Rozdział 2 - Szczegółowe przeznaczenie i warunki udzielania wsparcia na promocję gospodarczą Polski Wschodniej - Udzielanie przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości pomocy finansowej na promocję gospodarczą Polski Wschodniej, stworzenie sieci współpracy centrów obsługi inwestora, tworzenie i rozwój klastrów, tworzenie polityki rozwoju regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2015.786 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 11 czerwca 2015 r.

Rozdział  2

Szczegółowe przeznaczenie i warunki udzielania wsparcia na promocję gospodarczą Polski Wschodniej

§  4.
1.
Agencja może udzielić wsparcia na promocję gospodarczą Polski Wschodniej podmiotowi działającemu na rzecz rozwoju gospodarczego, który spełnia łącznie następujące warunki:
1)
posiada osobowość prawną;
2)
ma siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
3)
nie działa w celu osiągnięcia zysku lub przeznacza zysk na cele statutowe zgodne z zadaniami realizowanymi przez Agencję, o których mowa w ustawie z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, zwanej dalej "ustawą";
4)
posiada niezbędny potencjał finansowy, techniczny, kadrowy i organizacyjny do realizacji projektu objętego wsparciem oraz dysponuje personelem posiadającym doświadczenie w prowadzeniu kampanii promocyjnych, badaniach marketingowych oraz pozyskiwaniu inwestorów zagranicznych;
5)
złożył wniosek o udzielenie wsparcia;
6)
zobowiąże się do:
a)
wykorzystania, w okresie realizacji projektu objętego wsparciem, towarów, wartości niematerialnych i prawnych oraz usług zakupionych ze środków wsparcia wyłącznie w celach związanych z realizacją projektu,
b)
prowadzenia odrębnej ewidencji księgowej dla projektu objętego wsparciem,
c)
zapewnienia wszystkim podmiotom uczestniczącym w realizacji projektu równego, bezpłatnego dostępu do usług, materiałów, wartości niematerialnych i prawnych oraz środków trwałych nabytych lub wytworzonych przez podmiot otrzymujący wsparcie, a w przypadku gdy podmiotem uczestniczącym w realizacji projektu jest przedsiębiorca - do zapewnienia temu przedsiębiorcy bezpłatnego dostępu w granicach limitów pomocy de minimis, o których mowa w § 3 ust. 3,
d)
zwrotu do Agencji, w terminie 6 miesięcy, licząc od dnia zakończenia realizacji projektu, kwoty stanowiącej różnicę między otrzymaną kwotą wsparcia na promocję gospodarczą a sumą pomocy de minimis udzielonej przedsiębiorcom uczestniczącym w realizacji projektu oraz kwoty wsparcia przekazanej pozostałym podmiotom uczestniczącym w realizacji projektu,
e)
zapewnienia utrzymania rezultatów projektu przez okres 2 lat od dnia zakończenia realizacji projektu.
2.
Wsparcie na promocję gospodarczą Polski Wschodniej może być udzielone z przeznaczeniem na:
1)
przeprowadzanie badań rynkowych lub marketingowych, analiz, ekspertyz ukierunkowanych na pozyskanie inwestorów zagranicznych oraz wyłonienie potencjalnych rynków eksportowych dla przedsiębiorców z Polski Wschodniej;
2)
identyfikację potencjału inwestycyjnego i eksportowego Polski Wschodniej;
3)
prowadzenie kampanii promocji gospodarczej w mediach krajowych i zagranicznych;
4)
opracowanie, wykonanie i dystrybucję materiałów informacyjnych, promocyjnych oraz publikacji;
5)
projektowanie, tworzenie i obsługę baz danych, portali, wortali, serwisów i stron internetowych ukierunkowanych na promocję gospodarczą Polski Wschodniej;
6)
organizację i obsługę imprez targowo-wystawienniczych, konferencyjno-kongresowych, forów ekonomicznych, misji branżowych i wizyt studyjnych.
3.
Wielkość wsparcia na promocję gospodarczą Polski Wschodniej może wynosić do 100% wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem.