§ 4. - Udzielanie statkom zwolnień z obowiązku zdawania odpadów przed opuszczeniem portu.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2003.101.937

Akt utracił moc
Wersja od: 9 lutego 2006 r.
§  4.
1.
Wniosek o udzielenie zwolnienia, o którym mowa w § 3, armator składa do dyrektora właściwego urzędu morskiego.
2.
Wniosek powinien zawierać:
1)
prośbę o udzielenie zwolnienia;
2)
podstawowe dane o statku i armatorze, takie jak: nazwa, znak rozpoznawczy, bandera, nr IMO, nazwa armatora i jego adres, telefon, faks, e-mail;
3)
informację o linii żeglugowej albo sezonowej żegludze wycieczkowej, zawierającą w szczególności: nazwy portów oraz dane o częstotliwości rejsów;
4)
informację o miejscu, czasie i sposobie odbioru oraz zagospodarowania odpadów, nazwy przedsiębiorstw, z którymi zawarto umowy o świadczenie usług, oraz rodzaje odpadów, których dotyczą te umowy;
5)
miejsce, datę i podpis upoważnionej osoby.
3.
Do wniosku należy dołączyć:
1)
kopię umowy lub umów o świadczenie usług odbioru i gospodarowania odpadami odbieranymi ze statku, zawartych w porcie, do którego zawija statek podczas rejsów na stałej linii żeglugowej;
2)
kopię zezwolenia na prowadzenie działalności polegającej na odbiorze i gospodarowaniu odpadami ze statków, wydanego przez właściwe organy administracji publicznej podmiotowi, z którym armator zawarł umowę, o której mowa w pkt 1;
3)
potwierdzenie przez podmiot zarządzający portem, w którym są zdawane odpady, że umowa, o której mowa w pkt 1, jest zgodna z zasadami ustalonymi w zatwierdzonym portowym planie gospodarowania odpadami oraz pozostałościami ładunkowymi ze statków.
4.
Do dokumentów, o których mowa w ust. 3, sporządzonych w języku obcym, załącza się tłumaczenia na język polski wykonane przez tłumacza przysięgłego.
5.
Wzór wniosku określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.