Rozdział 3 - Szczegółowe przeznaczenie i warunki udzielania mikroprzedsiębiorcom, małym przedsiębiorcom lub średnim przedsiębiorcom wsparcia na wdrażanie elektronicznego biznesu typu B2B w ramach działania 8.2. Wspieranie wdrażania elektronicznego biznesu typu B2B Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007-2013 - Udzielanie przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości pomocy finansowej na wspieranie tworzenia i rozwoju gospodarki elektronicznej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007-2013.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2015.268 t.j.

Akt utracił moc
Wersja od: 26 lutego 2015 r.

Rozdział  3

Szczegółowe przeznaczenie i warunki udzielania mikroprzedsiębiorcom, małym przedsiębiorcom lub średnim przedsiębiorcom wsparcia na wdrażanie elektronicznego biznesu typu B2B w ramach działania 8.2. Wspieranie wdrażania elektronicznego biznesu typu B2B Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007-2013

§  9.
1.
Agencja może udzielić wsparcia z przeznaczeniem na realizację projektów o charakterze technicznym, informatycznym i organizacyjnym, które prowadzą do wdrożenia rozwiązania elektronicznego biznesu typu B2B.
2.
Wsparcie, o którym mowa w ust. 1, może być udzielone mikroprzedsiębiorcy, małemu przedsiębiorcy lub średniemu przedsiębiorcy, który spełnia łącznie następujące warunki:
1)
prowadzi działalność gospodarczą i ma siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a w przypadku osoby fizycznej - miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
2)
dokonuje inwestycji;
3)
zobowiąże się, że w wyniku realizacji projektu będzie współpracował z co najmniej dwoma przedsiębiorcami;
4)
złożył wniosek o udzielenie wsparcia przed rozpoczęciem realizacji projektu, z zastrzeżeniem § 10 ust. 2 pkt 9;
5)
zobowiąże się do utrzymania trwałości projektu, w szczególności przez utrzymanie inwestycji objętej wsparciem w województwie, w którym została zrealizowana, przez okres co najmniej 3 lat od dnia zakończenia realizacji projektu, przy czym nie jest niezgodna z warunkami utrzymania trwałości projektu modernizacja, wymiana przestarzałych instalacji, oprogramowania lub sprzętu w związku z szybkim rozwojem technologicznym.
3.
Wymóg utrzymania trwałości projektu nie wpływa na możliwość wprowadzania w projekcie uzasadnionych ekonomicznie modyfikacji w zakresie wdrożonych rozwiązań B2B.
4.
Na uzasadniony wniosek mikroprzedsiębiorcy, małego przedsiębiorcy lub średniego przedsiębiorcy Agencja może wyrazić zgodę na przeniesienie inwestycji do innego powiatu w ramach tego samego województwa.
§  10.
1.
Wydatkami kwalifikującymi się do objęcia wsparciem, o którym mowa w § 9 ust. 1, są wydatki poniesione po dniu złożenia wniosku o udzielenie wsparcia, z zastrzeżeniem ust. 2 pkt 9, do dnia określonego w umowie o udzielenie wsparcia, jednak nie dłużej niż przez 2 lata. Do okresu 2 lat nie wlicza się okresu ponoszenia wydatków, o których mowa w ust. 2 pkt 9.
2.
