§ 4. - [Czynności podejmowane po wydaniu dyspozycji usunięcia pojazdu] - Usuwanie pojazdów pozostawionych bez tablic rejestracyjnych lub których stan wskazuje na to, że nie są używane.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2022.1959 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 16 września 2022 r.
§  4.  [Czynności podejmowane po wydaniu dyspozycji usunięcia pojazdu]
1. 
Podmiot, który wydał dyspozycję, powiadamia o tym niezwłocznie:
1)
właściwego dla miejsca zdarzenia komendanta powiatowego (miejskiego, rejonowego) Policji, ze wskazaniem miejsca, w którym umieszczono pojazd, przesyłając mu kopię dyspozycji;
2)
właściwy miejscowo organ gminy, przesyłając mu kopię dyspozycji.
2. 
Organ gminy, po otrzymaniu kopii dyspozycji, niezwłocznie podejmuje czynności mające na celu ustalenie właściciela pojazdu. Organ ten pisemnie powiadamia właściciela pojazdu o usunięciu pojazdu oraz o skutkach nieodebrania pojazdu w terminie określonym w art. 50a ust. 2 ustawy i każdorazowej konieczności uiszczenia należności za jego usunięcie.
3. 
Do powiadomienia osoby, o której mowa w ust. 2, stosuje się odpowiednio przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735, 1491 i 2052 oraz z 2022 r. poz. 1301 i 1855) o doręczeniach.