,05
1560,450,230,08
157 p. 1, 20,600,300,10
157 p. 30,450,230,08
1580,800,400,15
1591,000,500,20
1600,200,100,04
1610,300,150,05
1620,400,200,08
163 p. 1, 2, 3 a, b0,450,230,06
163 p. 3 c0,800,400,15
1640,450,230,08
1650,750,400,12
1660,350,180,06
167
a) Parowozy, elektrowozy, wagony parowe, spalinowe i elektryczne na swoich osiach5,00od sztuki
b) maszyny do szycia0,400,200,06
c) wszelkie inne maszyny i ich części:
bez opakowania0,240,120,05
w opakowaniu0,350,180,08
1680,350,180,06
1690,750,400,12
1701,00--
171 p. 1, 3, 4, 50,750,400,15
171 p. 1 a, b, c3,00--
171 p. 1 c, d1,50--
172 p. 1, 2, 30,500,250,08
172 p. 4, 50,750,400,12
* 173 p. 1 a)5,002,501,50
* 173 p. 1 b)3,001,501,00
* 173 p. 2} od sztuki3,501,751,00
* 173 p. 3)0,300,150,08
* 173 p. 4)0,300,150,10
* 173 p. 5)1,500,750,50
173 p. 6, 70,450,230,08
*173 p. 8)6,003,001,50
* 173 p. 9} od sztuki5,002,501,25
* 173 p. 10)0,600,300,15
173 p. 110,350,180,10
174 A p. 1, 2, 31,00odosi
174 A p. 41,50""
174 A p. 52,00""
174 B od sztuki10,005,002,50
174 C wagonetki w stanie zmontowanym- od sztuki1,500,750,20
w stanie zdemontowanym0,200,100,04
1750,200,100,04
176 p. 1, 30,120,060,03
176 p. 2, 40,180,090,04
177 p. 1 a-e0/250,130,05
177 p. 1, f0,500,250,10
177 p. 2 a, b, c0,250,130,05
177 p. 2 I, II0,180,090,04
177 p. 2 d-l0,500,250,10
177 p. 3 a, b, p. 50,750,400,12
177 p. 3 c1,500,750,20
177 p. 40,300,150,06
1780,450,230,08
1790,150,080,03
180 p. 1, 20,250,130,04
180 p. 30,450,230,08
180 p. 40,600,300,10
1810,250,130,05
1820,350,180,06
1830,400,200,08
1840,400,200,08
1850,750,400,12
1860,400,200,06
1871,500,750,20
1881,500,750,20
1891,500,750,20
190 p. 10,250,130,05
190 p. 20,350,180,06
1910,350,180,06
1921,000,500,15
1931,500,750,20
1940,500,250,10
1952,501,250,25
1962,501,250,25
1972,501,250,25
1981,200,600,15
1992,501,250,25
2002,001,000,25
2012,501,250,25
2021,000,500,15
2031,200,600,20
205 p. 1 a, b. p. 2-a2,501,250,25
205 p. 1 c, d. p. 2-b2,001,000,20
2062,001,000,20
2072,501,250,25
2092,501,250,25
2102,001,000,20
211 p. 1, 21,500,750,20
211 p. 30,450,230,08
2121,000,500,15
2132,501,250,25
2140,800,400,15
215 p. 12,501,250,25
215 p. 2, 3, 41,500,750,15
2161,500,750,15
217 p. 10,800,400,20
217 p. 21,200,600,30
217 p. 31,000,500,25
*) Uwaga do poz. 112.
Przy wagonowych przesyłkach jednolitych chemikalji opłatę pobiera się w połowie norm zasadniczych.
* w skrzyniach lub w kratach o 50% drożej.

Towary wywozowe.

