Uzupełnienie i zmiany taryfy osobowej i bagażowej, obowiązującej na polskich kolejach państwowych.
Dz.U.1924.24.254
Akt jednorazowyROZPORZĄDZENIE
MINISTRA KOLEI ŻELAZNYCH
z dnia 8 marca 1924 r.
o uzupełnieniu i zmianach taryfy osobowej i bagażowej, obowiązującej na polskich kolejach państwowych.
Przepisy Przewozowe wraz z Postanowieniami Wykonawczemu
Przepisy Przewozowe wraz z Postanowieniami Wykonawczemu
PRZEPISY TARYFOWE.
PRZEPISY TARYFOWE.
"A. Zasady obliczania".
1. Opłaty za przejazd pociągami osobowemi lub mieszanemi oblicza się: na odległość do 50 kilometrów-kilometrycznie, od 51 do 100 kilometrów-strefami po 5 km., a ponad 100 kilometrów; strefami po 10 km., przyczem każda zaczęta strefa liczy się za pełną strefę.
2. Najniższa cena biletu wynosi opłatę, przy; padającą za 5 klm.
3. Ceny biletów kl. IV zaokrągla się do najbliższych pełnych parzystych jednostek taryfowych wzwyż.;
4. Ceny biletów na pociągi osobowe i mieszane oblicza się według następujących opłat jednostkowych za kilometr:
a) w klasie IV (na kolejach obszaru województwa poznańskiego i pomorskiego) za kilometry od 1 do 200 po 2,66 jednostek taryfowych; za kilometry od 201 do 400 po 2,40 jedn. tar., doliczane do ceny biletu 532 jedn. tar., przypadającej za pierwsze 200 km.; za kilometry od 401 do 600 po 2,13 jedn: tar., doliczane do ceny biletu 1.012 jedn. tar., przypadającej za pierwsze 400 km.; za każdy dalszy kilometr po 1,86 jedn. tar., doliczanej do ceny biletu 1.438 jedn. tar., przypadającej za pierwsze 600 km.;
b) w klasie III za kilometry od 1 do 200 po 4 jedn. tar.; za kilometry od 201 do 400 po 3,6 jedn. tar., doliczane do ceny biletu 800 jedn. tar., przypadającej za pierwsze 200 km.; za kilometry od 401 do 600 po 3,2 jedn. tar., doliczane do ceny biletu 1,520 jedn. tar., przypadającej za pierwsze 400 km.; za każdy dalszy kilometr po 2,8 jedn. tar., doliczane do ceny biletu 2,160 jedn. tar., przypadającej za pierwsze 600 km.;
c) w klasie II ceny biletów są 1 i 1/2 raza, a w kl. 1 - 2 i 1/2 raza wyższe, niż w klasie III.
5. Ceny biletów dodatkowych kl. III na pociągi pośpieszne wynoszą czwartą część odnośnych cen biletów na pociągi osobowe i mieszane za pełne strefy po 100 km., przyczem, o ile cena biletu dodatkowego klasy III wynosi liczbę, niepodzielną przez 20, to zaokrągla się ją wzwyż do liczby, po-dzielnej przez 20.
Ceny biletów dodatkowych na pociągi pośpieszne kl. II są 1 i 1/2 raza, a klasy 1 - 2 i 1/2 raza wyższe, niż kl. III.
6. Ceny biletów na pociągi pośpieszne otrzymuje się przez dodanie do cen biletów na pociągi osobowe i mieszane cen biletów dodatkowych na pociągi pośpieszne, przypadających za -daną strefę i klasę.
7. Ceny biletów na pociągi luksusowe (ekspresowe) otrzymuje się przez dodanie do cen biletów na pociągi pośpieszne połowę cen tychże biletów.
8. Ceny biletów dodatkowych na miejsca numerowane do siedzenia w wagonach osobowych (miejscówki), bez względu na rodzaj pociągu i odległość przejazdu, wynoszą: w kl. III - 100 jedn. tar., w kl. II - 150 jedn. tar. i w kl. I - 250 jedn. taryfowych.