Do wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem, o którym mowa w § 9 ust. 1, zalicza się wydatki na:
1)
pokrycie kosztów przeniesienia prawa własności budynku lub budowli, pod warunkiem że:
a)
nieruchomość jest niezbędna do realizacji projektu,
b)
przedsiębiorca przedstawi opinię rzeczoznawcy majątkowego potwierdzającą, że cena nabycia nie przekracza wartości rynkowej nieruchomości określonej na dzień nabycia,
c)
przedsiębiorca przedstawi opinię rzeczoznawcy budowlanego potwierdzającą, że nieruchomość może być używana w określonym celu zgodnym z celami projektu objętego wsparciem lub określającą zakres niezbędnych zmian lub ulepszeń,
d)
w okresie 7 lat poprzedzających dzień nabycia nieruchomości jej zakup nie był współfinansowany ze środków Unii Europejskiej ani z krajowych środków pomocy publicznej lub pomocy de minimis,
e)
nieruchomość będzie używana wyłącznie zgodnie z celami projektu objętego wsparciem;
2)
nabycie robót i materiałów budowlanych związanych z przygotowaniem specjalistycznych pomieszczeń na aparaturę i urządzenia umożliwiające prowadzenie elektronicznego biznesu typu B2B;
3)
nabycie wartości niematerialnych i prawnych w formie patentów, licencji, know-how, nieopatentowanej wiedzy technicznej, w szczególności oprogramowania niezbędnego do wdrożenia rozwiązania elektronicznego biznesu typu B2B, jeżeli wartości te spełniają łącznie następujące warunki:
a)
będą wykorzystywane wyłącznie do celów projektu objętego wsparciem,
b)
będą podlegać amortyzacji zgodnie z odrębnymi przepisami,
c)
będą nabyte od osób trzecich na warunkach rynkowych,
d)
będą stanowić aktywa oraz pozostaną własnością przedsiębiorcy, który otrzymał wsparcie, przez co najmniej 3 lata od dnia zakończenia realizacji projektu;
4)
zakup nowych środków trwałych, z wyjątkiem nieruchomości gruntowych w rozumieniu ustawy, o której mowa w § 3 ust. 1 pkt 12;
5)
modernizację posiadanej aparatury, urządzeń i innych składników wyposażenia infrastruktury informatycznej zaliczanych do środków trwałych, niezbędną do wdrożenia rozwiązania elektronicznego biznesu typu B2B;
6)
nabycie usług informatycznych i technicznych związanych z instalacją infrastruktury technicznej i oprogramowania tworzącego rozwiązanie elektronicznego biznesu typu B2B;
7)
raty spłat wartości początkowej środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, poniesione przez korzystającego do dnia zakończenia realizacji projektu, do wysokości ich wartości początkowej z dnia zawarcia umowy leasingu prowadzącego do przeniesienia własności, z wyłączeniem leasingu zwrotnego, albo spłatę wartości początkowej środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, należnej z tytułu umowy leasingu prowadzącego do przeniesienia własności, z wyłączeniem leasingu zwrotnego;
8)
zakup usług doradczych o charakterze informatycznym, technicznym, wdrożeniowym, prawnym i innych usług eksperckich związanych z projektem, w szczególności w zakresie reinżynierii procesów biznesowych, reorganizacji przedsiębiorstw, wydzielania funkcji, wydzielania zadań oraz tworzenia wirtualnych przedsiębiorstw, świadczonych przez doradców zewnętrznych, przy czym usługi te nie mogą stanowić elementu stałej lub okresowej działalności gospodarczej przedsiębiorcy lub być związane z bieżącymi wydatkami operacyjnymi;
9)
zakup ekspertyz, analiz przygotowawczych lub usług doradczych związanych z przygotowaniem realizacji projektu, poniesione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku o udzielenie wsparcia do wysokości 20% wydatków, o których mowa w pkt 1-7;
10)
promocję wdrożonych rozwiązań, dokonywaną drogą elektroniczną i tradycyjną, w tym działania informacyjne i promocyjne o udziale finansowym budżetu Unii Europejskiej w projekcie objętym wsparciem;
11)
obsługę instrumentów zabezpieczających realizację umowy o udzielenie wsparcia, określonych w umowie o udzielenie wsparcia;
12)
pokrycie kosztów związanych z otwarciem i prowadzeniem przez beneficjenta odrębnego rachunku bankowego lub subkonta na rachunku bankowym, przeznaczonych do obsługi projektu lub płatności zaliczkowych;
13)
zakup szkoleń specjalistycznych niezbędnych do wdrożenia rozwiązania elektronicznego biznesu typu B2B dla osób zaangażowanych w realizację projektu objętego wsparciem, do wysokości nieprzekraczającej 10% całkowitych wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem, o których mowa w pkt 1-12, w tym wydatki na:
a)
zatrudnienie wykładowców,
b)
podróże wykładowców i uczestników szkolenia, w tym wydatki na zakwaterowanie,
c)
inne wydatki bieżące, w tym na materiały bezpośrednio związane z realizacją szkolenia,
d)
amortyzację narzędzi i wyposażenia w zakresie, w jakim są wykorzystywane na potrzeby realizacji szkolenia,
e)
usługi konsultacyjne i doradcze związane z realizacją szkolenia,
f)
pokrycie kosztów osobowych uczestników szkolenia oraz pokrycie ogólnych kosztów pośrednich do wysokości całkowitych wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem, o których mowa w lit. a-e, przy czym w odniesieniu do pokrycia kosztów osobowych uczestników szkolenia uwzględnia się tylko czas faktycznego uczestnictwa w szkoleniu.
