Art. 9q. - [Sprawozdanie wójta (burmistrza, prezydenta miasta) z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi] - Utrzymanie czystości i porządku w gminach.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2024.399 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 18 marca 2024 r.
Art. 9q. [Sprawozdanie wójta (burmistrza, prezydenta miasta) z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi]
1.
Wójt, burmistrz lub prezydent miasta jest obowiązany do sporządzania rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi.2.
Sprawozdanie jest przekazywane marszałkowi województwa i wojewódzkiemu inspektorowi ochrony środowiska w terminie do 31 marca roku następującego po roku, którego dotyczy.3.
Sprawozdanie zawiera:1)
nazwę gminy lub związku międzygminnego, który przejął zadania gminy, o których mowa w art. 3 ust. 2, w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi, rodzaj gminy i liczbę mieszkańców gminy lub związku międzygminnego;2)
informacje o masie poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych odebranych z terenu gminy oraz sposobie ich zagospodarowania, wraz ze wskazaniem nazwy i adresu instalacji, do których zostały przekazane;3)
informacje o działających na terenie gminy punktach selektywnego zbierania odpadów komunalnych, masie odpadów w nich zebranych oraz o sposobie ich zagospodarowania, wraz ze wskazaniem nazwy i adresu instalacji, do których zostały przekazane zebrane odpady komunalne;3a)
informacje o masie produktów przyjętych przez punkty selektywnego zbierania odpadów komunalnych do ponownego użycia oraz naprawy;4)
informacje o masie pozostałości z sortowania i pozostałości z mechaniczno-biologicznego przetwarzania, przekazanych do składowania powstałych z odebranych i zebranych z terenu gminy odpadów komunalnych;5)
informacje o osiągniętych poziomach:a)
przygotowania do ponownego użycia i recyklingu odpadów komunalnych,b)
(uchylona),c)
ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania,d)
składowania;6)
liczbę właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane odpady komunalne;7)
informacje o masie wytworzonych na terenie gminy odpadów komunalnych oraz odpadów powstałych z przetworzenia odpadów komunalnych, które zostały przekazane do składowania lub termicznego przekształcania, oraz informacje o stosunku masy odpadów komunalnych przekazanych do termicznego przekształcania do masy odpadów komunalnych wytworzonych na terenie gminy.4.
Niezłożenie sprawozdania jest równoznaczne z niewykonaniem obowiązków, o których mowa w art. 3aa-3c.5.
Sprawozdanie jest przekazywane marszałkowi województwa oraz wojewódzkiemu inspektorowi ochrony środowiska za pośrednictwem Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (18)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (18)
- Czy odpady z cmentarzy o kodzie ex 20 01 99 powinny zostać wykazane w rocznym sprawozdaniu z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi?
- Czy firma odbierająca odpady komunalne na podstawie umowy z Gminą z nieruchomości zamieszkałych powinna złożyć dwa sprawozdania gdyż gmina nie objęła nieruchomości niezamieszkałych systemem gospodarki odpadami?
- Czy podmiot jest zobowiązany osiągnąć wymagany poziom recyklingu?