§ 15. - Urządzanie cmentarzy, prowadzenie ksiąg cmentarnych oraz chowanie zmarłych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1972.47.299

Akt utracił moc
Wersja od: 29 marca 2002 r.
§  15.
Zarząd cmentarza powinien prowadzić księgę cmentarną według wzoru, ustalonego przez Ministra Gospodarki Terenowej i Ochrony Środowiska, zawierającą następujące dane osób, których zwłoki zostały pochowane:
1)
nazwisko i imię,
2)
płeć,
3)
wiek,
4)
ostatnie miejsce zamieszkania,
5)
datę zgonu,
6)
miejsce zgonu,
7)
przyczynę zgonu,
8)
datę i numer aktu zgonu,
9)
datę pochowania,
10)
dokładnie określone miejsce pochowania według planu zagospodarowania cmentarza,
11)
ewentualnie odnotowanie faktu wydobycia, daty i miejsca ponownego złożenia szczątków.

Dane wymienione w pkt 1 - 8 powinny być wpisane do księgi cmentarnej na podstawie przedłożonej karty zgonu. Karty zgonu, na których podstawie dokonano pochowania zwłok, powinny być przechowywane przez zarząd cmentarza co najmniej 30 lat.