Art. 4. - [Wpis do rejestru] - Usługi zaufania oraz identyfikacja elektroniczna.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2024.422 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 20 marca 2024 r.
Art. 4. [Wpis do rejestru]
1.
Wpis do rejestru:1)
dostawcy usług zaufania, który zamierza świadczyć kwalifikowane usługi zaufania, lub2)
kwalifikowanej usługi zaufania- następuje na wniosek dostawcy usług zaufania.
2.
Wniosek o wpis, o którym mowa w ust. 1, zawiera dane i informacje, o których mowa w art. 3 ust. 4 pkt 1-7.3.
Minister właściwy do spraw informatyzacji udostępnia w Biuletynie Informacji Publicznej formularz wniosku o wpis, o którym mowa w ust. 1.4.
Do wniosku o wpis, o którym mowa w ust. 1, dołącza się, w postaci elektronicznej:1)
raport z oceny zgodności, o którym mowa w art. 21 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 910/2014 z dnia 23 lipca 2014 r. w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym oraz uchylającego dyrektywę 1999/93/WE (Dz. Urz. UE L 257 z 28.08.2014, str. 73), zwanego dalej "rozporządzeniem 910/2014", wydany przez jednostkę oceniającą zgodność;2)
politykę świadczenia usług objętych wnioskiem, zgodnie z którą mają być świadczone usługi zaufania;3)
plan zakończenia działalności, o którym mowa w art. 24 ust. 2 lit. i rozporządzenia 910/2014;4)
dane niezbędne do wystawienia certyfikatu, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 1.5.
Do wniosku o wpis, o którym mowa w ust. 1, można dołączyć kopie dokumentów, o których mowa w ust. 4 pkt 1-3.6.
Minister właściwy do spraw informatyzacji, po rozpatrzeniu wniosku, o którym mowa w ust. 1, wydaje decyzję o wpisie:1)
dostawcy usług zaufania i świadczonych przez niego usług zaufania do rejestru, jeżeli spełniają wymagania określone w przepisach o usługach zaufania;2)
kwalifikowanej usługi zaufania do rejestru, w przypadku gdy usługa spełnia wymagania określone w przepisach o usługach zaufania.7.
Decyzja o wpisie, o której mowa w ust. 6, zawiera informacje podlegające wpisowi do rejestru.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (3)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (3)
- Jak prowadzić i wszcząć postępowanie administracyjne, jeśli nie ma możliwości ustalić adresu jednej ze stron postępowania?
- Czy związkowi międzygminnemu można udostępnić dane z rejestru mieszkańców celem realizacji zadań wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach?
- Czy dane z rejestru PESEL mogą zostać udostępnione instytucji zagranicznej, jeżeli zwraca się ona o udostępnienie danych w celu przesłania faktury za pobyt w szpitalu?