"1. Jeżeli podróżny zgłosi uprzednio zamiar przejścia do pociągu kategorji wyższej lub klasy wyższej, niż ta, do której uprawnia go bilet, to winien uiścić następującą Opłatę dodatkowi
Z biletem | Przy przejściu | ||||||
do pociągu pośpiesznego - do pociągu osobowego | |||||||
Klasy | |||||||
I | II | III | I | II | |||
Cena biletu, względnie różnica | |||||||
kl. II na pociąg pośpieszny | 1 biletu kl. III na pociąg pośpieszny. | - | - | a) do 37 klm. bez dopłaty; | - | ||
b) ponad 37 klm. różnicę między ceną biletu kl. I na pociąg osobowy, a ceną biletu kl. II na pociąg pośpieszny. | |||||||
kl. III na pociąg pośpieszny | 1 biletu kl. II na pociąg pośpieszny, | ½ biletu kl. III na pociąg pośpieszny. | - | a) do 16 klm. bez dopłaty; | a) do 50 klm bez dopłaty; | ||
b) ponad 16 klm. różnicę między ceną biletu kl. I na pociąg osobowy, a ceną biletu kl. III na pociąg pośpieszny. | b) ponad 50 klm różnicę między ceną biletu kl. II na pociąg osobowy, a ceną biletu kl. III na pociąg pospieszny | ||||||
kl. I na pociąg osobowy | 1 biletu dodatkowego Kl. I na pociąg. pospieszny. | a) do 37 klm. różnice miedzy ceną biletu kl. II na pociąg pośpieszny, a ceną biletu kl. I na pociąg osobowy; | a) do 16 klm. różnicą między ceną biletu kl. III na pociąg pośpieszny, a ceną biletu kl. I na pociąg osobowy; | - | - | ||
b) ponad 37 klm, bez dopłaty. | b) ponad 16 klm. bez dopłaty. | ||||||
kl. II na pociąg osobowy | 1 biletu kl. III na pociąg osobowy + 1 biletu dodatkowego kl. I na pociąg pośpieszny | 1 biletu dodatkowego kl. II na pociąg pośpieszny. | a) do 50 klm. różnicę między ceną biletu kl. III na pociąg pośpieszny, a ceną biletu kl. II na pociąg osobowy; | 1 biletu kl. III na pociąg osobowy. | - | ||
b) ponad 50 klm. bez dopłaty. | |||||||
kl. III na pociąg osobowy | 1 biletu kl. II na pociąg osobowy + biletu dodatkowego kl. I na pociąg pośpieszny. | ½ biletu kl. III na pociąg osobowy + 1 biletu dodatkowego kl. II na pociąg pośpieszny. | 1 biletu dodatkowego kl. III na pociąg pośpieszny. | 1 biletu kl. II na pociąg osobowy. | ½ biletu kl. III na pociąg osobowy |
"3. W razie częściowego użycia pociągu pospiesznego pobiera się dopłatę w wysokości ceny biletu dodatkowego odnośnej klasy na pociąg pośpieszny za odległość przejazdu tym pociągiem".
"13. Podwyżka taryfy nie dotyczy wydanych już na podstawie poprzedniej taryfy biletów okresowych; w razie obniżki taryfy właściciel biletu okresowego nie ma prawa po zwrotu różnicy cen".
"2. Cena biletu peronowego na wstęp jednorazowy do odgrodzonej części stacji równa się pełnej cenie biletu klasy III za 5 km. na przejazd jednorazowy pociągiem osobowym".
"3. Opłaty za. przewóz bez względu na rodzaj pociągu od każdych 10 kg; i za każdą strefę (stawki przewozowe) oblicza się: za kilometry od 1 do 200 po 6 jedn. tar.; za kilometry od 201 do 400 po 5,4 jedn. tar., doliczanych do stawki przewozowej 120 jedn. tar. przypadającej za pierwsze 200 km.; kilometry od 401 do 600 po 4,8 jedn. tar., doliczane do stawki przewozowej 228 jedn. tar., przypającej za pierwsze 400 km.; za kilometry ponad 600 po 4,2 jedn. tar., doliczane do stawki przewozowej, 324 jedn. tar., przypadającej za pierwsze 600 klm.".
"1. Opłaty za przewóz oblicza się według stref po 10 klm. i według opłat jednostkowych za 10 klg., przyczem każde zaczęte 10 klm. liczy się za pełną strefę, oraz każde zaczęte 10 klg. za 10 klg.