3.
Cenę nabycia wartości niematerialnych i prawnych oraz środków trwałych, o których mowa w ust. 2 pkt 1, 3 i 4, ustala się zgodnie z przepisami o rachunkowości.
§  11.
Agencja może udzielić mikroprzedsiębiorcy, małemu przedsiębiorcy lub średniemu przedsiębiorcy wsparcia, o którym mowa w § 9 ust. 1, zgodnie z warunkami określonymi w § 12 albo zgodnie z warunkami określonymi w § 13.
§  12.
1.
Wsparcie, o którym mowa w § 9 ust. 1, w części dotyczącej wydatków na inwestycje, szkolenia lub doradztwo, nie może być udzielone na działalność:
1)
związaną z produkcją podstawową produktów rolnych, o których mowa w art. 2 pkt 22 rozporządzenia Komisji 9 ;
2)
związaną z przetwarzaniem i wprowadzaniem do obrotu produktów rolnych, o których mowa w art. 2 pkt 22 rozporządzenia Komisji 10 , w przypadkach gdy:
a)
wysokość pomocy byłaby ustalana na podstawie ceny lub ilości produktów rolnych nabytych od producentów surowców lub wprowadzonych na rynek przez przedsiębiorstwa objęte pomocą lub
b)
przyznanie pomocy byłoby uzależnione od faktu jej przekazania w części lub w całości producentom surowców;
3)
prowadzoną w sektorach rybołówstwa i akwakultury w rozumieniu rozporządzenia Rady, o którym mowa w § 5 ust. 1 pkt 1;
4)
prowadzoną w sektorach hutnictwa żelaza i stali oraz włókien syntetycznych w rozumieniu przepisów Unii Europejskiej dotyczących pomocy publicznej 11 ;
5)
prowadzoną w sektorze węglowym w rozumieniu decyzji Rady, o której mowa w § 5 ust. 1 pkt 4;
6)
prowadzoną w sektorze budownictwa okrętowego.
2.
Do wsparcia, o którym mowa w § 9 ust. 1, w części dotyczącej wydatków związanych z modernizacją środków trwałych, zakupem ekspertyz, analiz przygotowawczych lub usług doradczych związanych z przygotowaniem realizacji projektu, promocją wdrożonych rozwiązań, w tym informacją o udziale finansowym środków budżetu Unii Europejskiej w realizowanym projekcie, obsługą instrumentów zabezpieczających realizację umowy o udzielenie wsparcia oraz na pokrycie kosztów związanych z otwarciem i prowadzeniem przez beneficjenta odrębnego rachunku bankowego lub subkonta na rachunku bankowym przeznaczonych do obsługi projektu lub płatności zaliczkowych, stosuje się § 5 ust. 1, ust. 2 pkt 1 oraz ust. 3 i 4.
3.
Wsparcie, o którym mowa w § 9 ust. 1, w części dotyczącej wydatków związanych z modernizacją środków trwałych, zakupem ekspertyz, analiz przygotowawczych lub usług doradczych związanych z przygotowaniem realizacji projektu, promocją wdrożonych rozwiązań, w tym informacją o udziale finansowym środków budżetu Unii Europejskiej w realizowanym projekcie, obsługą instrumentów zabezpieczających realizację umowy o udzielenie wsparcia oraz na pokrycie kosztów związanych z otwarciem i prowadzeniem przez beneficjenta odrębnego rachunku bankowego lub subkonta na rachunku bankowym przeznaczonych do obsługi projektu lub płatności zaliczkowych, jest udzielane do wysokości 85% wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem poniesionych w tym zakresie.
4.
Wsparcie, o którym mowa w § 9 ust. 1, w części dotyczącej wydatków na inwestycje podlega indywidualnej notyfikacji Komisji Europejskiej w przypadkach określonych w art. 6 ust. 2 rozporządzenia Komisji 12 .
5.
Wsparcie, o którym mowa w § 9 ust. 1, w części dotyczącej wydatków na szkolenia podlega indywidualnej notyfikacji Komisji Europejskiej w przypadkach określonych w art. 6 ust. 1 lit. g rozporządzenia Komisji 13 .
6.
