Udzielenie koncesji na budowę i eksploatację kolei żelaznych prywatnych użytku publicznego z Zagłębia Węglowego Dąbrowskiego i Śląskiego do Inowrocławia, Łaska-Brodnicy i Warszawy.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1924.110.988

Akt indywidualny
Wersja od: 22 grudnia 1924 r.

ZARZĄDZENIE
PREZYDENTA RZECZYPOSPOLITEJ
z dnia 15 grudnia 1924 r.
w sprawie udzielenia koncesji na budowę i eksploatacją kolei żelaznych prywatnych użytku publicznego z Zagłębia Węglowego Dąbrowskiego i Śląskiego do Inowrocławia, Łaska- Brodnicy i Warszawy.

Na mocy art. 3 ustawy z dnia 14 października 1921 r. o udzielaniu koncesyj na koleje żelazne prywatne (Dz. U. R. P. № 88, poz. 646) i zgodnie z uchwalą Rady Ministrów, powziętą dnia 5 grudnia 1924 roku stanowię, co następuje:
Firmie "Tri" Towarzystwo Robót Inżynierskich, Towarzystwo fikcyjne w Poznaniu, inż. Olechowi Stelmachowskiemu w Poznaniu, inż. Władysławowi Jakubowskiemu i inż. Bolesławowi Walkiewiczowi w Warszawie, firmie "Société Générale d'Entreprises, Sociétè Anonyme" w Paryżu i firmie "Schneider et C-ie" w Paryżu nadaje się koncesję na budowę i eksploatację następujących kolei żelaznych prywatnych normalnotorowych użytku publicznego.
1)
Kalety-Herby-Wieluń - Opatówek względnie Blaszki - Inowrocław z odnogą z Wielunia do stacji kolejowej Podzamcze względnie Hanulin.
2)
Chorzów-Wojkowice (Ujejście)-Łask z odnogami:
a)
z Grodźca do stacji kolejowej Dąbrówka Mała względnie innej stacji na szlaku kolejowym Szopienice-Chorzów,
b)
z Wojkowic do stacji kolejowej Strzemieszyce Radomskie,
c)
z Wojkowic do stacji kolejowej Zagórze,
d)
z Wojkowic do stacji kolejowej Ząbkowice,
e)
z Wojkowic do stacji kolejowej Gołonóg,
f)
z Wojkowic do stacji kolejowej Strzemieszyce Warszawskie.
3)
Ciechomice - Płock - Brodnica.
4)
Wojkowice - Opoczno - Warszawa z połączeniem stacji tej kolei w Warszawie z państwowemi stacjami kolejowemi rozrządową i osobową węzła warszawskiego na lewym brzegu Wisły.
5)
Południowej wewnętrznej obwodowej linji kolejowej węzła warszawskiego, łączącej stację końcową kolei Wojkowice - Opoczno - Warszawa ze stacją rozrządową węzła warszawskiego na prawym brzegu Wisły z mostem przez Wisłę i bocznicą na lewym brzegu Wisły do Solca.
Koncesji na budowę i eksploatację pomienionych kolei udziela się na lat ośmdziesiąt jeden.
Koncesjonarjuszom przyznaje się prawo do wyjednania zgodnie z przepisami obowiązującemi zarządzeń przymusowego wywłaszczenia nieruchomości, potrzebnych do budowy kolei, z wyłączeniem dróg publicznych oraz urządzonych ulic i placów miejskich.
Koncesjonarjusze mogą utworzyć w celu budowy i eksploatacji wymienionych w § 1 kolei Spółkę akcyjną z siedzibą w granicach Rzeczypospolitej Polskiej. Statut spółki tej winian odpowiadać warunkom finansowania, zarządu i likwidacji powstającego przedsiębiorstwa, zastrzeżonym w dokumencie koncesyjnym.
Koncesjonarjusze są obowiązani do wykonania warunków dokumentu koncesyjnego, jaki wyda Minister Kolei.