Rozdział 2 - Pomoc inwestycyjna na infrastrukturę ładowania lub tankowania - Udzielanie pomocy na zieloną transformację miast w obszarze ochrony środowiska w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2024.901

Akt obowiązujący
Wersja od: 19 czerwca 2024 r.

Rozdział  2

Pomoc inwestycyjna na infrastrukturę ładowania lub tankowania

§  9. 
1. 
Pomoc inwestycyjna na infrastrukturę ładowania lub tankowania jest udzielana na infrastrukturę ładowania lub infrastrukturę tankowania, które dostarczają pojazdom, ruchomemu wyposażeniu terminalowemu lub ruchomemu wyposażeniu do obsługi naziemnej energię elektryczną lub wodór.
2. 
Pomoc inwestycyjna na infrastrukturę tankowania wodoru jest udzielana, jeżeli przedsiębiorca ubiegający się o wsparcie zapewni spełnienie wymogu, o którym mowa w art. 36a ust. 2 zdanie drugie rozporządzenia nr 651/2014.
3. 
W przypadku instalacji do wytwarzania na miejscu energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych lub wodoru odnawialnego pomoc inwestycyjna na infrastrukturę ładowania lub tankowania jest udzielana, jeżeli jest spełniony warunek, o którym mowa w art. 36a ust. 3 zdanie czwarte rozporządzenia nr 651/2014.
4. 
W przypadku, o którym mowa w art. 36a ust. 13 rozporządzenia nr 651/2014, pomoc inwestycyjna na infrastrukturę ładowania lub tankowania jest udzielana, jeżeli jest spełniony warunek, o którym mowa w tym przepisie.
§  10. 
Pomoc inwestycyjna na infrastrukturę ładowania lub tankowania jest udzielana na pokrycie kosztów kwalifikowalnych, o których mowa w art. 36a ust. 3 zdanie pierwsze, drugie i trzecie rozporządzenia nr 651/2014.
§  11. 
Pomoc inwestycyjna na infrastrukturę ładowania lub tankowania jest udzielana:
1)
w drodze procedury, o której mowa w art. 2 pkt 38 rozporządzenia nr 651/2014, przy zachowaniu warunków, o których mowa w art. 36a ust. 4 rozporządzenia nr 651/2014;
2)
bez zastosowania procedury, o której mowa w art. 2 pkt 38 rozporządzenia nr 651/2014.
§  12. 
1. 
Maksymalną intensywność pomocy inwestycyjnej na infrastrukturę ładowania lub tankowania w przypadku, o którym mowa w § 11 pkt 1, określa się zgodnie z art. 36a ust. 5 rozporządzenia nr 651/2014.
2. 
Maksymalną intensywność pomocy inwestycyjnej na infrastrukturę ładowania lub tankowania w przypadku, o którym mowa w § 11 pkt 2:
1)
określa się zgodnie z art. 36a ust. 6 zdanie drugie rozporządzenia nr 651/2014;
2)
można zwiększyć zgodnie z art. 36a ust. 6 zdanie trzecie rozporządzenia nr 651/2014;
3)
można zwiększyć również o:
a)
5 punktów procentowych - w przypadku gdy przedsięwzięcie jest realizowane na obszarze województw dolnośląskiego i wielkopolskiego oraz regionu warszawskiego stołecznego na obszarach należących do gmin: Baranów, Błonie, Dąbrówka, Dobre, Góra Kalwaria, Grodzisk Mazowiecki, Jadów, Jaktorów, Kałuszyn, Kampinos, Kołbiel, Latowicz, Leoncin, Leszno, Mrozy, Nasielsk, Osieck, Prażmów, Serock, Siennica, Sobienie-Jeziory, Strachówka, Tarczyn, Tłuszcz, Zakroczym lub Żabia Wola,
b)
15 punktów procentowych - w przypadku gdy przedsięwzięcie jest realizowane na obszarze województw: kujawsko-pomorskiego, lubelskiego, lubuskiego, łódzkiego, małopolskiego, opolskiego, podkarpackiego, podlaskiego, pomorskiego, śląskiego, świętokrzyskiego, warmińsko-mazurskiego lub zachodniopomorskiego lub regionu mazowieckiego regionalnego.
§  13. 
Pomoc inwestycyjna na infrastrukturę ładowania lub tankowania jest udzielana, jeżeli infrastruktura ładowania lub infrastruktura tankowania są udostępniane zgodnie z art. 36a ust. 8, 9 i 12 rozporządzenia nr 651/2014.
§  14. 
1. 
Pomoc inwestycyjna na infrastrukturę ładowania lub tankowania jest udzielana, jeżeli jest spełniony warunek, o którym mowa w art. 36a ust. 7 rozporządzenia nr 651/2014.
2. 
W przypadku, o którym mowa w art. 36a ust. 10 zdanie pierwsze rozporządzenia nr 651/2014, konieczność udzielenia pomocy, o której mowa w § 1 pkt 1, jest ustalana w sposób określony w art. 36a ust. 10 zdanie pierwsze i drugie, z zastrzeżeniem art. 36a ust. 10 zdanie trzecie i ust. 11 rozporządzenia nr 651/2014.
3. 
W razie przekroczenia procentowego udziału pojazdów napędzanych wyłącznie energią elektryczną w przypadku infrastruktury ładowania lub pojazdów napędzanych przynajmniej częściowo wodorem w przypadku infrastruktury tankowania, o którym mowa w art. 36a ust. 11 zdanie pierwsze rozporządzenia nr 651/2014, w całkowitej liczbie pojazdów tej samej kategorii zarejestrowanych w Rzeczypospolitej Polskiej instytucja odpowiedzialna za realizację inwestycji weryfikuje konieczność udzielenia pomocy, o której mowa w § 1 pkt 1, w drodze otwartych konsultacji społecznych lub niezależnego badania rynku, o których mowa w art. 36a ust. 10 zdanie pierwsze rozporządzenia nr 651/2014, i przekazuje uzyskaną w ten sposób informację podmiotowi udzielającemu pomocy.