Wsparcie, o którym mowa w § 9 ust. 1, w części dotyczącej wydatków na doradztwo podlega indywidualnej notyfikacji Komisji Europejskiej w przypadkach określonych w art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia Komisji 14 .
7.
Wsparcie, o którym mowa w § 9 ust. 1, udzielane mikroprzedsiębiorcy, małemu przedsiębiorcy lub średniemu przedsiębiorcy w odniesieniu do tych samych wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem, podlega sumowaniu z każdą inną pomocą, w tym pomocą de minimis, bez względu na jej formę i źródło pochodzenia, i nie może przekroczyć maksymalnej intensywności wsparcia określonej dla danego przeznaczenia pomocy w przepisach Unii Europejskiej.
8.
Wydatki kwalifikujące się do objęcia wsparciem, o których mowa w § 10 ust. 2:
1)
pkt 1-4 i 6-7, będą finansowane zgodnie z warunkami określonymi w przepisach rozdziału I, art. 13 w rozdziale II oraz rozdziału III rozporządzenia Komisji 15 ;
2)
pkt 5 i 9-12, będą finansowane zgodnie z warunkami określonymi w przepisach rozporządzenia Komisji, o którym mowa w § 2 ust. 1;
3)
pkt 8, będą finansowane zgodnie z warunkami określonymi w przepisach rozdziału I, art. 26 w rozdziale II oraz rozdziału III rozporządzenia Komisji 16 ;
4)
pkt 13, będą finansowane zgodnie z warunkami określonymi w przepisach rozdziału I, sekcji 8 rozdziału II oraz rozdziału III rozporządzenia Komisji 17 .
9.
Intensywność wsparcia w części dotyczącej wydatków na inwestycje, z zastrzeżeniem ust. 10, nie może przekroczyć:
1)
60% dla średnich przedsiębiorców i 70% dla mikroprzedsiębiorców lub małych przedsiębiorców na obszarach należących do województw: lubelskiego, podkarpackiego, warmińsko-mazurskiego, podlaskiego, świętokrzyskiego, opolskiego, małopolskiego, lubuskiego, łódzkiego, kujawsko-pomorskiego;
2)
50% dla średnich przedsiębiorców i 60% dla mikroprzedsiębiorców lub małych przedsiębiorców na obszarach należących do województw: śląskiego, pomorskiego, zachodniopomorskiego, dolnośląskiego, wielkopolskiego;
3)
40% dla średnich przedsiębiorców i 50% dla mikroprzedsiębiorców lub małych przedsiębiorców na obszarze należącym do województwa mazowieckiego.
10.
Dla przedsiębiorcy prowadzącego działalność gospodarczą w sektorze transportu intensywność wsparcia, określoną w ust. 9, obniża się o 10 punktów procentowych w przypadku średniego przedsiębiorcy oraz o 20 punktów procentowych w przypadku mikroprzedsiębiorcy lub małego przedsiębiorcy.
11.
W przypadku mikroprzedsiębiorcy, małego przedsiębiorcy lub średniego przedsiębiorcy wykonującego działalność gospodarczą w sektorze transportu do wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem nie zalicza się wydatków na zakup środków transportu.
12.
W przypadku projektu realizowanego w kilku lokalizacjach objętych różną intensywnością wsparcia maksymalną dopuszczalną intensywnością wsparcia w części dotyczącej wydatków na inwestycje, jest pułap określony dla tej lokalizacji projektu, w której intensywność wsparcia jest najniższa.
13.
Intensywność wsparcia w części dotyczącej wydatków na szkolenia specjalistyczne nie może przekroczyć 25% wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem.
14.
Intensywność wsparcia, o której mowa w ust. 13, zwiększa się o:
1)
10 punktów procentowych w przypadku szkoleń dla pracowników znajdujących się w szczególnie niekorzystnej sytuacji lub niepełnosprawnych;
2)
10 punktów procentowych w przypadku średniego przedsiębiorcy i o 20 punktów procentowych w przypadku mikroprzedsiębiorcy lub małego przedsiębiorcy.
15.
Intensywność wsparcia w części dotyczącej wydatków na doradztwo nie może przekroczyć 50% wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem.
16.
