§ 5b. - [Treść i załączniki do reklamacji] - Ustalanie stanu przesyłek oraz postępowanie reklamacyjne.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2006.38.266

Akt obowiązujący
Wersja od: 23 marca 2018 r.
§  5b.  6 [Treść i załączniki do reklamacji]
1. 
Reklamacja powinna zawierać:
1)
imię i nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (siedziby) przewoźnika;
2)
imię i nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (siedziby) uprawnionego albo podróżnego;
3)
załączoną kopię dokumentu dotyczącego zawarcia umowy przewozu lub dane określone przez przewoźnika, pozwalające zidentyfikować zawartą umowę przewozu;
4)
uzasadnienie reklamacji;
5)
kwotę roszczenia (oddzielnie dla każdego dokumentu przewozowego);
6)
numer rachunku bankowego lub adres właściwy do wypłaty odszkodowania lub innej należności;
7)
podpis uprawnionego lub podróżnego - w przypadku reklamacji wnoszonej w formie pisemnej.
2. 
Do reklamacji mogą zostać załączone kopie innych dokumentów związanych z rodzajem i wysokością roszczenia, w tym poświadczających uprawnienie do bezpłatnych lub ulgowych przejazdów.
3. 
Do reklamacji składanej w formie dokumentowej albo elektronicznej załącza się dokumenty, o których mowa w ust. 1 pkt 3 i ust. 2, w postaci elektronicznej.
4. 
Do reklamacji składanej w formie ustnej załącza się dokumenty, o których mowa w ust. 1 pkt 3 i ust. 2, w postaci papierowej lub elektronicznej.
6 § 5b dodany przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 13 grudnia 2017 r. (Dz.U.2017.2406) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 23 marca 2018 r.