§ 14. - Urzędowe sprawdzenie.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2017.778

Akt utracił moc
Wersja od: 13 kwietnia 2017 r.
§  14. 
1. 
Akta weryfikacyjne sporządza się w postaci:
1)
papierowej w dwóch egzemplarzach, zabezpieczając pieczęciami naczelnika urzędu celno-skarbowego i kolejno numerując karty, albo
2)
elektronicznej, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP w rozumieniu art. 3 pkt 15 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
2. 
W przypadku sporządzenia akt weryfikacyjnych w postaci:
1)
papierowej jeden egzemplarz pozostaje u właściwego naczelnika urzędu celno-skarbowego, a drugi egzemplarz podmiot podlegający urzędowemu sprawdzeniu przechowuje w miejscu, w którym przeprowadzono urzędowe sprawdzenie, z zastrzeżeniem ust. 3;
2)
elektronicznej akta te przesyła się przez PUESC do podmiotu, który zabezpiecza przed utratą tych akt w sposób zapewniający dostępność do danych w nich zawartych.
3. 
W przypadku podmiotów prowadzących działalność gospodarczą, o której mowa w § 2 ust. 1 pkt 6 oraz § 10 ust. 2, 3 i 5, jeden egzemplarz akt weryfikacyjnych pozostaje u właściwego naczelnika urzędu celno-skarbowego, a drugi przechowuje podmiot dokonujący zgłoszenia.