W przypadku gdy projekt, o którym mowa w § 9 ust. 1, stanowi element innego projektu spełniającego warunki określone w art. 2 pkt 12 rozporządzenia Komisji 18 , maksymalną wartość wsparcia udzielanego na realizację projektu inwestycyjnego ustala się zgodnie ze wzorem określonym w § 4 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 13 października 2006 r. w sprawie ustalenia mapy pomocy regionalnej (Dz. U. Nr 190, poz. 1402 oraz z 2013 r. poz. 1540 ) 19 .
17.
Kwota wsparcia na projekt, o którym mowa w § 9 ust. 1, nie może być niższa niż 20 000 zł.
§  13.
1.
Wsparcie, o którym mowa w § 9 ust. 1, może być udzielane w formie pomocy de minimis, do wysokości 70% wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem, o których mowa w § 10.
2.
Do wsparcia, o którym mowa w ust. 1, stosuje się § 5 ust. 1, ust. 2 pkt 1 i ust. 4.
3.
Wsparcie, o którym mowa w ust. 1, może być udzielone jednemu mikroprzedsiębiorcy, małemu przedsiębiorcy lub średniemu przedsiębiorcy, pod warunkiem że łącznie z inną pomocą de minimis, otrzymaną w bieżącym roku podatkowym oraz w ciągu 2 poprzednich lat podatkowych z różnych źródeł i w różnych formach, nie przekroczy kwoty 200 000 euro, a w przypadku jednego przedsiębiorcy prowadzącego działalność gospodarczą w sektorze transportu drogowego towarów - 100 000 euro.
4.
Wsparcie, o którym mowa w ust. 1, udzielane mikroprzedsiębiorcy, małemu przedsiębiorcy lub średniemu przedsiębiorcy w odniesieniu do tych samych wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem, podlega sumowaniu z każdą inną pomocą, w tym pomocą de minimis, bez względu na jej formę i źródło pochodzenia, i nie może przekroczyć maksymalnej intensywności wsparcia, określonej dla danego przeznaczenia pomocy w przepisach Unii Europejskiej.
5.
Kwota wsparcia, o którym mowa w ust. 1, nie może być niższa niż 20 000 zł.
§  14.
1.
W przypadku dostępnej alokacji na realizację działania 8.2. Wspieranie wdrażania elektronicznego biznesu typu B2B w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007-2013, Agencja może udzielić koordynatorowi sieci kontrahentów wsparcia, o którym mowa w § 9 ust. 1, w ramach sieci kontrahentów.
2.
Przez sieć kontrahentów rozumie się grupę co najmniej trzech mikroprzedsiębiorców, małych lub średnich przedsiębiorców, zwanych dalej "uczestnikami sieci kontrahentów", współpracujących ze sobą na podstawie umowy współpracy, przy czym umowa ta określa warunki i zakres współpracy w odniesieniu do realizowanych wspólnie procesów biznesowych oraz wzajemne prawa i obowiązki przedsiębiorców.
3.
Wsparcie, o którym mowa w ust. 1, może być udzielone koordynatorowi sieci kontrahentów, który spełnia łącznie następujące warunki:
1)
jest mikroprzedsiębiorcą, małym przedsiębiorcą lub średnim przedsiębiorcą;
2)
prowadzi działalność gospodarczą i ma siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a w przypadku osoby fizycznej - miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
3)
udokumentuje pełnienie roli koordynatora sieci kontrahentów, w ramach której występuje o wsparcie;
4)
jest uczestnikiem sieci kontrahentów, o której mowa w pkt 3;
5)
złożył wniosek o udzielenie wsparcia przed rozpoczęciem realizacji projektu, z zastrzeżeniem § 10 ust. 2 pkt 9;
6)
dokonuje inwestycji;
7)
zobowiąże się:
a)
do przekazania wsparcia uczestnikom sieci kontrahentów, proporcjonalnie do ponoszonych wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem,
b)
do utrzymania trwałości projektu, w szczególności przez utrzymanie inwestycji objętej wsparciem w województwie, w którym została zrealizowana, przez okres co najmniej 3 lat od dnia zakończenia realizacji projektu, przy czym modernizacja, wymiana przestarzałych instalacji, oprogramowania lub sprzętu w związku z szybkim rozwojem technologicznym nie jest niezgodna z warunkami utrzymania trwałości projektu; przepisy § 9 ust. 3 i 4 stosuje się,
c)
do utrzymania sieci kontrahentów przez okres co najmniej 3 lat od dnia zakończenia realizacji projektu,
d)
że w wyniku realizacji projektu będzie współpracował z co najmniej dwoma przedsiębiorcami;
8)
przedstawi zobowiązania uczestników sieci kontrahentów do utrzymania trwałości inwestycji, w szczególności przez utrzymanie inwestycji objętej wsparciem w województwie, w którym została zrealizowana, przez okres co najmniej 3 lat od dnia zakończenia realizacji projektu, przy czym modernizacja, wymiana przestarzałych instalacji, oprogramowania lub sprzętu w związku z szybkim rozwojem technologicznym nie jest niezgodna z warunkami utrzymania trwałości inwestycji; przepisy § 9 ust. 3 i 4 stosuje się.
4.
Wsparcie, o którym mowa w ust. 1, może być udzielone koordynatorowi sieci kontrahentów, który spełnia łącznie następujące warunki:
1)
jest przedsiębiorcą innym niż mikroprzedsiębiorca, mały przedsiębiorca lub średni przedsiębiorca;
2)
prowadzi działalność gospodarczą i ma siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a w przypadku osoby fizycznej - miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
3)
udokumentuje pełnienie roli koordynatora sieci kontrahentów, w której ramach występuje o wsparcie;
4)
złożył wniosek o udzielenie wsparcia przed rozpoczęciem realizacji projektu;
5)
zobowiąże się:
a)
do przekazania uczestnikom sieci kontrahentów całkowitej kwoty wsparcia proporcjonalnie do ponoszonych przez nich wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem,
b)
do utrzymania sieci kontrahentów przez okres co najmniej 3 lat od dnia zakończenia realizacji projektu,
c)
że w wyniku realizacji projektu będzie współpracował z co najmniej dwoma przedsiębiorcami;
6)
przedstawi zobowiązania uczestników sieci kontrahentów do utrzymania trwałości inwestycji, w szczególności przez utrzymanie inwestycji objętej wsparciem w województwie, w którym została zrealizowana, przez okres co najmniej 3 lat od dnia zakończenia realizacji projektu, przy czym modernizacja, wymiana przestarzałych instalacji, oprogramowania lub sprzętu w związku z szybkim rozwojem technologicznym nie jest niezgodna z warunkami utrzymania trwałości inwestycji; przepisy § 9 ust. 3 i 4 stosuje się.
5.
W ramach sieci kontrahentów pomoc de minimis może uzyskać wyłącznie mikroprzedsiębiorca, mały przedsiębiorca lub średni przedsiębiorca będący uczestnikiem sieci kontrahentów, który spełnia warunki, o których mowa w § 9 ust. 2 pkt 1 i 2.
6.
Uczestnicy sieci kontrahentów otrzymują pomoc de minimis proporcjonalnie do udziału w wydatkach kwalifikujących się do objęcia wsparciem, o którym mowa w ust. 1.
7.
Do wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem, o którym mowa w ust. 1, dla koordynatora sieci kontrahentów będącego mikroprzedsiębiorcą, małym przedsiębiorcą lub średnim przedsiębiorcą zalicza się wydatki, o których mowa w § 10 ust. 2.
8.
Do wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem, o którym mowa w ust. 1, dla uczestnika sieci kontrahentów zalicza się wydatki, o których mowa w § 10 ust. 2 pkt 1-8 i 13.
9.
Kwota wsparcia, o którym mowa w ust. 1, nie może być niższa niż 20 000 zł i nie może przekroczyć 200 000 euro na każdego mikroprzedsiębiorcę, małego przedsiębiorcę lub średniego przedsiębiorcę otrzymującego pomoc de minimis w ramach sieci kontrahentów.
10.
Wsparcie, o którym mowa w ust. 1, może być udzielane w formie pomocy de minimis, do wysokości 70% wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem.
11.
Pomoc de minimis udzielana uczestnikom sieci kontrahentów zmniejsza wartość pomocy de minimis udzielonej koordynatorowi sieci kontrahentów.
12.
Do wsparcia, o którym mowa w ust. 1, stosuje się § 5 ust. 1, ust. 2 pkt 1 i ust. 4.
13.
Wsparcie, o którym mowa w ust. 1, może być udzielone jednemu mikroprzedsiębiorcy, małemu przedsiębiorcy lub średniemu przedsiębiorcy, pod warunkiem że łącznie z inną pomocą de minimis, otrzymaną w bieżącym roku podatkowym oraz w ciągu 2 poprzednich lat podatkowych z różnych źródeł i w różnych formach, nie przekroczy kwoty 200 000 euro, a w przypadku jednego przedsiębiorcy prowadzącego działalność gospodarczą w sektorze transportu drogowego towarów - 100 000 euro.
14.
Wsparcie, o którym mowa w ust. 1, udzielane mikroprzedsiębiorcy, małemu przedsiębiorcy lub średniemu przedsiębiorcy w odniesieniu do tych samych wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem, podlega sumowaniu z każdą inną pomocą, w tym pomocą de minimis, bez względu na jej formę i źródło pochodzenia, i nie może przekroczyć maksymalnej intensywności wsparcia, określonej dla danego przeznaczenia pomocy w przepisach Unii Europejskiej.
15.
Zaświadczenie o pomocy de minimis udzielanej koordynatorowi sieci kontrahentów będącemu mikroprzedsiębiorcą, małym przedsiębiorcą lub średnim przedsiębiorcą wydaje Agencja.
16.
Zaświadczenie o pomocy de minimis udzielanej uczestnikom sieci kontrahentów wydaje koordynator sieci kontrahentów.
§  15.
Mikroprzedsiębiorca, mały przedsiębiorca lub średni przedsiębiorca otrzymujący wsparcie, o którym mowa w § 9 ust. 1, zapewnia finansowanie projektu w części nieobjętej wsparciem ze środków własnych pochodzących z innych źródeł niż pomoc publiczna.
§  16.
Całkowita wartość projektu nie może przekroczyć 50 000 000 euro na dzień udzielania wsparcia.
9 Uchylone przez art. 57 rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (tekst mający znaczenie dla EOG) (Dz. Urz. UE L 187 z 26.06.2014, str. 1), które weszło w życie z dniem 1 lipca 2014 r.
10 Uchylone przez art. 57 rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (tekst mający znaczenie dla EOG) (Dz. Urz. UE L 187 z 26.06.2014, str. 1), które weszło w życie z dniem 1 lipca 2014 r.
11 Zakres sektora hutnictwa żelaza i stali został określony w załączniku I do Wytycznych w sprawie krajowej pomocy regionalnej na lata 2007-2013 (Dz. Urz. UE C 54 z 04.03.2006, str. 13), natomiast zakres sektora włókien syntetycznych w załączniku II do tych Wytycznych. Okres obowiązywania Wytycznych w sprawie krajowej pomocy regionalnej na lata 2007–2013 został przedłużony do dnia 30 czerwca 2014 r. zgodnie z Wytycznymi w sprawie krajowej pomocy regionalnej na lata 2014-2020 (tekst mający znaczenie dla EOG) (Dz. Urz. UE C 209 z 23.07.2013, str. 1).
12 Uchylone przez art. 57 rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (tekst mający znaczenie dla EOG) (Dz. Urz. UE L 187 z 26.06.2014, str. 1), które weszło w życie z dniem 1 lipca 2014 r.
13 Uchylone przez art. 57 rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (tekst mający znaczenie dla EOG) (Dz. Urz. UE L 187 z 26.06.2014, str. 1), które weszło w życie z dniem 1 lipca 2014 r.
14 Uchylone przez art. 57 rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (tekst mający znaczenie dla EOG) (Dz. Urz. UE L 187 z 26.06.2014, str. 1), które weszło w życie z dniem 1 lipca 2014 r.
15 Uchylone przez art. 57 rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (tekst mający znaczenie dla EOG) (Dz. Urz. UE L 187 z 26.06.2014, str. 1), które weszło w życie z dniem 1 lipca 2014 r.
16 Uchylone przez art. 57 rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (tekst mający znaczenie dla EOG) (Dz. Urz. UE L 187 z 26.06.2014, str. 1), które weszło w życie z dniem 1 lipca 2014 r.
17 Uchylone przez art. 57 rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (tekst mający znaczenie dla EOG) (Dz. Urz. UE L 187 z 26.06.2014, str. 1), które weszło w życie z dniem 1 lipca 2014 r.
18 Uchylone przez art. 57 rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (tekst mający znaczenie dla EOG) (Dz. Urz. UE L 187 z 26.06.2014, str. 1), które weszło w życie z dniem 1 lipca 2014 r.
19 Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 13 października 2006 r. w sprawie ustalenia mapy pomocy regionalnej (Dz.U.2006.190.1402) zgodnie z § 9 obowiązywało do dnia 30 czerwca 2014 r.