Utworzenie Komisji Kodyfikacyjnej Prawa Pracy.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2002.139.1167
Akt utracił moc Wersja od: 1 stycznia 2003 r.
ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 20 sierpnia 2002 r.
w sprawie utworzenia Komisji Kodyfikacyjnej Prawa Pracy.
Na podstawie art. 12a i art. 15 ust. 2 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 1999 r. Nr 82, poz. 929, z 2000 r. Nr 120, poz. 1268 oraz z 2001 r. Nr 102, poz. 1116 i Nr 154, poz. 1799 i 1800) zarządza się, co następuje:
Przy ministrze właściwym do spraw pracy, zwanym dalej "Ministrem", tworzy się Komisję Kodyfikacyjną Prawa Pracy, zwaną dalej "Komisją".
1.
W skład Komisji wchodzą:1)
przewodniczący Komisji;2)
zastępca przewodniczącego Komisji;3)
członkowie Komisji;4)
sekretarz Komisji.2.
Przewodniczący Komisji, zastępca przewodniczącego Komisji oraz sekretarz Komisji stanowią Prezydium Komisji.1.
Prezes Rady Ministrów, na wniosek Ministra, powołuje przewodniczącego Komisji.2.
Prezes Rady Ministrów, na wniosek Ministra zgłoszony w porozumieniu z przewodniczącym Komisji, powołuje zastępcę przewodniczącego oraz członków Komisji, w liczbie nie większej niż 7 osób, spośród wybitnych przedstawicieli nauki i praktyki prawa pracy.3.
Sekretarza Komisji, jako swojego przedstawiciela w Komisji, powołuje Minister w porozumieniu z przewodniczącym Komisji, spośród pracowników urzędu obsługującego Ministra. W tym samym trybie Minister odwołuje sekretarza Komisji.1.
Kadencja Komisji trwa cztery lata.2.
W razie powołania uzupełniającego skład Komisji w czasie trwania kadencji Komisji, kadencja tak powołanego przewodniczącego, jego zastępcy lub członka Komisji upływa wraz z kadencją całej Komisji.3.
Odwołanie przewodniczącego, zastępcy przewodniczącego lub członka Komisji następuje w trybie właściwym do ich powołania i może nastąpić z powodu:1)
złożenia rezygnacji;2)
nieuczestniczenia w pracach Komisji.1.
Przewodniczący Komisji kieruje pracami Komisji.2.
Zastępca przewodniczącego Komisji wykonuje czynności powierzone mu przez przewodniczącego Komisji oraz zastępuje go w razie jego nieobecności.3.
Sekretarz Komisji organizuje pracę Komisji oraz zapewnia współpracę Komisji z urzędem obsługującym Ministra.1.
Do zadań Komisji należy opracowanie:1)
założeń rekodyfikacji indywidualnego prawa pracy;2)
założeń kodyfikacji zbiorowego prawa pracy;3)
projektów ustaw realizujących przyjęte założenia prac kodyfikacyjnych w zakresie indywidualnego i zbiorowego prawa pracy, z uwzględnieniem standardów prawa Unii Europejskiej.2.
Minister może przekazywać Komisji projekty aktów prawnych z zakresu prawa pracy opracowane w czasie prowadzenia prac kodyfikacyjnych w celu uzyskania opinii Komisji o zgodności tych projektów z założeniami prac kodyfikacyjnych, a także przedstawiać Komisji budzące wątpliwości prawne problemy z zakresu prawa pracy w celu zajęcia stanowiska przez Komisję.1.
Prezydium Komisji ustala plan i harmonogram prac oraz sposób ich realizacji oraz czuwa nad sprawnym i terminowym wykonywaniem zadań Komisji.2.
Komisja wykonuje swoje zadania na posiedzeniach plenarnych. W sprawach dotyczących podstawowych rozstrzygnięć w zakresie realizacji swoich zadań Komisja podejmuje uchwały zwykłą większością głosów w obecności wszystkich członków Komisji.3.
Przewodniczący Komisji zwołuje posiedzenia Komisji i Prezydium Komisji oraz przewodniczy tym posiedzeniom, a także wykonuje inne zadania związane z organizacją pracy Komisji.4.
Przewodniczący Komisji może utworzyć, spośród członków Komisji, zespół problemowy do wykonania określonego zadania. Przewodniczący Komisji może wyznaczyć przewodniczącego zespołu problemowego. Przewodniczący zespołu problemowego kieruje pracami zespołu i przedstawia Komisji wyniki pracy zespołu.5.
Przewodniczący Komisji przekazuje opracowane przez Komisję założenia, projekty ustaw i opinie Ministrowi.6.
Przewodniczący Komisji może zwrócić się do Ministra o skierowanie opracowanych przez Komisję założeń i projektów ustaw do konsultacji społecznej w ramach Trójstronnej Komisji do Spraw Społeczno-Gospodarczych.1.
Przewodniczący Komisji może zapraszać do udziału w posiedzeniach Komisji przedstawicieli nauki i praktyki prawniczej lub innych specjalistów.2.
Przewodniczący Komisji może powierzać, w miarę istniejących środków finansowych, członkom Komisji oraz osobom niebędącym jej członkami przygotowanie odpłatnych ekspertyz i innych opracowań niezbędnych do realizacji zadań Komisji.1. 1
Przewodniczącemu Komisji, zastępcy przewodniczącego Komisji oraz członkom Komisji wypłaca się miesięczny ryczałt, którego wysokość ustala się jako określoną poniżej wielokrotność kwoty bazowej ustalanej w ustawie budżetowej dla sędziów i prokuratorów, zwanej dalej "kwotą bazową":1)
przewodniczącemu Komisji - w wysokości 4-krotnej kwoty bazowej,2)
zastępcy przewodniczącego Komisji - w wysokości 3,5-krotnej kwoty bazowej,3)
członkowi Komisji - w wysokości 2,5-krotnej kwoty bazowej.2.
Osobom wymienionym w ust. 1 oraz w § 8 ust. 1 przysługują diety i zwrot kosztów przejazdu, na zasadach określonych w przepisach dotyczących podróży służbowych na terenie kraju, obowiązujących pracowników zatrudnionych w państwowych lub samorządowych jednostkach sfery budżetowej.3.
Za opracowania zlecane w trybie określonym w § 8 ust. 2 osoby wymienione w tym przepisie mogą otrzymywać honoraria na podstawie stosownej umowy, w wysokości zaproponowanej przez sekretarza Komisji i akceptowanej przez Ministra. W wyjątkowych przypadkach, uzasadnionych charakterem i rozmiarem opracowania, honorarium, na podstawie umowy akceptowanej przez Ministra, może być przyznane autorowi należącemu do składu Komisji.1.
Koszty związane z działalnością Komisji są finansowane z budżetu państwa w części, której dysponentem jest Minister.2.
Obsługę organizacyjno-techniczną Komisji zapewnia urząd obsługujący Ministra.1 § 9 ust. 1 zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 23 grudnia 2002 r. (Dz.U.02.239.2044) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2003 r.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »