Umundurowanie Inspekcji Transportu Drogowego.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2009.82.688

Akt utracił moc
Wersja od: 30 lipca 2011 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 15 maja 2009 r.
w sprawie umundurowania Inspekcji Transportu Drogowego

Na podstawie art. 69 ust. 3 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2007 r. Nr 125, poz. 874, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
Rozporządzenie określa dystynkcje i wzór umundurowania służbowego Inspekcji Transportu Drogowego, zwanego dalej "umundurowaniem", oraz normy umundurowania, sposób i kryteria jego przydziału, zasady i sposób noszenia oraz warunki jego używania.
Umundurowanie i dystynkcje określone w rozporządzeniu są prawnie zastrzeżone i mogą być używane wyłącznie przez uprawnionych pracowników Inspekcji Transportu Drogowego.
1.
Umundurowanie składa się z ubioru wyjściowego i polowego.
2.
Zasadniczymi składnikami umundurowania są:
1)
spodnie męskie;
2)
spódnica damska;
3)
spodnie polowe;
4)
czapka;
5)
koszula;
6)
kurtka 3/4;
7)
sweter;
8)
marynarka;
9)
obuwie;
10)
bluza polowa;
11)
kurtka i spodnie motocyklisty;
12)
kamizelka ostrzegawcza.
3.
Wzory umundurowania Inspekcji Transportu Drogowego określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
4.
Charakterystykę składników umundurowania i sposób ich noszenia określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.
5.
Ilość i rodzaj składników umundurowania, a także okresy ich używalności określa załącznik nr 3 do rozporządzenia.
1.
Na guzikach zewnętrznych i czapkach wchodzących w skład umundurowania umieszczony jest wizerunek orła, zgodny z wzorem określonym w ustawie z dnia 31 stycznia 1980 r. o godle, barwach i hymnie Rzeczypospolitej Polskiej oraz o pieczęciach państwowych (Dz. U. z 2005 r. Nr 235, poz. 2000 oraz z 2006 r. Nr 220, poz. 1600).
2. 1
Dystynkcje umieszczane na pochewkach zakładanych na pagony kurtki, płaszcza, marynarki, bluzy polowej, swetra, koszuli oraz bezpośrednio na taśmie otokowej czapki określa załącznik nr 4 do rozporządzenia. Dystynkcje umieszcza się również na klapach marynarki.
3.
Kamizelkę ostrzegawczą nosi się na umundurowaniu w czasie wykonywania zadań na drogach w warunkach niedostatecznej widoczności oraz gdy zasady bezpieczeństwa w ruchu drogowym tego wymagają.
4.
Składniki umundurowania określone w załączniku nr 3 do rozporządzenia przeznaczone do wykonywania zadań służbowych z wykorzystaniem motocykla przysługują tylko osobom posiadającym odpowiednie uprawnienia i imiennie upoważnienie wojewódzkiego inspektora transportu drogowego.
1.
Uprawnienie do zaopatrzenia w składniki umundurowania, z zastrzeżeniem § 4 ust. 4:
1)
powstaje z dniem:
a)
powołania na stanowisko Głównego Inspektora Transportu Drogowego, zastępcy Głównego Inspektora Transportu Drogowego, wojewódzkiego inspektora transportu drogowego oraz jego zastępcy,
b) 2
zatrudnienia w wojewódzkim inspektoracie transportu drogowego lub Głównym Inspektoracie Transportu Drogowego na stanowisku inspektora oraz na stanowisku pracownika Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego uprawniającym do umundurowania, zgodnie z art. 69 ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym;
2)
wygasa z dniem:
a)
odwołania osób, o których mowa w pkt 1 lit. a,
b)
rozwiązania stosunku pracy z osobami, o których mowa w pkt 1 lit. b.
2.
Okres używalności poszczególnych składników umundurowania przez osoby, o których mowa w ust. 1, zwane dalej "uprawnionym", liczy się od dnia nabycia uprawnienia do zaopatrzenia w składniki umundurowania.
3.
Poszczególne składniki umundurowania nie podlegają zwrotowi po upływie okresu ich używalności.
4.
Prawo do ponownego przydziału poszczególnych składników umundurowania nabywa się z dniem, w którym upłynął okres ich używalności.
