§ 3. - Tryb uznawania zdarzenia powstałego w okresie ubezpieczenia wypadkowego za wypadek przy pracy, kwalifikacji prawnej zdarzenia, wzoru karty wypadku i terminu jej sporządzenia.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2022.223

Akt obowiązujący
Wersja od: 31 stycznia 2022 r.
§  3. 
1. 
Zdarzenie wymienione w art. 3 ust. 3 i art. 3a ustawy, zwane dalej "zdarzeniem", uznaje się za wypadek przy pracy na podstawie ustalenia jego okoliczności i przyczyn, w szczególności przez:
1)
zabezpieczenie miejsca wypadku w sposób pozwalający odtworzyć jego okoliczności;
2)
dokonanie oględzin miejsca wypadku, stanu technicznego maszyn i innych urządzeń technicznych, stanu urządzeń ochronnych oraz zbadanie warunków wykonywania pracy i innych okoliczności, które mogły mieć wpływ na powstanie wypadku;
3)
wysłuchanie wyjaśnień poszkodowanego, jeżeli stan jego zdrowia na to pozwala;
4)
zebranie informacji dotyczących wypadku od świadków wypadku;
5)
zebranie innych dowodów dotyczących wypadku, uznanych za niezbędne.
2. 
Kwalifikacji prawnej zdarzenia dokonują podmioty wymienione w art. 5 ust. 1 i 1a ustawy, zgodnie z art. 3 ust. 3-6 i art. 3a ustawy.
3. 
Stwierdzenie, że zdarzenie nie jest wypadkiem przy pracy, wymaga uzasadnienia i wskazania dowodów stanowiących podstawę takiego stwierdzenia.