Udzielenie koncesji na budowę i eksploatację normalnotorowej kolei żelaznej prywatnej użytku publicznego z Zagłębia Węglowego Dąbrowskiego przez Pińczów-Busk do Zwierzyńca.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1925.68.482

Akt indywidualny
Wersja od: 13 lipca 1925 r.

ZARZĄDZENIE
PREZYDENTA RZECZYPOSPOLITEJ
z dnia 25 czerwca 1925 r.
w sprawie udzielenia koncesji na budowę i eksploatacją normalnotorowej kolei żelaznej prywatnej użytku publicznego z Zagłębia Węglowego Dąbrowskiego przez Pińczów-Busk do Zwierzyńca.

Na mocy art. 3 ustawy z dnia 14 października 1921 r. o udzielaniu koncesji na koleje żelazne prywatne (Dz. U: R. P. № 88, poz. 646) i zgodnie z uchwałą Rady Ministrów z dnia 3 czerwca 1925 r. stanowię co następuje:
Inż. Kazimierzowi Górskiemu, dyrektorowi Spółki Akc. Polskie Towarzystwo Budowlane, zamieszkałemu w Brwinowie, Janowi Karbowskiemu, architektowi i współwłaścicielowi biura technicznego, Stanisławowi Lubomirskiemu, prezesowi Rady Banku Zjednoczonych Ziem Polskich, Stefanowi Lubomirskiemu, właścicielowi dóbr ziemskich i prezesowi Zarządu Towarzystwa Warszawskich Dróg Żelaznych dojazdowych, Adamowi Piędzickiemu, członkowi Rady Banku Zjednoczonych Ziem Polskich, inż. Bartłomiejowi Popławskiemu, wiceprezesowi Zarządu Towarzystwa Warszawskich Dróg Żelaznych dojazdowych, zamieszkałym w Warszawie, inż. Stanisławowi Rybickiemu, b. dyrektorowi kolei państwowych, zamieszkałemu we Lwowie, inż. Antoniemu Słaboszewiczowi, członkowi Zarządu Towarzystwa Starachowickich Zakładów Górniczych S. A., inż. Ludwikowi Strokowskiemu i inż. Antoniemu Wereszczyńskiemu, członkowi Zarządu Towarzystwa Sosnowickich Fabryk rur i żelaza S. A., zamieszkałym w Warszawie, nadaje się koncesje, na budowę i eksploatację normalnotorowej kolei żelaznej prywatnej użytku publicznego z Zagłębia Węglowego Dąbrowskiego przez Pińczów - Busk do Zwierzyńca.
Koncesję na budowę i eksploatację pomienionej kolei udziela się na lat ośmdziesiąt jeden.
Budowa pomienionej kolei ma być rozpoczęta w ciągu roku 1926.
Koncesjonariuszom przyznaje się prawo do wyjednania zgodnie z przepisami obowiązującemi zarządzeń przymusowego wywłaszczenia nieruchomości potrzebnych do budowy kolei, z wyłączeniem dróg publicznych oraz urządzonych ulic i placów miejskich.
Koncesjonarjusze mogą utworzyć w celu budowy i eksploatacji wymienionej w § 1 kolei Spółkę Akcyjną z siedzibą w granicach Rzeczypospolitej Polskiej. Statut Spółki tej winien odpowiadać warunkom finansowania, zarządu i likwidacji powstającego przedsiębiorstwa, zastrzeżonym w dokumencie koncesyjnym.
Koncesjonarjusze są obowiązani do wykonania warunków dokumentu koncesyjnego, jaki wyda Minister Kolei.