W przypadku utraty bądź zniszczenia składników umundurowania przed upływem okresu ich używalności nowe umundurowanie przysługuje:
1)
bezpłatnie - jeżeli utrata lub zniszczenie nastąpiły z przyczyn niezależnych od uprawnionego - na jego wniosek zaopiniowany przez przełożonego;
2)
odpłatnie - jeżeli utrata lub zniszczenie nastąpiły z winy uprawnionego - za zwrotem wartości składnika umundurowania utraconego lub zniszczonego, obliczonej stosownie do okresu, który pozostał do końca okresu jego używalności.
1.
W przypadku wygaśnięcia uprawnienia do zaopatrzenia w składniki umundurowania przed upływem okresu używalności umundurowania uprawniony zatrzymuje umundurowanie na własność po uiszczeniu kwoty odpowiadającej wartości umundurowania, obliczonej stosownie do okresu jego używalności.
2.
Kwoty podlegające uiszczeniu, liczone według cen nabycia składników umundurowania, odpowiadają wartości tych składników od dnia rozwiązania stosunku pracy do upływu okresu ich używalności.
3.
Uprawniony odchodzący na emeryturę lub rentę zatrzymuje składniki przydzielonego mu umundurowania bez konieczności uiszczenia kwoty, o której mowa w ust. 1.
4.
Zwrot dystynkcji następuje z dniem wygaśnięcia uprawnienia do zaopatrzenia w składniki umundurowania.
1.
Umundurowanie powinno być utrzymane w należytym stanie, zapewniającym estetyczny, schludny i nienaruszający godności umundurowanego wygląd zewnętrzny podczas wykonywania obowiązków służbowych.
2.
Zabrania się używania składników umundurowania:
1)
w połączeniu z elementami ubioru cywilnego widocznymi na zewnątrz;
2)
których stopień zużycia lub wygląd zewnętrzny narusza powagę munduru;
3)
niezgodnie z ich przeznaczeniem.
3.
Zabrania się samowolnego dokonywania przeróbek, poprawek i zniekształcania składników umundurowania.
4.
Uprawniony jest obowiązany do posiadania kompletu umundurowania zgodnie z wzorami określonymi w załączniku nr 1 do rozporządzenia, zapewniającego wykonywanie obowiązków służbowych w każdej porze roku.
5.
Dopuszcza się używanie przez uprawnionego:
1)
symbolu żałoby w sposób zwyczajowo przyjęty;
2)
okularów przeciwsłonecznych lub zdrowotnych;
3)
spinki do krawata.
6.
Korzystanie z umundurowania z naruszeniem zasad określonych w niniejszym paragrafie stanowi podstawę do wszczęcia postępowania dyscyplinarnego.
1.
Główny Inspektorat Transportu Drogowego oraz wojewódzkie inspektoraty transportu drogowego prowadzą ewidencję wydanego umundurowania oraz okresu jego używalności.
2.
Główny Inspektor Transportu Drogowego oraz wojewódzcy inspektorzy transportu drogowego:
1)
nadzorują przestrzeganie przepisów rozporządzenia;
2)
przeprowadzają, co najmniej raz w roku, przeglądy umundurowania, polegające na bezpośrednim sprawdzeniu stanu jakościowego i ilościowego przedmiotów umundurowania użytkowanych przez podległych im uprawnionych pracowników Inspekcji Transportu Drogowego.
Do składników umundurowania wydanych w Inspekcji Transportu Drogowego przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia stosuje się przepisy dotychczasowe, z wyłączeniem § 6.
W okresie wdrażania na zaopatrzenie Inspekcji Transportu Drogowego umundurowania określonego w niniejszym rozporządzeniu zezwala się na noszenie przez uprawnionych do umundurowania w terminie do dnia 31 grudnia 2013 r. umundurowania i dystynkcji według wzorów obowiązujących przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia, znajdujących się na wyposażeniu Inspekcji Transportu Drogowego.
Traci moc rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2004 r. w sprawie umundurowania Inspekcji Transportu Drogowego (Dz. U. Nr 30, poz. 258 oraz z 2006 r. Nr 210, poz. 1553).
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 2 miesięcy od dnia ogłoszenia.
______

1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej - transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 216, poz. 1594).

2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2007 r. Nr 176, poz. 1238 i Nr 192, poz. 1381, z 2008 r. Nr 218, poz. 1391, Nr 227, poz. 1505 i Nr 234, poz. 1574 oraz z 2009 r. Nr 18, poz. 97 i Nr 31, poz. 206.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

 WZORY UMUNDUROWANIA INSPEKCJI TRANSPORTU DROGOWEGO

ZAŁĄCZNIK Nr  2

  3 CHARAKTERYSTYKA SKŁADNIKÓW UMUNDUROWANIA I SPOSÓB ICH NOSZENIA

1. Kurtka 3/4 w kolorze ciemnozielonym, z tkaniny nieprzemakalnej typu Gore-tex, z podpinką typu polar. Kurtka jest zapinana z przodu na zamek błyskawiczny przykryty listwą, z dwiema bocznymi kieszeniami. Na ramionach są umieszczone naramienniki. Kołnierz z tkaniny zasadniczej, dopinany kaptur. Z przodu i z tyłu kurtki znajduje się biza z materiału odblaskowego. Na plecach znajduje się foliowany napis koloru czarnego "INSPEKCJA TRANSPORTU DROGOWEGO" na żółtym odblaskowym tle.

2. Kurtka motocyklisty koloru ciemnozielonego. Wykonana z tkaniny nieprzemakalnej typu Gore-tex. Posiada wszyte ochraniacze na łokciach, barkach i na odcinku kręgosłupa. Na plecach znajduje się foliowany napis koloru czarnego "INSPEKCJA TRANSPORTU DROGOWEGO" na żółtym odblaskowym tle. Na ramionach są umieszczone naramienniki. Od tylnej lewej strony pasa przez plecy do prawego barku pod naramiennikiem do lewej strony pasa z przodu kurtki przebiega odblaskowy biały pas szerokości 2,5 cm.

3. Marynarka gabardynowa i z tropiku w kolorze ciemnozielonym, z gabardyny i z tropiku, jednorzędowa, z wykładanym kołnierzem, zapinana z przodu na trzy guziki z wizerunkiem orła. Na ramionach są umieszczone naramienniki, na piersiach i bokach marynarki, poniżej linii pasa, naszyte kieszenie nakładane z fałdkami i klapkami. Rękawy gładkie, bez mankietów.

4. Bluza polowa w kolorze ciemnozielonym, z wykładanym kołnierzem z krytym zapięciem z przodu na guziki. Na przedzie naszyte są cztery nakładane kieszenie z fałdkami i klapkami, dwie na piersiach i dwie w dolnej części bluzy. Rękawy wykończone mankietami zapinanymi na guziki. Na plecach znajduje się foliowany napis koloru czarnego "INSPEKCJA TRANSPORTU DROGOWEGO" na żółtym odblaskowym tle. Długość bluzy powinna być taka, aby w pozycji siedzącej dolna krawędź sięgała do płaszczyzny siedzenia, a krawędź rękawów do nasady dłoni. Bluzę polową nosi się z podkoszulką typu T-shirt.

5. Spodnie gabardynowe i z tropiku w kolorze ciemnozielonym bez mankietów. Szerokość nogawek u dołu uzależniona jest od rozmiaru i wzrostu. W przednich częściach nogawek kieszenie boczne z wypustką. W prawej nogawce z tyłu cięta kieszeń z klapką, zapinana na guzik. W pasek spodni wszyte podtrzymywacze do paska. Po bokach naszyte ściągacze zapinane na guzik. Spodnie gabardynowe i z tropiku powinny sięgać z tyłu dolną krawędzią nogawek 2-2,5 cm powyżej obcasa.

6. Spódnica gabardynowa i z tropiku w kolorze ciemnozielonym. Dolna krawędź spódnicy powinna sięgać w zależności od wzrostu 5-7 cm poniżej kolan.

7. Spodnie gabardynowe i z tropiku Głównego Inspektora Transportu Drogowego i jego zastępcy mają przy bocznych szwach naszyte lampasy o szerokości 2,5 cm każdy i wypustki w kolorze ciemnoniebieskim.

8. Spodnie polowe typu bojówki w kolorze ciemnozielonym, wysokie w stanie, bez paska, linię paska imituje stębnówka przeprowadzona wzdłuż górnej krawędzi spodni na szerokości 4,5-5 cm, zapinane z przodu na zamek błyskawiczny. Na przedzie naszyte wzmocnienie wzdłuż linii kolan. W górnej części przodu wykonana kieszeń ukośna od góry przechodzi w zakładkę, od boku wszyta w szew boczny, nad kieszenią naszyta patka zapięta na napę. W górnej części przodu wykonana zakładka o głębokości 3-4 cm. Tył prosty, góra z zaszewkami. Na prawym tyle spodni wykonana kieszeń z patką zapinaną na napę. Na środkowej części tyłu naszyte wzmocnienia wchodzące w szew siedzeniowy sięgający poniżej podkroju spodni, wchodzący w szew wewnętrzny spodni. Szwy boczne łączące przody z tyłami przestębnowane 2 razy w krawędzi szwu i 0,6 cm od pierwszej stębnówki. Na bokach spodni powyżej linii kolan naszyte kieszenie. Nad kieszenią prosta patka, od przodu zamocowana stębnówką, od tyłu zapięta na napę. Kieszenie boczne z 2 fałdami rozmieszczone równo w 1/3 szerokości kieszeni. Od tyłu kieszeni wykonana fałda. Zakładka i fałda kieszeni bocznej po jej napełnieniu powodują zwiększenie jej pojemności. Na linii paska rozmieszczono podtrzymywacze. Po bokach na wierzchu są przyszyte ściągacze zapinane na klamrach w celu regulacji obwodu pasa. Góra spodni od lewej strony wykończona podszewką. W dole spodni po bokach rozcięcie o długości 15 cm zapinane na rzep. Dół spodni wykończony obrębem, w którym wciągnięta jest guma ściągająca.

9. Spodnie motocyklisty koloru ciemnozielonego. Wykonane z tkaniny nieprzemakalnej typu Gore-tex. Na kolanach posiadają ochraniacze.

10. Sweter w kolorze ciemnozielonym wykonany z dzianiny, wzmocniony tkaniną w przedniej i tylnej części barków oraz na łokciach rękawów. Z tej samej tkaniny naszyte nakładane kieszenie z patkami na lewej piersi i lewym rękawie. Na ramionach umieszczone naramienniki.

11. Koszule z długimi rękawami i z krótkimi rękawami są koloru jasnozielonego. Koszule dla Głównego Inspektora Transportu Drogowego, zastępcy Głównego Inspektora Transportu Drogowego, dyrektora biura właściwego do spraw nadzoru inspekcyjnego, wojewódzkiego inspektora transportu drogowego, zastępcy wojewódzkiego inspektora transportu drogowego, naczelnika wydziału inspekcji są koloru białego. Na przedzie koszuli, po lewej i po prawej stronie na piersiach, naszyte są nakładane dwie kieszenie z patkami. Na ramionach są umieszczone naramienniki. Koszule z długimi i z krótkimi rękawami zawsze nosi się z krawatem.

12. Bawełniana koszulka typu T-shirt koloru ciemnozielonego.

13. Kamizelka ostrzegawcza w kolorze jasnozielonym z fluorescencyjnego poliestru przepuszczającego powietrze, z elementami odblaskowymi w kolorze srebrnym, zapinana z przodu na zamek błyskawiczny. Na plecach naszyty jest duży odblaskowy napis "INSPEKCJA TRANSPORTU DROGOWEGO". Z przodu, na górze, po lewej stronie naszyty jest odblaskowy napis "INSPEKCJA TRANSPORTU DROGOWEGO". W dolnej części kamizelki na całym obwodzie naszyte są dwa pasy o szerokości 5 cm każdy, z taśmy odblaskowej w kolorze srebrnym.

