§ 13. - Uzyskiwanie stopni awansu zawodowego przez nauczycieli szkół za granicą.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2020.1979

Akt utracił moc
Wersja od: 9 listopada 2020 r.
§  13. 
1. 
Komisja kwalifikacyjna dla nauczyciela ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela kontraktowego i komisja egzaminacyjna dla nauczyciela ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego zapoznaje się z oceną realizacji planu rozwoju zawodowego nauczyciela i sprawozdaniem z realizacji tego planu oraz przeprowadza odpowiednio rozmowę albo egzamin, podczas których nauczyciel:
1)
prezentuje dorobek zawodowy;
2)
prezentuje swoją wiedzę i umiejętności, w szczególności przez:
a)
zaproponowanie rozwiązania wskazanego przez komisję problemu związanego z wykonywaną pracą, z uwzględnieniem praktyki szkolnej, aktualnej wiedzy i przepisów prawa,
b)
wykonanie zadania z użyciem narzędzi multimedialnych;
3)
odpowiada na pytania członków komisji dotyczące wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia nauczyciela kontraktowego albo stopnia nauczyciela mianowanego.
2. 
Komisja kwalifikacyjna dla nauczyciela ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego zapoznaje się z oceną realizacji planu rozwoju zawodowego nauczyciela i sprawozdaniem z realizacji tego planu oraz analizuje dorobek zawodowy nauczyciela na podstawie:
1)
przedłożonej przez niego dokumentacji, o której mowa w § 11 ust. 1 i 2, oraz
2)
przeprowadzonej rozmowy, podczas której nauczyciel:
a)
prezentuje sposób realizacji wybranego przez siebie zadania określonego w § 5 ust. 2, którego opis i analiza nie była dołączona do wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego,
b)
odpowiada na pytania członków komisji dotyczące wpływu działań i zadań zrealizowanych przez nauczyciela w okresie stażu na podniesienie jakości pracy szkoły za granicą, w której nauczyciel odbywał staż,
c)
wykazuje się umiejętnością rozwiązania wskazanego przez komisję problemu związanego z wykonywaną pracą, z uwzględnieniem praktyki szkolnej, aktualnej wiedzy i przepisów prawa,
d)
określa cele dalszej pracy i własnego rozwoju.