Część 2 - Postanowienia Taryfowe. - Uzupełnienie i zmiany taryfy osobowej i bagażowej, obowiązującej na polskich kolejach państwowych.
Dz.U.1922.115.1046
Akt utracił mocCZĘŚĆ II.
Postanowienia Taryfowe.
Postanowienia Taryfowe.
"1. Opłaty jednostkowe wynoszą w pociągach osobowych i mieszanych:
a) w klasie IV (na obszarze województw: poznańskiego i pomorskiego) za kilometry od 1 do 200 po 24 mk.; za kilometry od 201 do 300 po 19,20 mk., doliczanych do opłaty 4.800 mk., przypającej za pierwsze 200 km.; za każdy dalszy kilometr po 14,40 mk., doliczanych do opłaty 6.720 mk., przypadającej za pierwsze 300 km.;
b) w klasie III za kilometry od 1 do 200 po 30 mk.; za kilometry od 201 do 300 po 24 mk., doliczanych do opłaty 6.000 mk. za pierwsze 200 km.; za każdy dalszy kilometr po 18 mk., doliczanych do opłaty 8.400 mk., przypadającej za pierwsze 300 mk.;
c) w klasie II-opłaty są 2 razy, a w klasie 1-3 razy wyższe, niż w klasie III".
Odległość w kilometrach | Miesięcznych | Sezonowych | Rocznych | |||||||||||
Klasa | ||||||||||||||
1 | II | III | I | II | III | II | III | |||||||
Marek | ||||||||||||||
1 - 10 | 20.250 | 13.500 | 6.750 | 60.750 | 40.500 | 20.250 | 182.250 | 121.500 | 60.750 | |||||
11 - 20 | 40.500 | 27.000 | 13.500 | 121.500 | 81.000 | 40.500 | 364.500 | 243.000 | 121.500 | |||||
21 - 30 | 60.750 | 40.500 | 20.250 | 182.250 | 121.500 | 60.750 | 546.750 | 364.500 | 182.250 | |||||
31 - 40 | 81.000 | 54.000 | 27.000 | 243.000 | 162.000 | 81.000 | 729.000 | 486.000 | 243.000 | |||||
41 - 50 | 101.250 | 67.500 | 33.750 | 303.750 | 202.500 | 101.250 | 911.250 | 607.500 | 303.750 | |||||
51 - 60 | 121.500 | 81.000 | 40.500 | 364.500 | 243.000 | 121.500 | 1.093.500 | 729.000 | 364.500 | |||||
61 - 70 | 141.750 | 94.500 | 47.250 | 425.250 | 283.500 | 141.750 | 1.275.750 | 850.500 | 425.250 | |||||
71 - 80 | 162.000 | 108.000 | 54.000 | 486.000 | 324.000 | 162.000 | 1.458.000 | 972.000 | 486.000 | |||||
81 - 90 | 182.250 | 121.500 | 60.750 | 546.750 | 364.500 | 182.250 | 1.640.250 | 1.093.500 | 546.750 | |||||
91 - 100 | 202.500 | 135.000 | 67.500 | 607.500 | 405.000 | 202.500 | 1.822.500 | 1.215.000 | 607.500 |
Odległość w kilometrach | Cena uczniowskiego biletu miesięcznego kl. III |
Marek | |
1 - 10 | 1.690 |
11 - 20 | 3.375 |
21 - 30 | 5.065 |
31 - 40 | 6.750 |
41 - 50 | 8.440 |
51 - 60 | 10.125 |
61 - 70 | 11.815 |
71 - 80 | 13.500 |
Odległość w kilometrach | Cena Marek |
1 - 10 | 1.350 |
11 - 20 | 2.700 |
21 - 30 | 4.050 |
31 - 40 | 5.400 |
41 - 50 | 6.750 |
A. Punkt 1-szy otrzymuje brzmienie następujące:
"1. Opłaty jednostkowe za przewóz bagażu wynoszą od każdych zaczętych 10 kg. i od każdego kilometra:
a) w pociągach osobowych i mieszanych za kilometry - od 1 do 200 - 4,50 mk., za kilometry od 201 do 300 - 3,60 mk., doliczane do opłaty 900 mk., przypadającej za pierwsze 200 km., za kilometry dalsze 2,70 mk., doliczane do opłaty 1.260 mk., przypadającej za pierwsze 300 km.;
b) w pociągach pośpiesznych-o 50% więcej od opłat, podanych w punkcie a);
c) w pociągach luksusowych (expresowych) - o 50% więcej od opłat, przewidzianych dla pociągów pośpiesznych punkt b)".
