§ 6. - Usuwanie pojazdów.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2007.191.1377

Akt utracił moc
Wersja od: 12 czerwca 2009 r.
§  6.
1.
Podstawę do odbioru pojazdu z parkingu stanowi zezwolenie, które wydaje:
1)
organ gminy - w przypadku usunięcia pojazdu w trybie określonym w art. 50a ust. 1 ustawy;
2)
podmiot, który wydał dyspozycję usunięcia pojazdu - w przypadku usunięcia pojazdu w trybie określonym w art. 130a ust. 1-3 ustawy.
2.
Zezwolenie jest drukiem ścisłego zarachowania. Wzór zezwolenia określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.
3.
Warunkiem wydania zezwolenia, o którym mowa w ust. 2, jest okazanie przez osobę uprawnioną dokumentu tożsamości i dokumentu upoważniającego do używania pojazdu oraz dowodu uiszczenia opłaty, o której mowa w art. 130a ust. 5c ustawy, a ponadto w przypadku pojazdu:
1)
usuniętego na podstawie art. 130a ust. 1 pkt 2 ustawy, dowodu opłacenia obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, a w stosunku do pojazdu zarejestrowanego za granicą - dowodu wniesienia opłaty za niespełnienie obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia określonej w odrębnych przepisach;
2)
usuniętego na podstawie art. 130a ust. 1 pkt 3 ustawy - zezwolenia, o którym mowa w art. 64 ust. 1 ustawy.
4.
Pojazd z parkingu odbiera osoba wskazana w zezwoleniu lub właściciel (posiadacz) wskazany w dowodzie rejestracyjnym (pozwoleniu czasowym) pojazdu.