Uzupełnienia taryfy towarowej, stosowanej do przewozów kolejami wąskotorowemi.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1924.14.142

Akt jednorazowy
Wersja od: 14 lutego 1924 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA KOLEI ŻELAZNYCH
z dnia 8 lutego 1924 r.
o uzupełnieniach taryfy towarowej, stosowanej do przewozów kolejami wąskotorowemu

Na mocy dekretu z dn. 7 lutego 1919 r. o tymczasowem przekazaniu Ministrowi Komunikacji prawa wydawania przepisów o przewozie pasażerów, bagażu i towarów, oraz ustalania taryf przewozowych na kolejach polskich (Dz. P. P. P. № 14 poz. 152) i w porozumieniu z Ministrami Skarbu oraz Przemysłu i Handlu zarządza się co następuje:
W części I Taryfy Ogólnej na przewóz towarów, zwłok i zwierząt "Przepisy przewozowe", rozciągniętej rozporządzeniem Ministra Kolei Żelaznych z dn. 26 lipca 1922 r. na przewozy kolejami wąskotorowemi (Dz. U. R. P. z 1922 r. № 60 poz. 545), wprowadza się uzupełnienia następujące:

W art. 53 ust. 2 w Postanowieniu wykonawczem (Dz. U. R. P. z 1923 r. № 137 poz. 1157) po słowach: "7) Rogów-Rawa-Biała i 8) Wieluńskiej" dodaje się słowa: "oraz pozostających pod zarządem państwowym kolei wąskotorowych prywatnych Dyrekcji Lwowskiej, mianowicie: 1) Łupków-Cisną i 2) Przeworsk-Dynów".

W art. 69 ust. 2 w Postanowieniu wykonawczem (Dz. U. R. P. z 1923. r. № 137 poz. 1157) po słowach: "kolejach wąskotorowych Dyrekcji Warszawskiej" dodaje się słowa: "i Lwowskiej", oraz w końcu tegoż Postanowienia wykonawczego po słowach: "7) Rogów-Rawa-Biała i 8) Wieluńskiej" dodaje się słowa: "oraz 9) Łupków-Cisna i 10) Przeworsk-Dynów".

W częściach II, III, IV i V Taryfy towarowej polskich kolei żelaznych, rozciągniętych rozporządzeniem Ministra Kolei Żelaznych z dn. 28 grudnia 1923 r. na przewozy kolejami wąskotorowemi (Dz. U. R. P. z 1923 r. №s 137 poz. 1156), wprowadza się uzupełnienie następujące:

We "Wstępie" do części II, III, IV IV taryfy (Dz. U. R. P. z 1923 r. № 137 poz. 1156) w okresie II "W komunikacji bezpośredniej i t. d." po słowach: "7) Rogów-Rawa-Biała i 8) Wieluńskiej" dodaje się słowa: "oraz wąskotorowych kolei prywatnych, pozostających pod zarządem państwowym, okręgu Lwowskiego, mianowicie: 1) Łupków-Cisną i 2) Przeworsk-Dynów".

Rozporządzenie niniejsze wchodzi wżycie z dniem ogłoszenia.