2. Opłaty od 10 klg. za daną strefę (stawki przewozowe) zaokrągla się zawsze do najbliższych pełnych jednostek taryfowych wzwyż.
3. Opłaty za przewóz w pociągach osobowych f mieszanych od każdych 10 klg. i za każda strefę (stawki przewozowe) oblicza się: za kilometry od 1 do 200 po 10 jedn. tar.; za kilometry od 201 do 400 po 9 jedn. tar., doliczanych do stawki przewozowej 200 jedn. tar., przypadającej za pierwsze 200 klm.; za kilometry od 401 do 600 po 8 jedn., tar., doliczanych do stawki przewozowej 380 jedn. tar., przypadającej za pierwsze 400 klm.; za kilometry ponad 600 po 7 jedn. tar., doliczanych do stawki przewozowej 540 jedn. tar., przypadającej za pierwsze 600 klm. (stawki przewozowa) oblicza się: za kilometry od 1 do 200 po 10 jedn. tar.; za kilometry od 201 do 400 po 9 jedn. tar., doliczanych do stawki przewozowej 200 jedn. tar., przypadającej za pierwsze 200 klm.; za kilometry od 401 do 600 poz. jedn. tar., doliczanych do stawki przewozowej 380 jedn. tar., przypadającej za pierwsze 400 klm.; za kilometry ponad 600 po 7 jedn. tar., doliczanych do stawki przewozowej 540 jedn. tar., przypadającej za pierwsze 600 klm.
4. Opłaty za przewóz od każdych 10 klg. (stawki przewozowe) w pociągach pośpiesznych wynoszą o 50% więcej od odnośnych opłat, przewidzianych dla pociągów osobowych i mieszanych, a w pociągach luksusowych {ekspresowych) o 50% więcej od odnośnych opłat dla pociągów pośpiesznych, z uwzględnieniem punktu 2 rozdziału niniejszego.
5. Najniższa stawka przewozowa w pociągu pośpiesznym lub luksusowym (ekspresowym) wynosi stawkę, za 100 klm.
6. Opłaty za przewóz mleka pociągami osobowemi lub mieszanemi oblicza się, jak za bagaż (rozdział IV). Przewóz powrotny naczyń próżnych odbywa się bezpłatnie na warunkach, określonych przez kolej.
7. Za Ubezpieczenie strat, mogących wyniknąć skutkiem nieterminowej dostawy, oraz za przechowanie przesyłek nadzwyczajnych pobiera się opłaty w tej samej wysokości; co za bagaż".
"5. Opłata za przewóz powinna być uiszczona przy nadaniu; Oblicza się ją na podstawie zasad, ustalonych dla przewozu bagażu (rozdział IV, punkty 1 i 2 według następujących opłat jednostkowych od każdych 10 klg. i za każdą strefę (stawki przewozowe): za kilometry od 1 do 200 klm. po 3,60 jedn. tar.; za kilometry od 201 do 400 klm. po 3,24 jedn. tar., doliczane do stawki przewozowej 72 jedn. tar., przypadającej za pierwsze 200 klm., za kilometry od 401 do 600 klm. po 2,88 jedn. tar., doliczane do stawki przewozowej 137 jedn. tar., przypadającej za pierwsze 400 klm.; za kilometry ponad 600 klm. po 2,52 jedn. tar., doliczane do stawki przewozowej 195 jedn. tar., przypadającej za pierwsze 600 klm.".
w punkcie I (1) - a opłatę 150 jedn. tar. na 240 jedn. tar.;
w punkcie I (1) - b opłatę 50 jedn. tar. na 80 jedn. tar.;
w punkcie I (1) - c opłatę 25 jedn. tar. ha 40 jedn. tar.;
opłaty najniższe 500 jedn. tar. i 25,000 jedn. tar., wskazane w korku punktu I (1), odpowiednio na 800 jedn. tar. 40,000 jedn. tar.;
w punkcie II (1) opłatę 10 jedn. tar. na 16 jedn. tar.;
w punkcie III opłatę 25,000 jedn. tar. na 40,000 jedn., tar.;
w punkcie IV (2) opłatę 7,500 jedn. tar. na 12,000 jedn. tar.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »