Rozdział 7 - Analiza i plan powiększenia zdolności przepustowej - Udostępnianie infrastruktury kolejowej.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2024.602 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 19 kwietnia 2024 r.
Rozdział 7
Analiza i plan powiększenia zdolności przepustowej
Analiza i plan powiększenia zdolności przepustowej
§ 13.
Analiza zdolności przepustowej odcinka linii kolejowej o niewystarczającej zdolności przepustowej obejmuje:1)
wpływ rodzaju realizowanych przewozów i sposobu prowadzenia ruchu pociągów na zdolność przepustową;2)
określenie przyczyn niewystarczającej zdolności przepustowej odcinka infrastruktury, w szczególności ustalenie czy przyczyną były zmiany w zakresie ruchu pociągów, parametrów infrastruktury, czy sposobu prowadzenia ruchu pociągów;3)
wskazanie działań tymczasowych i docelowych, w tym zgłoszonych przez zainteresowanych aplikantów, które zapewnią zwiększenie zdolności przepustowej, w szczególności takich, jak:a)
zaproponowanie tras objazdu dla pociągów, które nie mają wyznaczonych postojów handlowych na danym odcinku linii kolejowej,b)
zaproponowanie zmiany rozłożenia w ciągu doby ruchu pociągów,c)
skrócenie czasu przejazdu pociągów poprzez poprawę parametrów odcinka infrastruktury, w tym likwidację ograniczeń prędkości, zwiększenie dopuszczalnej prędkości pociągów lub ograniczenie liczby postojów,d)
wprowadzenie zmian w zakresie zasad prowadzenia ruchu pociągów, w tym utworzenie posterunków odstępowych lub, w przypadku gdy przepełnienie wynikało ze zróżnicowanych prędkości, ograniczenie dopuszczalnej prędkości pociągów,e)
zmianę urządzeń sterowania ruchem pociągów,f)
budowę dodatkowego toru.§ 14.
Plan powiększenia zdolności przepustowej, o którym mowa w art. 30 ust. 7 ustawy, obejmuje:1)
opis przyczyn wystąpienia niewystarczającej zdolności przepustowej;2)
prognozę natężenia ruchu pociągów;3)
określenie ograniczeń w rozwoju infrastruktury kolejowej;4)
możliwe warianty powiększenia zdolności przepustowej wraz z przewidywanymi kosztami i ich wpływem na wysokość stawek jednostkowych za dostęp do infrastruktury kolejowej;5)
harmonogram wprowadzania proponowanych rozwiązań.