Uchylenie niektórych rozporządzeń taryfowych w związku z wprowadzeniem od dnia 1 października 1928 r. nowej Konwencji Międzynarodowej o przewozie towarów kolejami żelaznemi.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1928.91.802

Akt jednorazowy
Wersja od: 30 października 1928 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA KOMUNIKACJI
z dnia 26 października 1928 r.
wydane w porozumieniu z Ministrami: Sprawiedliwości, Skarbu, Przemysłu i Handlu oraz Rolnictwa w sprawie uchylenia niektórych rozporządzeń taryfowych w związku z wprowadzeniem od dnia 1 października 1928 r. nowej Konwencji Międzynarodowej o przewozie towarów kolejami żelaznemi.

Na mocy artykułu 4, punkt 8 i 9 ustawy z dnia 12 czerwca 1924 r. o zakresie działania Ministra Kolei Żelaznych i o organizacji urzędów kolejowych (Dz. U. R. P. Nr. 57, poz. 580) oraz artykułu 2 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 24 września 1926 r. w sprawie ustanowienia urzędu Ministra Komunikacji (Dz. U. R. P. Nr. 97, poz. 567) zarządza się co następuje:
W związku z wprowadzeniem z dniem 1 października 1928 r. nowej Konwencji Międzynarodowej o przewozie towarów kolejami żelaznemi z dnia 23 października 1924 r. (Dz. U. R. P. z 1928 r. Nr. 73, poz. 667) tracą moc obowiązującą następujące rozporządzenia Ministra Komunikacji:
a)
rozporządzenie Ministra Komunikacji z dnia 26 stycznia 1927 r. o wprowadzeniu bezpośredniej komunikacji towarowej między stacjami kolei polskich, czeskosłowackich i austrjackich z jednej strony a stacjami kolei bułgarskich z drugiej strony (Dz. U. R. P. Nr. 7, poz. 55) w brzmieniu rozporządzeń z dnia 12 kwietnia 1927 r. (Dz. U. R. P. Nr. 37, poz. 335), z dnia 28 lipca 1927 r. (Dz. U. R. P. Nr. 70, poz. 619) i z dnia 27 grudnia 1927 r. (Dz. U. R. P. Nr. 118, poz. 1022).
b)
Rozporządzenie Ministra Komunikacji z dnia 1 sierpnia 1928 r. o wprowadzeniu bezpośredniej komunikacji towarowej pomiędzy Polską, jako też Bułgarją, Rumunją, Węgrami, Austrją oraz Czechosłowacją z jednej strony a stacjami greckich kolei państwowych oraz stacją Alexandrople kolei Orjentalnych w Grecji z drugiej strony (Dz. U. R. P. Nr. 76, poz. 676).
c)
Rozporządzenie Ministra Komunikacji z dnia 16 marca 1927 r. o wprowadzeniu bezpośrednich komunikacyj towarowych pomiędzy Polską a Czechosłowacją, Austrją, Węgrami, Włochami, Szwajcarją, Królestwem Serbów, Chorwatów i Słoweńców oraz Rumunją (Dz. U. R. P. Nr. 28, poz. 230) w brzmieniu rozporządzeń z dnia 3 września 1927 r. (Dz. U. R. P. Nr. 79, poz. 692), z dnia 21 grudnia 1927 r. (Dz. U. R. P. Nr. 118, poz. 1020), z dnia 18 lutego 1928 r. (Dz. U. R. P. Nr. 21, poz. 192) i z dnia 14 czerwca 1928 r. (Dz. U. R. P. Nr. 66, poz. 617).
d)
Rozporządzenie Ministra Komunikacji z dn. 29 grudnia 1926 r. o wydaniu taryfy dla polsko-niemieckiej komunikacji towarowej (Dz. U. R. P. Nr. 129, poz. 779) w brzmieniu rozporządzeń z dnia 28 lutego 1927 r. (Dz. U. R. P. Nr. 19, poz. 149), z dnia 11 marca 1927 r. (Dz. U. R. P. Nr. 23, poz. 186), z dnia 25 maja 1927 r. (Dz. U. R. P. Nr. 47, poz. 432), z dnia 26 czerwca 1927 r. (Dz. U. R. P. Nr. 60, poz. 535), z dnia 3 września 1927 r. (Dz. U. R. P. Nr. 79, poz. 693), z dnia 13 września 1927 r. (Dz. U. R. P. Nr. 80, poz. 696), z dnia 27 grudnia 1927 r. (Dz. U. R. P. Nr. 2 poz. 15 z r. 1928), z dnia 27 lutego 1928 r. (Dz. U. R. P. Nr. 21, poz. 194), z dnia 15 maja 1928 r. (Dz. U. R. P. Nr. 57, poz. 542), z dnia 31 maja 1928 r. (Dz. U. R. P. Nr. 61, poz. 571) i z dnia 15 czerwca 1928 r. (Dz. U. R. P. Nr. 66, poz. 618).
e)
Rozporządzenie Ministra Komunikacji z dnia 27 grudnia 1927 r. o wprowadzeniu bezpośredniej komunikacji towarowej między stacjami kolei niemieckich i kolei obszaru Sarry z jednej a stacjami kolei czeskosłowackich z drugiej strony, a) przy przejściu bezpośredniem, b) tranzytem przez linje kolei austrjackich, c) tranzytem przez linje kolei polskich (Dz. U. R. P. Nr. 118, poz. 1021).
f)
Rozporządzenia Ministra Kolei Żelaznych z dnia 9 marca 1923 r.:

1) o wprowadzeniu czeskosłowacko - rumuńskiej komunikacji towarowej i węglowej, tranzytem przez Polskę (Dz. U. R. P. Nr. 41, poz. 282),

2) o wprowadzeniu austrjacko - rumuńskiej Komunikacji towarowej i węglowej, tranzytem przez Czechosłowację i Polskę (Dz. U. R. P. Nr. 41, poz. 283),

3) o wprowadzeniu bezpośredniej komunikacji towarowej między Niemcami a Rumunją, tranzytem przez Polskę względnie Czechosłowację i Polskę (Dz. U. R. P. Nr. 41, poz. 284).

Rozporządzenie niniejsze wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.