B. Punkt 4 otrzymuje brzmienie następujące:
"4. Najniższa należność za przewóz bagażu pociągiem pośpiesznym lub luksusowym (expresowym) równa się opłacie za 100 km., t. j. wynosi w pociącach pośpiesznych 675 mk., a w luksusowych (expresowych) 1.012,5 mk. za każde 10 kg.".
C. W punkcie 6 opłata 120 mk. za przechowanie bagażu zmienia się na 180 mk. od sztuki za każdą zaczętą dobę.
D. W punkcie 7 opłaty za przewóz bagażu, zawarte w załączniku IV do rozporządzenia z 17 maja 1922 r. (Dz. U. R. P. № 39, poz. 333), potraja się.
A. Punkt 1-szy otrzymuje brzmienie następujące:
"1. Opłaty jednostkowe za przewóz przesyłek nadzwyczajnych wynoszą od każdych zaczętych 10 kg. i od każdego kilometra:
a) w pociągach osobowych i mieszanych za kilometry od 1 do 200 - 9 mk., za kilometry od 201 do 300 - 7,20 mk., doliczanych do opłaty 1.800 mk., przypadającej za pierwsze 200 km., za kilometry dalsze-5,40 mk., doliczane do opłaty 2.520 mk., przypadającej za pierwsze 300 km.;
b) w pociągach pośpiesznych - o 50% więcej od opłat, podanych w punkcie a);
c) w pociągach luksusowych - o 50% więcej od opłat, przewidzianych dla pociągów pośpiesznych (punkt b)".
B. Punkt 4 otrzymuje brzmienie następujące:
"4. Najniższa należność za przewóz przesyłki nadzwyczajnej w pociągach pośpiesznych lub expresowych równa się opłacie za 100 km., t. j. wynosi 1.350 mk. w pociągach pośpiesznych i 2025 mk. w expresowych od każdych zaczętych 10 kg.".
C. W punkcie 6 opłaty za przewóz przesyłek nadzwyczajnych, zawarte w załączniku V do rozporządzenia z 17 maja 1922 r. (Dz. U. R. P. № 39, poz. 333), potraja się.
A. Punkt 5 otrzymuje brzmienie następujące:
"5. Opłata za przewóz powinna być uiszczona przy nadaniu; wynosi ona od każdych zaczętych 10 kg. i 1 km. za kilometry od 1 do 200-3,30 mk., za kilometry od 201 do 300-2,70 mk., doliczane do opłaty 660 mk., przypadającej za pierwsze 200 km., za kilometry dalsze-2,10 mk., doliczane do opłaty 930 mk., przypadającej za pierwsze 300 km.; opłaty oblicza się strefami po 10 km., licząc za pełne strefy. Przypadającą do pobrania należność zaokrągla się do najbliższych pełnych marek wzwyż. Obliczone na zasadach powyższych opłaty podane są pod punktem 8".
B. W punkcie 8 opłaty za przewóz czasopism, broszur i książek, zawarte w załączniku VI do rozporządzenia z 17 maja 1922 r. (Dz. U. R. P. № 39, poz. 333), potraja się.
- zmieniony przez § 2 rozporządzenia z dnia 26 stycznia 1923 r. (Dz.U.23.10.69) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 lutego 1923 r.
- zmieniony przez § 2 rozporządzenia z dnia 17 lutego 1923 r. (Dz.U.23.18.125) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 marca 1923 r.