§ 5. - Utworzenie punktu kontaktowego dla administracji oraz punktu kontaktowego dla usługodawców i usługobiorców.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2010.171.1152

Akt obowiązujący
Wersja od: 20 września 2010 r.
§  5. 
1. 
Do zadań punktu kontaktowego dla usługodawców i usługobiorców należy:
1)
utworzenie skrzynki poczty elektronicznej oraz udzielanie odpowiedzi na zapytania usługodawców i usługobiorców w języku polskim lub angielskim;
2)
gromadzenie, aktualizowanie i udostępnianie ogólnych informacji na temat:
a)
praw i obowiązków usługodawców i usługobiorców,
b)
procedur reklamacyjnych oraz naprawiania szkody w przypadku zaistniałych sporów, łącznie z informacjami na temat praktycznych aspektów związanych z wykorzystaniem tych procedur;
3)
gromadzenie, aktualizowanie oraz udostępnianie szczegółowych danych dotyczących organów, stowarzyszeń lub organizacji, od których można otrzymać szczegółowe informacje lub praktyczną pomoc;
4)
współpraca i wymiana informacji z właściwymi organami administracji publicznej oraz z punktem kontaktowym dla administracji w zakresie, o którym mowa w pkt 2 i 3.
2. 
Informacje, o których mowa w ust. 1 pkt 2-4, punkt kontaktowy dla usługodawców i usługobiorców publikuje na stronie internetowej, która może zawierać informacje w innych językach niż język polski.
3. 
W przypadku spraw wykraczających poza zakres działania punktu kontaktowego dla usługodawców i usługobiorców punkt udziela zainteresowanemu informacji o właściwych w danej sprawie podmiotach.