Utworzenie Centrum Edukacji Artystycznej.
Dz.U.1992.47.210
Akt utracił mocROZPORZĄDZENIE
MINISTRA KULTURY I SZTUKI
z dnia 26 maja 1992 r.
w sprawie utworzenia Centrum Edukacji Artystycznej.
ZAŁĄCZNIK 1
SZCZEGÓŁOWY ZAKRES ZADAŃ ORAZ ORGANIZACJA CENTRUM EDUKACJI ARTYSTYCZNEJ
SZCZEGÓŁOWY ZAKRES ZADAŃ ORAZ ORGANIZACJA CENTRUM EDUKACJI ARTYSTYCZNEJ
I.
Zadania Centrum Edukacji Artystycznej
Zadania Centrum Edukacji Artystycznej
1) opracowywanie założeń i propozycji merytorycznych wraz z uzasadnieniem do projektów aktów prawnych dotyczących szkolnictwa artystycznego,
2) wnioskowanie w sprawach zakładania, przekształcania i likwidowania szkół,
3) prowadzenie spraw organizacyjnych związanych z konkursem na dyrektora szkoły.
1) opracowywanie minimum programowego obowiązkowych przedmiotów artystycznych i artystyczno-zawodowych oraz opracowywanie i wydawanie materiałów metodycznych, podręczników i innych pomocy do użytku nauczycieli i uczniów,
2) opracowanie zestawu dopuszczonych do użytku szkół artystycznych programów i podręczników przedmiotów ogólnokształcących,
3) prowadzenie specjalistycznej biblioteki zawierającej nowości literatury krajowej i zagranicznej (książki, nuty, kasety wideo itp.),
4) organizowanie konkursów, przesłuchań ogólnopolskich i regionalnych, koncertów promujących osiągnięcia artystyczne uczniów,
5) prowadzenie doskonalenia nauczycieli poprzez organizowanie kursów, konferencji, zjazdów i narad,
6) organizowanie badań pedagogicznych,
7) wnioskowanie w sprawach współpracy z zagranicą w zakresie dokształcania nauczycieli i promocji najzdolniejszych uczniów, wymiana informacji i doświadczeń,
8) organizowanie i prowadzenie spraw związanych z uzyskiwaniem stopni specjalizacji zawodowej przez nauczycieli przedmiotów artystycznych,
9) podejmowanie innych działań prowadzących do podniesienia kwalifikacji nauczycieli,
10) usprawnianie pracy szkół i upowszechnianie osiągnięć szkolnictwa artystycznego.
1) opracowywanie kryteriów i dokonywanie oceny działalności szkoły artystycznej:
- cyklicznie co 3-5 lat,
- w każdym czasie w razie potrzeby,
2) powoływanie metodyków i konsultantów z różnych specjalności dla dokonywania oceny poziomu pracy pedagogicznej i artystycznej szkoły i poszczególnych nauczycieli,
3) inicjowanie współpracy szkół artystycznych I i II stopnia z wyższymi szkołami artystycznymi,
4) organizowanie, kierowanie i koordynowanie działalności metodyków i konsultantów Centrum (służących pomocą nauczycielom szkół artystycznych w pracy dydaktycznej),
5) udzielanie pomocy szkołom i nauczycielom w wykonywaniu ich zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych,
6) opracowywanie analiz i prognoz dotyczących działania i rozwoju szkolnictwa artystycznego,
7) opiniowanie wniosków w sprawach innowacji i eksperymentów pedagogicznych.
II.
Organizacja Centrum Edukacji Artystycznej
Organizacja Centrum Edukacji Artystycznej
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »