Rozdział 10 - KOMISJA MIESZANA - Umowa w sprawie międzynarodowych okazjonalnych przewozów pasażerów autokarami i autobusami (Umowa INTERBUS). Bruksela.2000.12.11.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2003.114.1076

Akt utracił moc
Wersja od: 1 lipca 2003 r.

Rozdział  X

KOMISJA MIESZANA

1.
W celu ułatwienia stosowania niniejszej Umowy, niniejszym tworzy się Komisję Mieszaną. W skład Komisji Mieszanej wejdą przedstawiciele Umawiających się Stron.
2.
Komisja Mieszana zbierze się po raz pierwszy w ciągu sześciu miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszej Umowy.
3.
Komisja Mieszana określi swój regulamin.
4.
Komisja Mieszana będzie się zbierać na żądanie co najmniej jednej Umawiającej się Strony.
5.
Komisja Mieszana może podejmować decyzje jedynie w przypadku obecności na jej posiedzeniach przedstawicieli dwóch trzecich Umawiających się Stron, włączając w to Wspólnoty Europejskie.
6.
W przypadkach gdy wymagane jest podjęcie decyzji przez Komisję Mieszaną, wymagana będzie jednomyślność wszystkich reprezentowanych Umawiających się Stron. Jeśli brak będzie możliwości osiągnięcia jednomyślności, zainteresowane właściwe władze, w następstwie żądania jednej lub więcej Umawiających się Stron, spotkają się w celach konsultacyjnych ciągu sześciu tygodni.
1.
Komisja Mieszana zapewni właściwe wdrożenie niniejszej Umowy. Komisja będzie informowana o wszelkich krokach podejmowanych lub planowanych w celu wdrożenia przepisów niniejszej Umowy.
2.
W szczególności, Komisja Mieszana:
(a)
sporządzi, na podstawie informacji dostarczanych przez Umawiające się Strony, listę właściwych władz Umawiających się Stron odpowiedzialnych za zadania, o których mowa w Rozdziałach V, VI, VII, VIII i IX niniejszej Umowy;
(b)
będzie zmieniać bądź dostosowywać dokumenty kontrolne oraz inne wzory dokumentów określone w Załącznikach do niniejszej Umowy;
(c)
będzie zmieniać bądź dostosowywać Załączniki dotyczące standardów technicznych mających zastosowanie do autobusów i autokarów, jak również Załącznik 1 dotyczący warunków odnoszących się do przewoźników drogowego transportu pasażerskiego, o których mowa w Artykule 4, w celu wprowadzenia przyszłych przedsięwzięć podejmowanych we Wspólnotach Europejskich;
(d)
sporządzi, na podstawie informacji dostarczanych przez Umawiające się Strony, listę - dla potrzeb informacyjnych - wszystkich ceł, podatków i opłat, o których mowa w Artykule 9 ustęp 4 i 5;
(e)
będzie zmieniać bądź dostosowywać wymagania dotyczące przepisów socjalnych, o których mowa w Artykule 8, w celu wprowadzenia przyszłych przedsięwzięć podejmowanych we Wspólnotach Europejskich;
(f)
będzie rozstrzygać wszelkie spory, które mogą wyniknąć w związku z wdrażaniem oraz interpretacją niniejszej Umowy;
(g)
będzie zalecać podejmowanie dalszych kroków w kierunku liberalizacji tych przewozów okazjonalnych, które nadal podlegają obowiązkowi posiadania zezwolenia.
3.
Umawiające się Strony podejmą kroki niezbędne do wyegzekwowania wszelkich decyzji podjętych przez Komisję Mieszaną stosownie, tam gdzie to konieczne, do swoich wewnętrznych procedur.
4.
Jeżeli nie będzie można osiągnąć porozumienia w sporze zgodnie z ustępem 2 punkt (f) niniejszego Artykułu, zainteresowane Umawiające się Strony mogą przekazać tę sprawę do arbitrażu. Każda zainteresowana Umawiająca się Strona wyznaczy jednego arbitra. Komisja Mieszana również wyznaczy jednego arbitra.

Decyzje arbitrów będą podejmowane większością głosów.

Umawiające się Strony zaangażowane w sporze podejmą kroki wymagane dla wdrożenia decyzji arbitrów.