§ 15. - Urządzenie cmentarzy, prowadzenie ksiąg cmentarnych oraz chowanie zmarłych.
Dziennik Ustaw
Dz.U.1961.31.152
Akt utracił moc
Wersja od: 14 lipca 1961 r.
§ 15.
Zarząd cmentarza powinien prowadzić księgę cmentarną według wzoru ustalonego przez Ministra Gospodarki Komunalnej, zawierającą następujące dane dotyczące osób, których zwłoki zostały pochowane:
1)
nazwisko i imię,
2)
płeć,
3)
wiek,
4)
ostatnie miejsce zamieszkania,
5)
datę zgonu,
6)
miejsce zgonu,
7)
przyczynę zgonu,
8)
datę i nr aktu zgonu,
9)
datę pochowania,
10)
dokładnie określone miejsce pochowania według planu zagospodarowania cmentarza,
11)
ewentualne odnotowanie faktu wydobycia, daty i miejsca ponownego złożenia szczątków (§ 27).
Dane wymienione w punktach 1-8 powinny być wpisane do księgi cmentarnej na podstawie przedłożonej karty zgonu. Karty zgonu, na podstawie których dokonano pochowania zwłok, powinny być przechowywane przez zarząd cmentarza co najmniej 30 lat.
Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Jeśli zgadzasz się na używanie plików cookie kliknij "Zamknij" lub po prostu kontynuuj przeglądanie. Uzyskaj więcej informacji lub zmień ustawienia .