§ 11. - Uposażenie zasadnicze oraz dodatki do uposażenia funkcjonariuszy Straży Granicznej.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2022.2424 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 27 marca 2024 r.
§ 11.
1.
Funkcjonariusze wykonujący zadania na statkach powietrznych Straży Granicznej w składzie załogi statku powietrznego lub zadania związane z bezpośrednią obsługą statków powietrznych otrzymują dodatek lotniczy.2.
Dodatek lotniczy przyznaje się, na wniosek właściwego przełożonego, w wysokości wynoszącej miesięcznie do:1)
1,8 kwoty bazowej - pilotowi posiadającemu nalot ogólny na śmigłowcach lub samolotach powyżej 2000 godzin lotu, w tym co najmniej 1000 godzin lotu w Straży Granicznej w charakterze pilota dowódcy załogi;2)
1,6 kwoty bazowej - pilotowi posiadającemu nalot ogólny na śmigłowcach lub samolotach powyżej 1500 godzin lotu, w tym co najmniej 700 godzin lotu w Straży Granicznej w charakterze pilota dowódcy załogi;3)
1,4 kwoty bazowej - pilotowi posiadającemu nalot ogólny na śmigłowcach lub samolotach powyżej 1000 godzin lotu, w tym co najmniej 500 godzin lotu w Straży Granicznej w charakterze pilota dowódcy załogi;4)
1,2 kwoty bazowej - pilotowi posiadającemu nalot ogólny na śmigłowcach lub samolotach powyżej 500 godzin lotu, w tym co najmniej 300 godzin lotu w Straży Granicznej w charakterze pilota dowódcy załogi;5)
1,0 kwoty bazowej - pilotowi posiadającemu nalot ogólny na śmigłowcach lub samolotach powyżej 350 godzin lotu, w tym co najmniej 100 godzin lotu w Straży Granicznej w charakterze pilota dowódcy załogi;6)
0,8 kwoty bazowej - pilotowi posiadającemu nalot ogólny na śmigłowcach lub samolotach do 350 godzin lotu;7)
0,6 kwoty bazowej - mechanikowi lotniczemu, operatorowi systemów pokładowych lub technikowi pokładowemu.3.
Funkcjonariusz uprawniony do dodatku lotniczego może otrzymać dodatek lotniczy tylko w jednej z wysokości określonych w ust. 2.4.
Funkcjonariuszowi wykonującemu zadania na statkach powietrznych o maksymalnej masie startowej powyżej 5700 kg, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami, zwiększa się dodatek lotniczy o 0,2 kwoty bazowej.5.
Pilotowi wykonującemu zadania na śmigłowcach z wykorzystaniem gogli noktowizyjnych, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami, zwiększa się dodatek lotniczy o 0,4 kwoty bazowej.6.
Pilotowi posiadającemu ważne uprawnienia i wykonującemu zadania na samolotach zgodnie z przepisami wykonywania lotów według wskazań przyrządów (IFR) zwiększa się dodatek lotniczy o 0,4 kwoty bazowej.7.
Funkcjonariuszowi wykonującemu zadania na statkach powietrznych w charakterze instruktora, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami, zwiększa się dodatek lotniczy o 0,2 kwoty bazowej.8.
Pilotowi wykonującemu zadania w charakterze dowódcy załogi na więcej niż jednym typie statku powietrznego, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami, zwiększa się dodatek lotniczy o 0,2 kwoty bazowej.9.
Mechanikowi lotniczemu, operatorowi systemów pokładowych lub technikowi pokładowemu wykonującemu zadania na więcej niż jednym typie statku powietrznego, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami, zwiększa się dodatek lotniczy o 0,2 kwoty bazowej.10.
Operatorowi systemów pokładowych wykonującemu zadania mechanika lotniczego przy bezpośredniej obsłudze statku powietrznego, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami, zwiększa się dodatek lotniczy o 0,3 kwoty bazowej.11.
Mechanikowi lotniczemu lub technikowi pokładowemu wykonującemu loty w charakterze operatora systemów pokładowych, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami, zwiększa się dodatek lotniczy o 0,2 kwoty bazowej.12.
Mechanikowi lotniczemu lub technikowi pokładowemu wykonującemu loty przy obsłudze systemu obserwacji lotniczej lub systemu radarowego, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami, zwiększa się dodatek lotniczy o 0,2 kwoty bazowej.13.
Mechanikowi lotniczemu lub technikowi pokładowemu wykonującemu loty przy obsłudze pokładowego urządzenia dźwigowego lub stanowiska do zrzutu tratw ratowniczych, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami, zwiększa się dodatek lotniczy o 0,2 kwoty bazowej.14.
Pilotowi posiadającemu uprawnienia pilota liniowego zwiększa się dodatek lotniczy o 0,3 kwoty bazowej.15.
Mechanikowi lotniczemu, operatorowi systemów pokładowych lub technikowi pokładowemu posiadającemu uprawnienia inżyniera obsługi hangarowej zwiększa się dodatek lotniczy o 0,3 kwoty bazowej.16.
Funkcjonariusz nabywa prawo do przyznania jednorazowego dodatku lotniczego z dniem, w którym osiągnął pięcioletni staż służby w składzie załogi statku powietrznego Straży Granicznej. Warunkiem przyznania tego dodatku jest wykonanie w roku kalendarzowym, w którym funkcjonariusz nabył prawo do jego przyznania, lotów w wymiarze nie niższym niż 40 godzin na statkach powietrznych, symulatorach lotu lub urządzeniach treningowych wykorzystywanych przez Straż Graniczną. Jednorazowy dodatek lotniczy przysługuje w wysokości 300% przyznanego dodatku lotniczego określonego na ostatni dzień roku kalendarzowego, za który funkcjonariuszowi jest przyznawany ten dodatek.17.
Za każdy kolejny pełny rok służby pełnionej w składzie załogi statku powietrznego Straży Granicznej po osiągnięciu pięcioletniego stażu, o którym mowa w ust. 16 zdanie pierwsze, jednorazowy dodatek lotniczy, o którym mowa w ust. 16, ulega zwiększeniu o 20% kwoty przyznanego dodatku lotniczego, nie więcej jednak niż do wysokości 600% przyznanego dodatku lotniczego określonego na ostatni dzień roku kalendarzowego, za który funkcjonariuszowi jest przyznawany ten dodatek. Warunkiem zwiększenia tego dodatku jest wykonanie w roku kalendarzowym, w którym funkcjonariusz nabył prawo do jego zwiększenia, lotów w wymiarze nie niższym niż 40 godzin na statkach powietrznych, symulatorach lotu lub urządzeniach treningowych wykorzystywanych przez Straż Graniczną.18.
Jednorazowy dodatek lotniczy, o którym mowa w ust. 16 i 17, przyznaje się po zakończeniu roku kalendarzowego.19.
Funkcjonariusz wchodzący w skład załogi statku powietrznego Straży Granicznej zawieszony w lotach ze względów zdrowotnych zachowuje prawo do dodatku lotniczego przez okres 6 miesięcy od daty zawieszenia w lotach. Komendant Główny Straży Granicznej może przedłużyć okres pobierania dodatku lotniczego na okres kolejnych 6 miesięcy.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Orzeczenia i pisma urzędowe liczba obiektów na liście: (8)
Orzeczenia sądów liczba obiektów na liście: (8)
- III OSK 1565/21 - Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego
- II SA/Wa 1878/17, Dodatek z tytułu „pełnienia służby przy bezpośredniej obsłudze statków powietrznych” jako stały element uposażenia. - Wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie
- I OSK 341/17 - Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego