Rozdział 2 - Postanowienie Taryfowe. - Uzupełnienie i zmiany taryfy osobowej i bagażowej, obowiązującej na polskich kolejach państwowych.
Dz.U.1922.90.839
Akt utracił mocII.
Postanowienie Taryfowe.
Postanowienie Taryfowe.
"1. Opłaty jednostkowe wynoszą w pociągach osobowych i mieszanych:
a) w klasie IV na obszarze województw: poznańskiego i pomorskiego za kilometry od 1 do 200 po 16 mk.; za kilometry od 201 do 300 po 12,8 mk., doliczanych do opłaty 3.200 mk., przypadającej za pierwsze 200 km; za każdy dalszy kilometr po 9,6 mk., doliczanych do opłaty 4.480 mk., przypadającej za pierwsze 300 km;
b) w klasie III za kilometry od 1 do 200 po 20 mk.; za kilometry od 201 do 300 po 16 mk., doliczanych do opłaty 4000 mk., za pierwsze 200 km; za każdy dalszy kilometr po 12 mk., doliczanych do opłaty 5,600 mk., przypadającej za pierwsze 300 km.;
c) w klasie II-opłaty są 2 razy, a w klasie I- 3 razy wyższe, niż w klasie III".
Odległość w kilometrach | Miesięcznych | Sezonowych | Rocznych | ||||||
Klasy | |||||||||
I | II | III | I | II | III | I | II | III | |
Marek | |||||||||
1 - 10 | 13.500 | 9.000 | 4.500 | 40.500 | 27.000 | 13.500 | 121.500 | 81.000 | 40.500 |
11 - 20 | 27.000 | 18.000 | 9.000 | 81.000 | 54.000 | 27.000 | 243.000 | 162.000 | 81.000 |
21 - 30 | 40.500 | 27.000 | 13.500 | 121.500 | 81.000 | 40.500 | 364.500 | 243.000 | 121.500 |
31 - 40 | 54.000 | 36.000 | 18.000 | 162.000 | 108.000 | 54.000 | 486.000 | 324.000 | 162.000 |
41 - 50 | 67.500 | 45.000 | 22.500 | 202.500 | 135.000 | 67.500 | 607.500 | 405.000 | 202.500 |
51 - 60 | 81.000 | 54.000 | 27.000 | 243.000 | 162.000 | 81.000 | 729.000 | 486.000 | 243.000 |
61 - 70 | 94.500 | 63.000 | 31.500 | 283.500 | 189.000 | 94.500 | 850.500 | 567.000 | 283.500 |
71 - 80 | 108.000 | 72.000 | 36.000 | 324.000 | 216.000 | 108.000 | 972.000 | 648.000 | 324.000 |
81 - 90 | 121.500 | 81.000 | 40.500 | 364.500 | 243.000 | 121.500 | 1.093.500 | 729.000 | 364.500 |
91 -100 | 135.000 | 90.000 | 45.000 | 405.000 | 270.000 | 135.000 | 1.215.000 | 810.000 | 405.000 |
Odległość w kilometrach | Cena uczniowskiego biletu miesięcznego klasy III |
Marek | |
1 - 10 | 1.125 |
11 - 20 | 2.250 |
21 - 30 | 3.375 |
31 - 40 | 4.500 |
41 - 50 | 5.625 |
51 - 60 | 6.750 |
61 - 70 | 7.875 |
71 - 80 | 9.000 |
Odległość w kilometrach | Cena uczniowskiego biletu miesięcznego klasy III |
Marek | |
1 - 10 | 900 |
11 - 20 | 1.800 |
21 - 30 | 2.700 |
31 - 40 | 3.600 |
41 - 50 | 4.500 |
A. Punkt 1-szy otrzymuje brzmienie następujące:
"1. Opłaty jednostkowe za przewóz bagażu wynoszą od każdych zaczętych 10 kg. i od każdego kilometra:
a) w pociągach osobowych i mieszanych za kilometry - od 1 do 200 - 3,00 mk., za kilometry od 201 do 300 - 2,4 mk., doliczane do opłaty 600 mk., przypadającej za pierwsze 200 km., za kilometry dalsze 1,80, doliczane do opłaty 840 mk., przypadającej za pierwsze 300 km.;
b) w pociągach pośpiesznych - o 50% więcej od opłat, podanych w punkcie a);
c) w pociągach luksusowych (expresowych) - o 50% więcej od opłat, przewidzianych dla pociągów pośpiesznych (punkt b)".
B. Punkt 4 otrzymuje brzmienie następujące:
"4. Najniższa należność za przewóz bagażu pociągiem pośpiesznym lub luksusowym (expresowym) równa się opłacie za 100 km., t. j. wynosi w pociągach pośpiesznych 450 mk. a w luksusowych (expresowych) 675 mk., za każde 10 kg.".
C. W punkcie 6 oplata 60 mk. za przechowanie bagażu zmienia się na 120 mk. od sztuki za każdą zaczętą dobę.
D. W punkcie 7 opłaty za przewóz bagażu, zawarte w załączniku IV do rozporządzenia z 17 maja 1922 r. (Dz. U. R. P. № 39, poz. 333) podwaja się.
A. Punkt 1-szy otrzymuje brzmienie następujące:
"1. Opłaty jednostkowe za przewóz przesyłek nadwyczajnych wynoszą od każdych zaczętych 10 kg. i od każdego kilometra:
a) w pociągach osobowych i mieszanych za kilometry od 1 do 200 - 6 mk., za kilometry od 201 do 300 - 4,80 mk., doliczane do opłaty 1.200 mk., przypadającej za pierwsze 200 km., za kilometry dalsze - 3,60 mk., doliczane do opłaty 1.680 mk., przypadającej za pierwsze 300 km.;
b) w pociągach pośpiesznych - o 50% więcej od opłat, podanych w punkcie a);
c) w pociągach luksusowych - o 50% więcej od opłat, przewidzianych dla pociągów po śpiesznych (punkt b)",
B. Punkt 4 otrzymuje brzmienie następujące:
"4. Najniższa należność za przewóz przesyłki nadzwyczajnej w pociągach pośpiesznych lub expresowych równa się opłacie za 100 km., t. j. wynosi 900 mk. w pociągach pośpiesznych i 1350 mk. w expresowych od każdych zaczętych 10 kg."
C. W punkcie 6 opłaty za przewóz przesyłek nadzwyczajnych, zawarte w załączniku V do rozporządzenia z 17 maja 1922 r. (Dz. U. R. P. № 39, poz. 333), podwaja się.
A. Punkt 5 otrzymuje brzmienie następujące:
"5. Opłata za przewóz powinna być uiszczona przy nadaniu; wynosi ona od każdych zaczętych 10 kg. i 1 km.: za kilometry od 1 do 200-2.20 mk., za kilometry od 201 do 300-1.80 mk., doliczane do opłaty 440 mk., przypadającej za pierwsze 200 km., za kilometry dalsze - 1.40 mk., doliczane do opłaty 620 mk., przypadającej za pierwsze 300 km.; opłaty oblicza się strefami po 10 km., licząc za pełne strefy. Przypadającą do pobrania należność zaokrągla się do najbliższych pełnych marek wzwyż. Obliczone na zasadach powyższych opłaty podane są pod punktem 8".
B. W punkcie 8 opłaty za przewóz czasopism, broszur i książek, zawarte w załączniku VI do rozporządzenia z 17 maja 1922 r. (Dz. U. R. P. № 39, poz. 333), podwaja się.