Art. 3. - USA-Polska. Porozumienie wykonawcze do Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o statusie sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych Ameryki na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w sprawie procedur kontraktowych. Warszawa.2015.04.27.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2015.825

Akt obowiązujący
Wersja od: 27 kwietnia 2015 r.
Artykuł  3

Procedury kontraktowe

1.
Informacje o planowanych przetargach na nabywanie towarów i usług, łącznie z robotami budowlanymi, które będą realizowane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, będą publikowane na stronie internetowej Rządu Stanów Zjednoczonych, zgodnie z prawem Stanów Zjednoczonych. Informacje te mogą obejmować opis wymagań, wskazanie miejsca składania ofert lub propozycji, wskazanie terminów składania ofert lub propozycji oraz wskazanie punktu kontaktowego, do którego można kierować zapytania odnoszące się do wymagań. Siły zbrojne Stanów Zjednoczonych zamierzają dołożyć wszelkich starań, aby w porę powiadamiać o planowanych przetargach na umowy publikowanych na stronie internetowej Rządu Stanów Zjednoczonych, w tym także o wszystkich nowych lub dodatkowych informacjach, za pośrednictwem właściwego Podkomitetu Wspólnej Komisji; Ministerstwo Gospodarki Rzeczypospolitej Polskiej będzie publikować takie informacje w języku polskim na swojej oficjalnej stronie internetowej.
2.
Ogłoszenia o zamówieniach zwykle określają warunki składania ofert lub propozycji. Mogą one również zawierać wskazówki i porady dla potencjalnych wykonawców kontraktowych w zakresie wymagań sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych, podstawę udzielania zamówień, procedury kontraktowe, wymagania przetargowe, procedury zapewniania jakości, wszelkie szczególne niezbędne kwalifikacje oraz zasady stosowania prawa Stanów Zjednoczonych w odniesieniu do umowy. Zakres i charakter przekazywanych informacji będzie zróżnicowany w zależności od wartości oraz złożoności zamówienia. Dodatkowo siły zbrojne Stanów Zjednoczonych mogą organizować:
a.
ogólnie dostępne "dni przemysłu" lub podobne seminaria, w ramach których będą przedstawiane ogólne informacje dotyczące wymagań sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych, metody zakupu i zasady stosowania prawa Stanów Zjednoczonych do umów. Częstotliwość, termin i miejsce organizowania "dni przemysłu" pozostawia się do uznania sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych, przy uwzględnieniu terminów, wielkości i natury planowanych działań przetargowych,
b.
konferencje odbywane przed terminem składania ofert, w celu dostarczenia odpowiednich informacji związanych ze specyficznymi warunkami udzielenia zamówienia dla potencjalnych oferentów. Tematy mogą obejmować wymagania udzielenia zamówienia sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych, podstawę oceny ofert przetargowych i wyjaśnienia warunków stosowania do umowy prawa Stanów Zjednoczonych.
3.
Siły zbrojne Stanów Zjednoczonych będą korzystać z usług polskich osób fizycznych i podmiotów prawnych jako dostawców towarów i usług w możliwym zakresie do realizacji Umowy w przypadkach, gdy oferty takich dostawców będą konkurencyjne i będą stanowić najlepszą wartość według ustaleń urzędników Stanów Zjednoczonych. Przykładami umów, w których udzielenie zamówienia polskim wykonawcom kontraktowym może być niemożliwe, mogą być w szczególności umowy wymagające poświadczenia bezpieczeństwa Stanów Zjednoczonych, umowy objęte ograniczeniami co do rozpowszechniania danych chronionych lub umowy, w przypadku których źródło dostaw lub usług jest zastrzeżone lub stanowią o nim przepisy prawa Stanów Zjednoczonych, lub te które wymagają wykorzystania lub dostępu do informacji niejawnych lub wrażliwych Stanów Zjednoczonych lub do technologii systemów informatycznych Stanów Zjednoczonych.