§ 1. - Uchylenie niektórych rozporządzeń taryfowych w związku z wprowadzeniem od dnia 1 października 1928 r. nowej Konwencji Międzynarodowej o przewozie towarów kolejami żelaznemi.
Dziennik Ustaw
Dz.U.1928.91.802
Akt jednorazowy Wersja od: 30 października 1928 r.
§ 1.
W związku z wprowadzeniem z dniem 1 października 1928 r. nowej Konwencji Międzynarodowej o przewozie towarów kolejami żelaznemi z dnia 23 października 1924 r. (Dz. U. R. P. z 1928 r. Nr. 73, poz. 667) tracą moc obowiązującą następujące rozporządzenia Ministra Komunikacji:a)
rozporządzenie Ministra Komunikacji z dnia 26 stycznia 1927 r. o wprowadzeniu bezpośredniej komunikacji towarowej między stacjami kolei polskich, czeskosłowackich i austrjackich z jednej strony a stacjami kolei bułgarskich z drugiej strony (Dz. U. R. P. Nr. 7, poz. 55) w brzmieniu rozporządzeń z dnia 12 kwietnia 1927 r. (Dz. U. R. P. Nr. 37, poz. 335), z dnia 28 lipca 1927 r. (Dz. U. R. P. Nr. 70, poz. 619) i z dnia 27 grudnia 1927 r. (Dz. U. R. P. Nr. 118, poz. 1022).b)
Rozporządzenie Ministra Komunikacji z dnia 1 sierpnia 1928 r. o wprowadzeniu bezpośredniej komunikacji towarowej pomiędzy Polską, jako też Bułgarją, Rumunją, Węgrami, Austrją oraz Czechosłowacją z jednej strony a stacjami greckich kolei państwowych oraz stacją Alexandrople kolei Orjentalnych w Grecji z drugiej strony (Dz. U. R. P. Nr. 76, poz. 676).c)
Rozporządzenie Ministra Komunikacji z dnia 16 marca 1927 r. o wprowadzeniu bezpośrednich komunikacyj towarowych pomiędzy Polską a Czechosłowacją, Austrją, Węgrami, Włochami, Szwajcarją, Królestwem Serbów, Chorwatów i Słoweńców oraz Rumunją (Dz. U. R. P. Nr. 28, poz. 230) w brzmieniu rozporządzeń z dnia 3 września 1927 r. (Dz. U. R. P. Nr. 79, poz. 692), z dnia 21 grudnia 1927 r. (Dz. U. R. P. Nr. 118, poz. 1020), z dnia 18 lutego 1928 r. (Dz. U. R. P. Nr. 21, poz. 192) i z dnia 14 czerwca 1928 r. (Dz. U. R. P. Nr. 66, poz. 617).d)
Rozporządzenie Ministra Komunikacji z dn. 29 grudnia 1926 r. o wydaniu taryfy dla polsko-niemieckiej komunikacji towarowej (Dz. U. R. P. Nr. 129, poz. 779) w brzmieniu rozporządzeń z dnia 28 lutego 1927 r. (Dz. U. R. P. Nr. 19, poz. 149), z dnia 11 marca 1927 r. (Dz. U. R. P. Nr. 23, poz. 186), z dnia 25 maja 1927 r. (Dz. U. R. P. Nr. 47, poz. 432), z dnia 26 czerwca 1927 r. (Dz. U. R. P. Nr. 60, poz. 535), z dnia 3 września 1927 r. (Dz. U. R. P. Nr. 79, poz. 693), z dnia 13 września 1927 r. (Dz. U. R. P. Nr. 80, poz. 696), z dnia 27 grudnia 1927 r. (Dz. U. R. P. Nr. 2 poz. 15 z r. 1928), z dnia 27 lutego 1928 r. (Dz. U. R. P. Nr. 21, poz. 194), z dnia 15 maja 1928 r. (Dz. U. R. P. Nr. 57, poz. 542), z dnia 31 maja 1928 r. (Dz. U. R. P. Nr. 61, poz. 571) i z dnia 15 czerwca 1928 r. (Dz. U. R. P. Nr. 66, poz. 618).e)
Rozporządzenie Ministra Komunikacji z dnia 27 grudnia 1927 r. o wprowadzeniu bezpośredniej komunikacji towarowej między stacjami kolei niemieckich i kolei obszaru Sarry z jednej a stacjami kolei czeskosłowackich z drugiej strony, a) przy przejściu bezpośredniem, b) tranzytem przez linje kolei austrjackich, c) tranzytem przez linje kolei polskich (Dz. U. R. P. Nr. 118, poz. 1021).f)
Rozporządzenia Ministra Kolei Żelaznych z dnia 9 marca 1923 r.:1) o wprowadzeniu czeskosłowacko - rumuńskiej komunikacji towarowej i węglowej, tranzytem przez Polskę (Dz. U. R. P. Nr. 41, poz. 282),
2) o wprowadzeniu austrjacko - rumuńskiej Komunikacji towarowej i węglowej, tranzytem przez Czechosłowację i Polskę (Dz. U. R. P. Nr. 41, poz. 283),
3) o wprowadzeniu bezpośredniej komunikacji towarowej między Niemcami a Rumunją, tranzytem przez Polskę względnie Czechosłowację i Polskę (Dz. U. R. P. Nr. 41, poz. 284).