Rozdział 4 - Zgłaszanie wniosków do Centralnej Informacji - Ustrój i organizacja Centralnej Informacji Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowe zasady udzielania informacji z Krajowego Rejestru Sądowego.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2004.281.2793

Akt utracił moc
Wersja od: 29 grudnia 2004 r.

Rozdział  4

Zgłaszanie wniosków do Centralnej Informacji

§  16. 
1. 
Wnioski o wydanie odpisu, wyciągu, zaświadczenia lub o udzielenie innych informacji składa się w centrali Centralnej Informacji lub jej oddziale.
2. 
Podmioty, o których mowa w art. 5 ustawy, składają wnioski w centrali Centralnej Informacji.
3. 
Oddziały Centralnej Informacji udzielają informacji oraz wydają zaświadczenia, wyciągi i odpisy z Krajowego Rejestru Sądowego tylko na wniosek złożony bezpośrednio w oddziale.
4. 
Centrala Centralnej Informacji udziela informacji na zasadach takich samych jak oddziały, a ponadto udziela informacji korespondencyjnie i przesyła zainteresowanym urzędowe formularze wniosków o wydanie odpisu, wyciągu lub zaświadczenia z rejestru oraz udzielenie informacji z rejestru.
§  17. 
1. 
Wnioski do centrali Centralnej Informacji należy składać wraz z oryginalnym dowodem wniesienia opłaty na rachunek bieżący dochodów Ministerstwa Sprawiedliwości. Wnioski do oddziału Centralnej Informacji należy składać wraz z oryginalnym dowodem wniesienia opłaty na rachunek bieżący dochodów sądu, przy którym funkcjonuje oddział, do którego złożono wniosek, albo do kasy tego sądu. Dowód opłaty, po potwierdzeniu na nim faktu udzielenia określonej informacji, zwraca się osobie składającej wniosek.
2. 
Do wniosków składanych korespondencyjnie w centrali Centralnej Informacji należy dołączyć oryginalny dowód wpłaty na rachunek bieżący dochodów Ministerstwa Sprawiedliwości lub jego kopię. Oryginalny dowód wpłaty lub jego kopia, po potwierdzeniu na nich faktu udzielenia informacji, nie podlegają zwrotowi wnioskodawcy.
3. 
W przypadku gdy uzyskiwanie oryginalnego dowodu wpłaty na rachunek bieżący dochodów Ministerstwa Sprawiedliwości albo właściwego sądu nie jest realizowane przez bank bezpośrednio przy wpłacie, z uwagi na polecenie bankowi dokonania wpłaty za pośrednictwem ogólnodostępnych sieci informatycznych w ramach usługi zdalnego dostępu do banku, wnioskodawca może, w miejsce oryginalnego dowodu, złożyć wydruk potwierdzający wniesienie opłaty.
4. 
Potwierdzenie wniesienia opłaty, o którym mowa w ust. 3, powinno pochodzić z wydruku otrzymanego w ramach zdalnego dostępu do banku i zawierać treść wskazującą na wykonanie operacji bankowej.
5. 
Na wydruku, o którym mowa w ust. 3, wnioskodawca składa opatrzone własnoręcznym podpisem oświadczenie zawierające:
1)
wyjaśnienie przyczyn niedołączenia oryginału informacji o dokonaniu operacji bankowej;
2)
zapewnienie, że posługuje się wydrukiem wyłącznie w celu uzyskania dokumentu, którego wniosek dotyczy, a wpłacona kwota nie została wcześniej zaliczona na poczet opłacenia innych wniosków.
6. 
Wydruk, o którym mowa w ust. 3, po potwierdzeniu na nim faktu udzielenia informacji z Centralnej Informacji, nie podlega zwrotowi wnioskodawcy.
§  18. 
Wniosek nieprawidłowo wypełniony, nieopłacony, wniosek, od którego uiszczono opłatę w wysokości niższej od należnej, lub złożony z naruszeniem § 17 ust. 1 pozostawia się bez nadania biegu, informując o tym wnioskodawcę.
§  19. 
1. 
Wnioski wpisuje się do ewidencji wniosków prowadzonej w Centralnej Informacji oraz jej oddziałach.
2. 
W ewidencji wniosków wpisuje się w szczególności datę wpływu wniosku, rodzaj wniosku oraz sposób i datę jego załatwienia.
§  20. 
Każdy odpis, wyciąg, zaświadczenie oraz pozostałe pisemne informacje powinny być podpisane przez upoważnionego pracownika i opatrzone pieczęcią urzędową oraz powinny zawierać, poza właściwą treścią, także oznaczenie miejsca i daty wydania dokumentu oraz datę i czas stanu rejestru, według którego zostały wydane; poszczególne strony powinny być ponumerowane ze wskazaniem całkowitej liczby stron.