Ustanowienie składu wolnocłowego na terenie Międzynarodowego Portu Lotniczego "Katowice" w Pyrzowicach.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1999.86.955

Akt utracił moc
Wersja od: 22 października 1999 r.

ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 18 października 1999 r.
w sprawie ustanowienia składu wolnocłowego na terenie Międzynarodowego Portu Lotniczego "Katowice" w Pyrzowicach.

Na podstawie art. 168 § 3 ustawy z dnia 9 stycznia 1997 r. - Kodeks celny (Dz. U. Nr 23, poz. 117, Nr 64, poz. 407, Nr 121, poz. 770, Nr 157, poz. 1026 i Nr 160, poz. 1084, z 1998 r. Nr 106, poz. 668 i Nr 160, poz. 1063 oraz z 1999 r. Nr 40, poz. 402 i Nr 72, poz. 802) zarządza się, co następuje:
1.
Ustanawia się skład wolnocłowy na terenie Międzynarodowego Portu Lotniczego "Katowice" w Pyrzowicach.
2.
Szczegółowy opis granic składu wolnocłowego określa załącznik do rozporządzenia.
Zarządzającym składem wolnocłowym na terenie Międzynarodowego Portu Lotniczego "Katowice" w Pyrzowicach ustanawia się spółkę Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze S.A. z siedzibą w Katowicach.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

SZCZEGÓŁOWY OPIS GRANIC SKŁADU WOLNOCŁOWEGO NA TERENIE MIĘDZYNARODOWEGO PORTU LOTNICZEGO "KATOWICE" W PYRZOWICACH

Skład wolnocłowy na poziomie parteru (przyziemia) Terminalu Pasażerskiego Międzynarodowego Portu Lotniczego "Katowice" w Pyrzowicach, w pomieszczeniu hallu odlotowego, stanowi strefę zamkniętą odcinkami ścian, określonymi w opisie technicznym granicy składu wolnocłowego. Zamknięcie od dołu stanowi podłoga na gruncie (obiekt niepodpiwniczony), od góry zaś strop pomiędzy parterem a pierwszym piętrem. Opis ten, przedstawiony na mapie w skali 1:100, jest przechowywany u zarządzającego oraz w kopii we właściwym miejscowo urzędzie celnym nadzorującym skład wolnocłowy oraz w Głównym Urzędzie Ceł.

Granicę składu wolnocłowego stanowią następujące odcinki ścian:

1) ściana gipsowo-metalowa zewnętrzna od strony "rampy" wyładunkowej przy drodze służbowej na terenie zamkniętym, długości 2,5 metra, w której znajduje się otwór drzwiowy z drzwiami rozwieranymi na zewnątrz o szerokości 2,4 m, wysokości 2,4 m,

2) ściana murowana wzdłuż klatki schodowej, o długości 5,5 m, w której znajdują się drzwi o wymiarach 0,8 x 1,3 m do pomieszczenia niskiego o wysokości 1,4 m - dodatkowego magazynu opakowań zlokalizowanego pod podestem schodów,

3) ściana niskiego pomieszczenia murowana wzdłuż klatki schodowej i pomieszczenia na odpadki restauracji, o długości 3,4 m,

4) ściana murowana stanowiąca obudowę windy towarowej i przedmagazynu restauracji, o długości 2,8 m,

5) ściana murowana stanowiąca obudowę przedmagazynu restauracji i toalet, o długości 1 m,

6) ściana murowana stanowiąca obudowę rozdzielni elektrycznej i toalet, o długości 4,1 m,

7) ściana gipsowa oddzielająca toalety od bagażowni, o długości 5,7 m,

8) ściana gipsowa oddzielająca toalety od bagażowni, pomieszczenia technicznego rozdzielaczy c.o. i pomieszczenia obserwacyjnego Urzędu Celnego, o długości 4 m,

9) dwie ściany gipsowe (połączone pod kątem prostym) wzdłuż pomieszczenia obserwacyjnego Urzędu Celnego, o długości 1 m, z dwoma okienkami obserwacyjnymi o wymiarach 0,9 x 0,9 m (po jednym okienku w każdym odcinku ściany),

10) ściana gipsowa oddzielająca pomieszczenie odprawowe w ciągu odlotowym Urzędu Celnego, o długości 2 m,

11) ściana gipsowa oddzielająca pomieszczenie odprawowe w ciągu odlotowym Urzędu Celnego, o długości 3,4 m, z okienkiem obserwacyjnym o wymiarach 0,9 x 0,9 m,

12) ściana przeszklona o konstrukcji aluminiowej, oddzielająca pomieszczenie kontroli bezpieczeństwa Straży Granicznej w ciągu odlotowym, o długości 1,2 m, z otworem drzwiowym o szerokości 1,2 m i wysokości 2,4 m,

13) ściana przeszklona o konstrukcji aluminiowej, oddzielająca pomieszczenie kontroli bezpieczeństwa Straży Granicznej w ciągu odlotowym, o długości 7,3 m, z czterema otworami drzwiowymi o szerokości 1,2 m i wysokości 2,4 m,

14) ściana gipsowa oddzielająca pomieszczenie przeszukań - kontroli osobistej w ciągu odlotowym Straży Granicznej (podwójnego przeznaczenia, w ruchu krajowym - Policji), o długości 1,9 m,

15) ściana gipsowa wzdłuż korytarza ruchu krajowego w ciągu odlotowym, o długości 9,1 m, z otworem drzwiowym o szerokości 2,0 m i wysokości 2,4 m,

16) dwa odcinki ścian gipsowych wzdłuż sali tranzytowej, o długościach 0,7 i 3,3 m,

17) ściana gipsowa wzdłuż toalet sali tranzytowej, o długości 3,1 m,

18) ściana gipsowa wzdłuż toalet sali tranzytowej i sali tranzytowej (podwójnego przeznaczenia, w ruchu krajowym - odlotowej), o długości 15,1 m, z otworem drzwiowym o szerokości 2 m i wysokości 2,4 m,

19) ściana gipsowo-metalowa zewnętrzna od strony płyty postojowej samolotów, o długości 12 m, w której znajdują się dwa otwory drzwiowe z drzwiami rozwieranymi na zewnątrz o szerokości 2,4 m i wysokości 3,6 m oraz dwa okna (ścianki przeszklone konstrukcji aluminiowej) o szerokości 2,4 m i wysokości 3,6 m,

20) ściana gipsowa wzdłuż pomieszczenia odprawowego "VIP" o długości 6,2 m, w której znajduje się otwór drzwiowy o szerokości 2 m i wysokości 2,4 m,

21) ściana gipsowa wzdłuż pomieszczenia odprawowego "VIP", o długości 4,4 m,

22) ściana gipsowa wzdłuż toalety pomieszczenia odprawowego "VIP", o długości 5,9 m,

23) ściana gipsowa wzdłuż toalety pomieszczenia odprawowego "VIP", o długości 3,4 m,

24) ściana gipsowo-metalowa zewnętrzna od drogi służbowej na terenie zamkniętym, o długości 6 m, w której znajdują się cztery otwory okienne o szerokości 0,9 m i wysokości 0,9 m.

Grubość ścian gipsowych wynosi 12 cm, ścian zewnętrznych gipsowo-metalowych 22 cm, murowanych zaś na różnych odcinkach 12 i 25 cm.

Powierzchnia użytkowa składu wolnocłowego łącznie wynosi 480,7 m2.