Rozdział 3 - Odpis dodatkowy na fundusz zakładowy. - Tworzenie funduszu zakładowego w przedsiębiorstwach komunikacji miejskiej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1960.40.241

Akt utracił moc
Wersja od: 1 stycznia 1963 r.

III.

Odpis dodatkowy na fundusz zakładowy.

§  3.
1.
O ile przedsiębiorstwo polepszy wynik z całokształtu swej działalności gospodarczej w porównaniu do wyniku planowanego, zgodnie ze wskaźnikami jednostki nadrzędnej, uzyskuje prawo do odpisu dodatkowego na fundusz zakładowy za poprawę rentowności w wysokości odpowiadającej:

- 0,6% planowanego osobowego funduszu płac za każdy procent ponadplanowej rentowności w granicach poprawy rentowności do 10%,

- dalszych 0,3% planowanego osobowego funduszu płac za każdy procent poprawy rentowności w granicach poprawy rentowności powyżej 10% do 15% i ponadto dalszych

- 0,1% planowanego osobowego funduszu płac za każdy procent poprawy rentowności, przekraczającej 15% poprawy rentowności.

2.
Przez poprawę rentowności, o której mowa w ust. 1, rozumie się stosunek procentowy, w jakim pozostaje kwota poprawy wyniku planowanego (zysk ponadplanowy lub zmniejszenie straty planowanej) do sumy planowanych kosztów własnych sprzedaży usług i robót danego roku.
3.
Niezależnie od odpisu dodatkowego, o którym mowa w ust. 1, przedsiębiorstwo, które uzyska prawo do pełnego odpisu zasadniczego, uzyskuje prawo do zaliczenia na fundusz zakładowy kwoty odpowiadającej 1,2% planowanego osobowego funduszu płac za poprawę wskaźnika wykorzystania taboru we wszystkich trakcjach w porównaniu do wykonania roku poprzedniego i przy wykonaniu planowanego wskaźnika na dany rok. Wskaźnik ten stanowi stosunek procentowy średniego stanu dziennego taboru w ruchu do średniego stanu dziennego taboru w inwentarzu, obliczonych zgodnie z instrukcją w sprawie sprawozdawczości statystycznej z zakresu gospodarki komunalnej i mieszkaniowej zatwierdzoną przez Główny Urząd Statystyczny.
4.
Łączna kwota odpisu dodatkowego (ust. 1 i ust. 3) nie może przekraczać kwoty poprawy wyniku (zysku ponadplanowego lub zmniejszenia planowanej straty).