Utworzenie rejonów dróg wodnych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1954.36.158

Akt utracił moc
Wersja od: 12 sierpnia 1954 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ŻEGLUGI
z dnia 2 sierpnia 1954 r.
w sprawie utworzenia rejonów dróg wodnych.

Na podstawie art. 8 ustawy z dnia 9 lipca 1919 r. o budowie kanałów żeglownych i regulacji rzek żeglownych (Dz. Pr. P. P. z 1919 r. Nr 59, poz. 356 i Dz. U. z 1924 r. Nr 79, poz. 768) oraz art. 9 ust. 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 9 listopada 1927 r. o regulacji i utrzymaniu wód spławnych (Dz. U. Nr 102, poz. 882) zarządza się, co następuje:
Tworzy się rejony dróg wodnych podległe Ministrowi Żeglugi.
1.
Do zakresu działania rejonów dróg wodnych należy utrzymanie, konserwacja, budowa i rozbudowa dróg wodnych śródlądowych oraz administracja tych dróg w zakresie przekazanym Ministrowi Żeglugi rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 26 lutego 1951 r. w sprawie zakresu działania władz naczelnych w dziedzinie komunikacji (Dz. U. z 1951 r. Nr 14, poz. 111 i Nr 41, poz. 315 oraz z 1952 r. Nr 11, poz. 69, Nr 13, poz. 79 i Nr 19, poz. 115), jak również bezpośredni zarząd dróg wodnych i roboty techniczne na nich.
2.
Uprawnienia i obowiązki rejonów dróg wodnych w sprawach związanych z zadaniami obrony Państwa będą uzgadniane przez Ministra Żeglugi z Ministrem Obrony Narodowej.
Ilość rejonów dróg wodnych, ich siedziby, właściwość terytorialną, organizację, szczegółowy zakres działania i system finansowy określi Minister Żeglugi w porozumieniu z Przewodniczącym Państwowej Komisji Planowania Gospodarczego i Ministrem Finansów za zgodą Prezesa Rady Ministrów.
Znosi się zarządy okręgowe dróg wodnych w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie i Poznaniu z podległymi im jednostkami.
Traci moc rozporządzenie Ministra Żeglugi z dnia 12 kwietnia 1952 r. w sprawie utworzenia zarządów okręgowych dróg wodnych i podległych im rejonów dróg wodnych (Dz. U. Nr 25, poz. 173).
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 1954 r.