Kości nieobrobione wszelkie0,120,060,03
Szmaty i gałgany wszelkie0,180,090,04
Rudy wszelkiej żużle z hut0,120,060,03
Odpadki kauczukowe0,180,090,04
Cukier0,250,130,05
Nafta i ropa naftowa0,180,090,04
Spirytus0,250,130,05
Wszelkie inne towarypodług stawek dla towarów przywozowych
Uwaga:Za przepompowanie każdej beczki spirytusu pobiera się dodatkowo po 0,30 c.

Roboty, nieprzewidziane w poprzednich pozycjach.

1. Za wyładunek sztuk ciężkich, ponad 1200 kg. w sztuce (z wyjątkiem przedmiotów, od których opłata pobiera się od sztuki), dolicza się do stawek taryfowych, niezależnie od ewentualn. opłat za korzystanie z dźwigu lub innych środków pomocniczych - po 10 c. od 100 kg.

2. Za wyładunek z wagonu bagażu pasażerskiego i dostarczenie na salę rewizyjną po 15 c. od sztuki.

3. Za przeładowanie towarów tranzytowych z wagonu do wagonu po 10 c. od 100 kg.

4. Za naładowanie towarów z ramp i magazynów celnych do wagonu po 10 c. od 100 kg.

Uwaga. Za naładowanie sztuk ciężkich (ponad 1200 kg. w sztuce) opłaty pobiera się według każdorazowej umowy z właścicielem towaru.

5. Za osznurowanie sztuk towarowych lub bagażowych po 20 c. od sztuki plus rzeczywisty koszt materjału.

6. Za obszycie sztuk towarowych lub bagażowych rogoża, płótnem i t. p. po 50 c. od sztuki plus rzeczywisty koszt materjału.

7. Za powtórne sprawdzenie wagi brutto towaru na żądanie właściciela:

za ważenie na wagach magazynowych po 10 c. od każdych rozpoczętych 100 kg.

za ważenie na wadze wagonowej po fr. 3.00 od wagonu.

8. Za sprawdzenie na żądanie odbiorcy, zawartości sztuk towarowych przez porównanie z listem przewozowym wraz z przeważeniem brutto, 50% od przewidzianych w niniejszej taksie (rubr. 3) norm zasadniczych.

9. Za szczegółowe sprawdzenie zawartości sztuk towarowych na podstawie faktur lub specyfikacji, dokonane na żądanie odbiorcy przy wydaniu towaru, pobiera się opłata według norm zasadniczych niniejszej taksy (rubr. 3), podwyższonych o 100%.

10. Za roboty przy bagażu pasażerskim, zwalnianym od cła na zasadzie paszportu bez szczegółowej rewizji, pobiera się po 50 c. od sztuki.

Uwaga. Za bagaż, rewidowany podług pozycji taryfy celnej, oplata pobiera się na ogólnych zasadach.

11. Za roboty przy domowych rzeczach przesiedleńczych odprawianych bez cła na zasadzie zwolnień władz celnych pobiera się:

a)
przy przewozie w wagonie kolejowym luzem: przy odprawie na wagonie chociażby z częściowym odładunkiem po 10 c. od 100 kg., przy odprawie z wyładunkiem po 20 c. od 100 kg.,
b)
przy przewozie w wagonach meblowych: przy odprawie na wagonie po 5 c. od 100 kg. wagi wraz z wozem meblowym, przy odprawie z wyładowaniem wozu meblowego po 10 c. od 100 kg. wagi wraz z wozem meblowym.

Uwaga. Jeżeli podlegający wyładowaniu wóz meblowy z rzeczami domowemi ma zdjęte koła, za wyładunek takiego wozu pobiera się niezależnie od powyższych opłat fr. 5 od wozu.

§  3.
Rozporządzenie niniejsze wchodzi w życie z dniem ogłoszenia. Jednocześnie traci moc obowiązującą rozporządzenie Ministra Kolei Żelaznych z dnia 20 listopada 1923 r. (Dz. U. R. P. № 119, poz. 966).
1 § 2 zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 17 lipca 1924 r. (Dz.U.24.63.625) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 21 lipca 1924 r. Zmiany nie zostały naniesione na tekst.