14. Półbuty skórzane koloru czarnego z membraną typu Gore-tex z podeszwami antypoślizowymi. Wierzchy obuwia nie mogą być ozdobnie wyszywane, wytłaczane ani dziurkowane. Męskie są z przodu sznurowane.

15. Buty damskie typu pantofle wykonane ze skóry w kolorze czarnym.

16. Buty polowe koloru czarnego wykonane ze skóry z podszewką skórzaną. Częściowo, w przedniej części z podszewki z włókniny obuwniczej, membraną typu Gore-tex. Kołnierz buta z tkaniny syntetycznej z pianką w środku przeszyty dwa razy lub łączony za pomocą innej technologii zapewniającej porównywalną trwałość. Tylnik buta połączony z kołnierzem. Część przednia cholewki wzmocniona między podszewką oraz podnoskiem termoplastycznym. Pięta buta usztywniona zakładką z wtórnej skóry. Buty są sznurowane. W połowie długości języka naszyta szlufka ze skóry celem przewleczenia sznurowadła. Podpodeszwa buta wzmocniona w części tylnej tekturą obuwniczą. Podeszwa wykonana z TR (termoguma) z protektorem, przyklejona i dodatkowo przyszyta z boku do wierzchu obuwia.

17. Buty motocyklisty koloru czarnego. Wysokością sięgają do połowy łydki. Są wzmacniane na kostce, piszczelu i biegałce. Podeszwa gumowa antypoślizgowa. Wykonane są ze skóry, wewnątrz posiadają membranę typu Gore-tex.

18. Czapka gabardynowa w kolorze ciemnozielonym, z otokiem w tym samym kolorze. Na czapce wizerunek orła w kolorze srebrnym, haftowany mechanicznie - z możliwością jego zdjęcia i założenia po założeniu pokrowca. Rondo czapki powinno zawierać usztywniacz zapewniający regularny owal. Daszek czapki w kolorze czarnym. Na czapkę inspektorzy nakładają pokrowiec w kolorze białym.

19. Czapka polowa (typu sportowego) koloru ciemnozielonego. Na czapce wizerunek orła w kolorze srebrnym, haftowany mechanicznie.

20. Czapka zimowa z daszkiem w kolorze ciemnozielonym, z klapami z tkaniny futerkowej. Na czapce wizerunek orła w kolorze srebrnym, haftowany mechanicznie.

21. Kask motocyklisty koloru białego. Posiada przezroczystą osłonę na twarz. Używany jest tylko w trakcie jazdy motocyklem. Przy zatrzymaniu pojazdu i wykonywaniu czynności służbowych inspektor występuje w czapce gabardynowej.

22. Pas główny w kolorze białym nosi się zawsze do umundurowania - jest włożony w podtrzymywacz spodni, środek klamry na linii guzików. Klamra jest metalowa w kolorze srebrnym.

23. Płaszcz Głównego Inspektora Transportu Drogowego, jego zastępcy oraz wojewódzkich inspektorów transportu drogowego i ich zastępców jest wykonany z sukna w kolorze ciemnozielonym, dwurzędowy z wykładanym kołnierzem i wyłogami, wszytymi naramiennikami, dwoma kieszeniami umieszczonymi po bokach; kieszenie cięte wykończone patkami. Jest zapinany na trzy guziki. Z tyłu płaszcza rozcięcie w dolnej części, a w pasie wszyte paski z tkaniny zasadniczej. Krój typowy dopasowany do wzrostu i obwodu klatki piersiowej. Rękawy są gładkie, powinny zakrywać rękawy marynarki, nie sięgając przy opuszczonej ręce dalej niż do nasady palców dłoni. Długość płaszcza powinna być tak dobrana do wzrostu, aby odległość dolnej krawędzi od podstawy wynosiła od 42 do 52 cm.

24. Guziki zewnętrzne do składników umundurowania, z wizerunkiem orła, są wykonane z tworzywa sztucznego w kolorze ciemnozielonym lub czarnym. Wszystkie guziki wewnętrzne - kryte, są wykonane bez wizerunku orła.

