Rozdział 2 - Szczegółowe przeznaczenie i warunki udzielania wsparcia w ramach Programu - Udzielanie przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości pomocy finansowej w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2017.1829 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 3 października 2017 r.

Rozdział  2

Szczegółowe przeznaczenie i warunki udzielania wsparcia w ramach Programu

§  2. 
1. 
Agencja, w ramach działania I.1 Infrastruktura uczelni, może udzielić wsparcia podmiotom, o których mowa w § 1 ust. 2 pkt 1 i 3, na rozwój infrastruktury uczelni, z przeznaczeniem na pokrycie kosztów budowy i innych robót budowlanych oraz kosztów zakupu sprzętu i wyposażenia, służących:
1)
działalności edukacyjnej w zakresie prowadzenia studiów wyższych, podyplomowych lub doktoranckich albo szkolenia zawodowego dla absolwentów szkół wyższych lub
2)
prowadzeniu badań naukowych w rozumieniu art. 2 pkt 3 ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o zasadach finansowania nauki (Dz. U. z 2016 r. poz. 2045, z późn. zm.) i prac rozwojowych w rozumieniu art. 2 pkt 4 tej ustawy, lub
3)
działalności wspomagającej działalność wymienioną w pkt 1 i 2.
2. 
Wsparcie, o którym mowa w ust. 1, może być udzielane w szczególności na realizację projektów w zakresie poprawy infrastruktury edukacyjnej służącej prowadzeniu działalności dydaktycznej na poziomie wyższym na kierunkach matematyczno-przyrodniczych bądź technicznych, a także innych kluczowych dla rozwoju społeczno-gospodarczego Polski Wschodniej, wynikających z regionalnych strategii innowacyjności oraz strategii rozwoju poszczególnych województw Polski Wschodniej.
3. 
Wielkość wsparcia może wynosić do 100% wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem.
4. 
Infrastruktura uczelni wytworzona lub zakupiona w ramach realizacji projektu objętego wsparciem może być wykorzystywana, w okresie amortyzacji, do prowadzenia działalności, o której mowa w ust. 1, w tym do działalności gospodarczej.
5. 
Infrastruktura, o której mowa w ust. 4, może być wykorzystywana do prowadzenia działalności gospodarczej, pod warunkiem że:
1)
co najmniej w okresie amortyzacji wydajność infrastruktury przewidziana corocznie na wykonywanie działalności gospodarczej nie przekracza 20% jej całkowitej rocznej wydajności, liczonej według kryterium odnoszącego się do jej powierzchni lub czasu jej wykorzystania;
2)
wykonywanie działalności gospodarczej jest niezbędne do funkcjonowania infrastruktury lub nieodłącznie związane z jej głównym przeznaczeniem, przy czym wymaga ono takich samych nakładów jak wykonywanie działalności, o której mowa w ust. 1, która nie stanowi działalności gospodarczej;
3)
dla działalności gospodarczej jest prowadzona wyodrębniona ewidencja księgowa;
4)
beneficjent zobowiąże się do corocznego monitorowania, według stałej metody, działalności gospodarczej wykonywanej z wykorzystaniem infrastruktury, co najmniej w okresie jej amortyzacji, a w przypadku przekroczenia wartości wydajności, o której mowa w pkt 1, zwróci część udzielonego wsparcia na warunkach i w trybie określonych w umowie o udzielenie wsparcia.
6. 
Projekt nie może zostać poddany znaczącej modyfikacji przez okres co najmniej 5 lat od dnia zakończenia jego realizacji.
§  3. 
(uchylony).
§  4. 
(uchylony).
§  5. 
1. 
Agencja, w ramach działania III.1 Systemy miejskiego transportu zbiorowego, może udzielić wsparcia podmiotom, o których mowa w § 1 ust. 2 pkt 1, na realizację kompleksowych projektów transportu zbiorowego, polegających na utworzeniu infrastruktury technicznej, w tym sieci trakcyjnej oraz infrastruktury drogowej wraz z zakupem i montażem systemów telematyki transportu oraz zakupem taboru, co jest niezbędne do stworzenia zintegrowanego systemu transportu zbiorowego.
