Ustalenie głównych i bocznych linji kolejowych do celów wymiaru podatku przemysłowego.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1922.18.151

Akt utracił moc
Wersja od: 22 marca 1922 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SKARBU
z dnia 31 stycznia 1922 r.
wydane w porozumieniu z Ministrem Kolei Żelaznych w przedmiocie ustalenia głównych i bocznych linji kolejowych do celów wymiaru podatku przemysłowego.

Celem wykonania końcowego ustępu art. 5 ustawy 2 dnia 17 grudnia 1921 r. (Dz. U. R. P. № 2 poz. 7), w przedmiocie rozciągnięcia mocy obowiązującej ustawy z dnia 6 lipca 1920 r. (Dz. U. R. P. № 66 poz. 437) o ujednostajnieniu na obszarze b. zaboru rosyjskiego ustaw i rozporządzeń o państwowym podatku przemysłowym na cały obszar Rzeczypospolitej Polskiej zarządza się co następuje:
Pod względem poboru zasadniczego podatku przemysłowego od roku podatkowego 1922 r. od ekspedytorów, nie utrzymujących oddzielnych kantorów i pomocników handlowych, lecz trudniących się osobiście na własny rachunek opłacaniem ceł za towary w Urzędach celnych położonych przy głównych lub bocznych linjach kolejowych, uważa się za główne linje kolejowe następujące linje:
1)
Warszawa-Łódź,
2)
Warszawa-Częstochowa (Herby),
3)
Warszawa-Sosnowiec,
4)
Warszawa-Mława,
5)
Białystok-Grajewo,
6)
Baranowice-Stołpce,
7)
Brześć Litewski-Zdołbunowo-Ożenin,
8)
Poznań-Zduny,
9)
Poznań-Rawicz,
10)
Poznań-Zbąszyn,
11)
Poznań-Wronki-Drawski Młyn,
12)
Toruń-Miasteczko,
13)
Tczew-Chojnice,
14)
Toruń-Grudziądz,
15)
Gdynia-Weyherowo,
16)
Stara Piła-Kartuzy,
17)
Działdowo-Rakowice,
18)
Oświęcim-Kraków-Lwów-Podwołoczyska,
19)
Lwów-Stanisławów-Śniatyń,
20)
Szczakowa-Trzebinia.
Rozporządzenie niniejsze wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.