25. Na daszku czapki Główny Inspektor Transportu Drogowego i jego zastępca oraz wojewódzcy inspektorzy transportu drogowego i ich zastępcy noszą dwa galony w kolorze matowosrebrnym, o szerokości 6 mm, naszyte w odległości 3 mm obok siebie i 6 mm od krawędzi daszka.

26. Krawat jest w kolorze ciemnozielonym. Krawat powinien ściśle przylegać do kołnierzyka koszuli. Mocowany jest za pomocą gumki, spinki bądź opaski na rzep. Dopuszcza się noszenie spinki do krawata w kolorze srebrnym.

27. Oznaka Inspekcji Transportu Drogowego - dystynkcja koloru matowosrebrnego o szerokości 2 cm i wysokości 2,5 cm umieszczona w rogu klapy marynarki.

28. Pochewki na pagony są koloru ciemnozielonego, mają długość 11,5 cm, szerokość u podstawy 5,5 cm i szerokość u góry 4,5 cm. Wzór dystynkcji określa załącznik nr 4 do rozporządzenia.

29. Identyfikator imienny wykonany z metalu, w kolorze ciemnozielonym z matowoszarymi literami i obwódką. Ma wymiary 8 cm na 1,3 cm. Litery są rozmieszczone centralnie. Podane są na nim pierwsza litera imienia z kropką oraz nazwisko. Wszystkie litery są wielkie. Czcionka liter: Arial, krój czcionki jednoelementowy. Noszony jest na koszuli i marynarce po prawej stronie na górnej kieszeni lub patce do górnej kieszeni oraz na kieszeni swetra.

30. Rękawice zimowe są wykonane ze skóry w kolorze czarnym.

31. Rękawice motocyklisty koloru czarnego. Wykonane są z materiału oddychającego typu Gore-tex. Spód obszyty materiałem antypoślizgowym. Góra wzmocniona ochraniaczami. Długość kołnierza rękawicy pozwala założyć go pod lub na kurtkę.

32. Szal w kolorze ciemnozielonym wykonany z tkaniny typu polar.

33. Skarpety do obuwia polowego są wykonane z bawełny w kolorze czarnym.

ZAŁĄCZNIK Nr  3

 ILOŚĆ I RODZAJ SKŁADNIKÓW UMUNDUROWANIA, A TAKŻE OKRESY ICH UŻYWALNOŚCI

1. Normy umundurowania inspektorów transportu drogowego - mężczyzn
Lp.WyszczególnienieJednostka miaryIlośćOkres używalności w miesiącach
1Kurtka 3/4szt.136
2Marynarka z tropikuszt.136
3Marynarka gabardynowaszt.136
4Bluza polowaszt.224
5Spodnie z tropikuszt.224
6Spodnie gabardynoweszt.224
7Spodnie poloweszt.212
8Sweterszt.124
9Koszula z długimi rękawamiszt.212
10Koszula z krótkimi rękawamiszt.212
11Kamizelka ostrzegawczaszt.224
12Półbuty koloru czarnegopara236
13Buty polowepara224
14Czapka zimowa z daszkiemszt.136
15Czapka z daszkiem (typu sportowego) szt.124
16Czapka gabardynowaszt.124
17Pas głównyszt.112
18Krawatszt.224
19Szalikszt.248
20Pokrowiec w kolorze białym na czapkęszt.312
21Identyfikator imiennyszt.436
22Rękawice zimowepara124
23Pochewka z dystynkcją na pagonpara448
24T-shirtszt.312
25Skarpety do obuwia polowegopara512
26Oznaka Inspekcji Transportu Drogowegoszt.248