2. 
Wsparcie, o którym mowa w ust. 1, może być udzielone wyłącznie na realizację projektów transportu zbiorowego, które:
1)
wynikają z aktualnych zintegrowanych planów rozwoju transportu publicznego;
2)
będą realizowane w miastach wojewódzkich położonych w Polsce Wschodniej oraz gminach należących do potencjalnego obszaru metropolitarnego tych miast.
3. 
Projekty, których celem jest dofinansowanie wydatków inwestycyjnych związanych ze świadczeniem usług publicznych w zakresie miejskiego transportu zbiorowego, realizowane są z uwzględnieniem zasad wynikających z rozporządzenia Rady nr 1191/69 z dnia 26 czerwca 1969 r. w sprawie działania Państw Członkowskich dotyczącego zobowiązań związanych z pojęciem usługi publicznej w transporcie kolejowym, drogowym i w żegludze śródlądowej (Dz. Urz. UE L 156 z 28.06.1969, str. 1), ze zmianami wprowadzonymi rozporządzeniem Rady nr 1893/91 z dnia 20 czerwca 1991 r. (Dz. Urz. UE L 169 z 26.06.1991, str. 1), oraz rozporządzenia (WE) nr 1370/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. dotyczącego usług publicznych w zakresie kolejowego i drogowego transportu pasażerskiego oraz uchylającego rozporządzenia Rady (EWG) nr 1191/69 i 1107/70 (Dz. Urz. UE L 315 z 03.12.2007, str. 1).
4. 
Wielkość wsparcia może wynosić do 85% wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem.
§  6. 
1. 
Agencja, w ramach działania IV.1 Infrastruktura drogowa, może udzielić wsparcia podmiotom, o których mowa w § 1 ust. 2 pkt 1, na budowę i inne roboty budowlane w zakresie dróg wojewódzkich oraz obwodnic miejscowości w ciągach dróg krajowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą.
2. 
Wielkość wsparcia w ramach działania może wynosić do 85% wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem i jest udzielane pod warunkiem, że projekt nie zostanie poddany znaczącej modyfikacji przez okres co najmniej 5 lat od daty zakończenia jego realizacji.
§  7. 
1. 
Agencja, w ramach działania V.1 Promowanie zrównoważonego rozwoju turystyki, może udzielić wsparcia podmiotom, o których mowa w § 1 ust. 2 pkt 1 i 2, na promocję turystyczną Polski Wschodniej.
2. 
Wielkość wsparcia w ramach działania może wynosić do 100% wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem.
§  8. 
1. 
Agencja, w ramach działania V.2 Trasy rowerowe, może udzielić wsparcia podmiotom, o których mowa w § 1 ust. 2 pkt 1 i 2:
1)
na wytyczanie w terenie i oznakowanie tras rowerowych, w tym budowę i przebudowę ścieżek rowerowych oraz na inne działania inwestycyjne niezbędne do wytyczenia w terenie spójnej trasy rowerowej, a także na budowę i montaż podstawowej infrastruktury towarzyszącej;
2)
na promocję tras rowerowych.
2. 
Wielkość wsparcia, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, może wynosić do 95% wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem. Wsparcie jest udzielane pod warunkiem, że beneficjent nie będzie wykorzystywał infrastruktury, wytworzonej w ramach projektu, do oferowania towarów i usług przez okres co najmniej 10 lat od dnia udzielenia wsparcia, a projekt nie zostanie poddany znaczącej modyfikacji przez okres co najmniej 5 lat od daty zakończenia jego realizacji.
3. 
Wielkość wparcia, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, może wynosić do 100% wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem. Wsparcie jest udzielane pod warunkiem, że w przypadku wytworzenia bądź nabycia środków trwałych projekt nie zostanie poddany znaczącej modyfikacji przez okres co najmniej 5 lat od daty zakończenia jego realizacji.