§ 21. - Tryb sprawowania nadzoru nad działalnością administracyjną sądów.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2002.187.1564

Akt utracił moc
Wersja od: 2 lipca 2003 r.
§  21.
1.
Czynności nadzorcze w zakresie biurowości sądowej i organizacji pracy sekretariatu wykonuje inspektor do spraw biurowości sądowej, zwany dalej "inspektorem".
2.
W toku kontroli inspektor bada:
1)
prawidłowość stosowania przepisów regulaminu wewnętrznego urzędowania sądów powszechnych oraz instrukcji sądowej;
2)
organizację pracy sekretariatów;
3)
sposób wykonywania zarządzeń i orzeczeń;
4)
sposób prowadzenia ksiąg i innych urządzeń ewidencyjnych oraz w razie potrzeby rzetelność sporządzania sprawozdań statystycznych;
5)
warunki pracy w sekretariatach;
6)
kulturę pracy i sposób załatwiania interesantów oraz poziom przygotowania i kwalifikacje pracowników sekretariatów.
3.
Inspektor w sądzie apelacyjnym koordynuje działalność inspektorów do spraw biurowości w podległych sądach okręgowych oraz uczestniczy w szkoleniach sekretarzy sądowych.