2. Normy umundurowania inspektorów transportu drogowego - kobiet

Lp.WyszczególnienieJednostka miaryIlośćOkres używalności w miesiącach
1Kurtka 3/4szt.136
2Marynarka z tropikuszt.136
3Marynarka gabardynowaszt.136
4Bluza polowaszt.224
5Spódnica z tropikuszt.124
6Spodnie z tropikuszt.124
7Spódnica gabardynowaszt.124
8Spodnie gabardynoweszt.124
9Spodnie poloweszt.212
10Sweterszt.112
11Koszula z długimi rękawamiszt.212
12Koszula z krótkimi rękawamiszt.212
13Kamizelka ostrzegawczaszt.224
14Półbuty koloru czarnego - pantoflepara236
15Buty polowepara224
16Czapka zimowa z daszkiemszt.136
17Czapka z daszkiem (typu sportowego) szt.112
18Czapka gabardynowaszt.124
19Pas głównyszt.112
20Krawatszt.224
21Szalikszt.248
22Pokrowiec w kolorze białym na czapkęszt.312
23Identyfikator imiennyszt.436
24Rękawice zimowepara124
25Pochewka z dystynkcją na pagonpara448
26T-shirtszt.312
27Skarpety do obuwia polowegopara512
28Oznaka Inspekcji Transportu Drogowegoszt.248

3. 4 Normy umundurowania Głównego Inspektora Transportu Drogowego i jego zastępcy, dyrektorów biur i komórek równorzędnych w Głównym Inspektoracie Transportu Drogowego, wojewódzkich inspektorów transportu drogowego i ich zastępców, naczelników wydziału inspekcji oraz pracowników Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego

Lp.WyszczególnienieJednostka miaryIlośćOkres używalności w miesiącach
1Kurtka 3/4szt.136
2Marynarka z tropikuszt.136
3Marynarka gabardynowaszt.136
4Bluza polowaszt.124
5Spodnie z tropikuszt.224
6Spodnie gabardynoweszt.224
7Spodnie poloweszt.224
8Sweterszt.112
9Koszula z długimi rękawamiszt.212
10Koszula z krótkimi rękawamiszt.212
11Kamizelka ostrzegawczaszt.224
12Półbuty koloru czarnegopara248
13Buty polowepara124
14Czapka zimowa z daszkiemszt.148
15Czapka z daszkiem (typu sportowego) szt.148
16Czapka gabardynowaszt.124
17Pas głównyszt.112
18Krawatszt.248
19Szalikszt.248
20Pokrowiec w kolorze białym na czapkęszt.212
21Identyfikator imiennyszt.436
22Rękawice zimowepara124
23Pochewka z dystynkcją na pagonpara448
24T-shirtszt.212
25Oznaka Inspekcji Transportu Drogowegoszt.248
26Skarpety do obuwia polowegopara212
27Płaszcz1) szt.148

4. Zestaw do wykonywania czynności służbowych z wykorzystaniem motocykla

Lp.WyszczególnienieJednostka miaryIlośćOkres używalności w miesiącach
1Kurtka motocyklistyszt.148
2Spodnie motocyklistyszt.148
3Buty motocyklistypara148
4Kask motocyklistyszt.148
5Rękawice motocyklistypara148

______

1) Przysługuje Głównemu Inspektorowi Transportu Drogowego, jego zastępcy oraz wojewódzkim inspektorom transportu drogowego i ich zastępcom.

ZAŁĄCZNIK Nr  4

  5 DYSTYNKCJE UMIESZCZANE NA POCHEWKACH ZAKŁADANYCH NA PAGONY KURTKI, PŁASZCZA, MARYNARKI, BLUZY POLOWEJ, SWETRA, KOSZULI ORAZ BEZPOŚREDNIO NA TAŚMIE OTOKOWEJ CZAPKI

1 § 4 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 16 czerwca 2010 r. (Dz.U.10.125.847) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 13 sierpnia 2010 r.
2 § 5 ust. 1 pkt 1 lit. b) zmieniona przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 5 lipca 2011 r. (Dz.U.11.150.891) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 30 lipca 2011 r.
3 Załącznik nr 2:

-zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 16 czerwca 2010 r. (Dz.U.10.125.847) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 13 sierpnia 2010 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 5 lipca 2011 r. (Dz.U.11.150.891) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 30 lipca 2011 r.

4 Załącznik pkt 3 zmieniony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 5 lipca 2011 r. (Dz.U.11.150.891) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 30 lipca 2011 r.
5 Załącznik nr 4:

-zmieniony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 16 czerwca 2010 r. (Dz.U.10.125.847) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 13 sierpnia 2010 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 5 lipca 2011 r. (Dz.U.11.150.891) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 30 lipca 2011 r.