Art. 46. - [Przesłanki nałożenia kary pieniężnej] - Usługi zaufania oraz identyfikacja elektroniczna.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2024.422 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 20 marca 2024 r.
Art.  46.  [Przesłanki nałożenia kary pieniężnej]

Karze pieniężnej podlega kwalifikowany dostawca usług zaufania, który:

1)
nie wykonuje obowiązku wynikającego z art. 24 ust. 1 rozporządzenia 910/2014;
2)
nie usunął w terminie określonym w wezwaniu, o którym mowa w art. 30 pkt 1 lit. a, stwierdzonych nieprawidłowości w prowadzonej przez siebie działalności;
3)
stosuje politykę świadczenia usługi lub przyjmuje inne dokumenty związane ze świadczeniem usługi zaufania niezgodne z przepisami o usługach zaufania;
4)
nie unieważnia kwalifikowanych certyfikatów mimo wezwania ministra właściwego do spraw informatyzacji, o którym mowa w art. 30 pkt 1 lit. c;
5)
wydaje certyfikaty niezgodnie z polityką świadczenia usługi;
6)
nie udziela informacji lub nie udostępnia dokumentów w przypadku, o którym mowa w art. 28;
7)
nie poinformował ministra właściwego do spraw informatyzacji o zmianie danych podlegających wpisowi do rejestru lub danych dotyczących technicznych możliwości prowadzenia działalności w zakresie świadczenia usług zaufania wskazanych we wniosku o wpis do rejestru;
8)
nie wykonuje obowiązków informacyjnych, o których mowa w art. 19 ust. 2 rozporządzenia 910/2014;
9)
uniemożliwia lub utrudnia audytorowi organu nadzoru wykonywanie czynności audytowych;
10)
nie posiada planu zakończenia działalności lub nie stosuje go do zakończenia działalności;
11)
nie wykona obowiązku, o którym mowa w art. 20 ust. 3 lub 4;
12)
nie wykona obowiązku, o którym mowa w art. 13 ust. 1.